• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dual action machines/polijstpads/klei/lakditemeters...

De auto is afgewerkt en in de wax gezet. Ik ben zeer tevreden met het resultaat, vergeet niet dat dit mijn eerste kennismaking is met machinaal polieren. Morgen ga ik de trims nog voorzien van een laagje gyeon trim.

Dak en motorkap (originele lak): scholl s3 + spider pad - nabewerkt met s17 en blauwe lc pad. Ik had normaal s30 willen nemen met oranje lc pad om af te werken, maar had me van flesje vergist. Toch is de reflectie heel goed en niet te onderscheiden van de andere panelen?

Rest van de wagen (herspoten): 90% van de wagen gedaan met blauwe lc pad en s3, nadien afgewerkt met s30 en oranje lc pad. Hier en daar de spiderpad met s3 moeten nemen omdat de was krasjes en niet uitgingen?

Wax: Collinite 845.



De foto's zijn genomen met mijn gsm, dus de kwaliteit kan waarschijnlijk nog wel beter :). Sommige delen van de wagen lijken bekrast, maar wees gerust. Dit zijn reflecties van de omgeving :)

20170721_130432.jpg


20170721_130449.jpg


Naamloos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lak ziet er prachtig uit. Nog even een banden dressing en een trim dressing en dat is de auto helemaal af. Dankbare kleur om te polijsten denk ik zo?
 
Dankbare kleur om te polijsten denk ik zo?

Inderdaad, niet donker maar ook niet heel licht groen. Het is een mooie kleur.

Erg goed werk! Kan zo naar de klant ;)

De 'klant' is mijn broer. Heb zijn auto geleend om voor de eerste x te polieren (als testwagen) :).

Maaruh... S30 gevolgd door S30? S30 op een Spiderpad? ;)

Mijn post is aangepast, had s3 en s30 weer door elkaar gehaald. Het is immers maar een 0 verschil haha.
 
Da's een leuk oefenproject en een mooi resultaat! :cool:

Inderdaad, de volgende wagen is de Mercedes (post 1). Ik ga wel nog eerst een lakdiktemeter aanschaffen daar de wagen 22 jaar oud is en jaarlijks manueel gepolierd is. Ik wil zeker zijn dat de lak nog voldoende dik dit is (of toch een idee hebben hoe de lak er aan toe is, want de blanke lak kan je niet meten met een lakmeter van om en bij de 150-200 euro.)

Ik pak ook wel eens de verkeerde fles. (S30 i.p.v. S3) Meestal zie ik pas dat er iets aan de hand is wanneer de S30 vrij vlot is afgebroken en ik de boel afneem. ''K*t... Wéér de verkeerde fles gepakt'' :p

Ik zag het als ik opnieuw polier middel wou aanbrengen op de pad. Ik zag dan 2 verschillende kleuren polier middel en dan klopt het dus niet (s30 heeft een andere kleur als s3). :p
 
@Jansen @Nuttiez @Altos

Ik heb net nog wat gepolijst en ze zijn beide toch écht dezelfde kleur in mijn geval. Spierwit is het inderdaad niet, maar iets gebroken wit. Aangezien ik kleurengestoord ben, zal ik van jullie aannemen dat het dan groenig is.

Maar... Ik zie geen verschil tussen beide. :p