3) Polijstmiddel kan 25 graden wel hebben, de vraag is of jij dit kunt handelen
Bedoel je nu of ik het fysiek aankan die 25 graden
of omdat het product (scholl) moeilijker verwerkt bij hogere temperaturen? Ik weet namelijk dat ze wel eens zeggen dat polieren met hogere temperaturen af te raden is. Ik sta wel in een ruime garage zonder dus direct zonlicht op de wagen waardoor het plaatwerk niet zal opwarmen.
Kortom, de koplampen kan je prima polijsten. Let wel, daarna beschermen met een uv filter. Echter, als de koplampen nog nieuw zijn of geen tekenen van verwering vertonen is het advies dit niet te doen.
De koplampen van de wagen hebben nog geen tekenen van verwering. Dus afplakken zal ik zeker doen in dit geval.
Het topic gaat inderdaad over 3 wagens waarvan 1 nieuwe en 2 oudere wagens (zie startpost van het topic). Ook goed advies over de klei, ik zou meteen die plak van 80 gram hebben genomen om te kleien
. 30-40 gram zal ik proberen en lijkt me ook goed handelbaar.
Aanvullend vraagje:
1) Ik kan dus koplampen beschermen met gyeon trim (ik heb dit nog liggen). Dit zou dus een goede bescherming zijn?
2) De koplampen van mijn nieuwe beetle heb ik mee in de wax gezet toen ik de hele wagen heb gedaan (collinite 845). Als ik binnenkort een nieuwe waxlaag wil aanbrengen op de wagen, kan ik dan de koplampen mee bewerken met
dodo juice lime prime of is dit niet goed voor de factory uv laag op de koplampen? Ik vraag dit omdat in dodo juice lime prime een lichte korrel aanwezig is om het product zijn werk te laten doen (pre wax cleanen). Maar is deze korrel sterk genoeg om een uv-laagje aan te tasten?
3) Als ik begin te polieren met een nieuwe pad heb ik gelezen dat het raadzaam is om deze de eerste x een beetje vochtig te maken met een pufje detailer voor je het polijstmiddel er op doet. Ik heb hier nog flesje poorboys spray and wipe staan, is dit ook prima?