• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dual action machines/polijstpads/klei/lakditemeters...

@Quantoxx Toch een duidelijk verschil hoor, haha. Ben je zeker dat het wel S30 is :p?Bekijk bijlage 98175

Kut... Ik zie alleen dat het 2 verschillende flesjes zijn en zie daardoor iets kleurverschil... ofso.. :p

Links lijkt witter, maar die fles laat ook meer licht door.
Rechts lijkt wat donkerder/crémer, maar de fles is ook niet transparant.

@m@rio - Ja, zal zo eens een foto maken.

Snap nu wel waarom ik geen elektricien mocht worden, hahaha! :p
 
  • Leuk
Reactions: SvA en Nuttiez
150092490296957237356.jpg


15009249819721044038938.jpg


1500925007549225490448.jpg


15009251020581680177188.jpg



Donders, er is inderdaad verschil. Ligt te dicht bij elkaar, dan zie ik het niet zo snel/goed. :) (De S20 zie ik toch wel goed als ik zeg; Grijzig?)
 
  • Leuk
Reactions: Rémon en Nuttiez
Hallo medecleaners,

Ik heb vandaag eens verschillende panelen van de Mercedes opgemeten. Ik heb een 5 tal metingen per paneel gedaan (verdeeld over het paneel).

Dak: 115 - 130 µm
Koffer: 106-124 µm
Motorkap: 150-170 µm (is dit normaal, dit paneel is 'normaal' nooit overspoten en steekt fel boven de andere panelen uit als je de waarden bekijkt)? Ik zeg 'normaal' daar de wagen ooit gekocht is in Duitsland toen hij 1 jaar oud was en 4000 km op de teller had).
Bestuurder deur bovenzijde (boven stootstrip): 95-110 µm
Bestuurder deur onderzijde (onder stootstrip): 77- 85 µm
Paneel boven voorwiel: 80-85 µm

Wat is jullie advies, polieren of niet, alles lijkt ok behalve de onderzijde van de deur en het paneel boven het voorwiel? Ik wil absoluut niet door de blanke lak heen gaan. Wat zijn jullie adviezen, kan ik met een gerust hart polieren (scholl s3-s30) of is het beter om gewoon te kleien en een wax aan te brengen?

P.s: de wagen is 22 jaar oud, misschien iets om rekening mee te houden.
 
Heb je toevallig ook de sponning gemeten daar bij de scharnieren van de deur? Vaak zit hier vanaf de fabriek het minste op dus wellicht geeft het je een richting.
Je kan natuurlijk ook alleen de panelen waarvan je het niet aandurft overslaan en de rest wel polijsten. Door de lak gaan wil je echt niet.
 
Heb je toevallig ook de sponning gemeten daar bij de scharnieren van de deur? Vaak zit hier vanaf de fabriek het minste op dus wellicht geeft het je een richting.
Je kan natuurlijk ook alleen de panelen waarvan je het niet aandurft overslaan en de rest wel polijsten. Door de lak gaan wil je echt niet.

Bedoel je daar waar de scharnieren zijn vastgemaakt aan de wagen (dus eigenlijk de binnendeur van de wagen)? Of heb je misschien een foto van wat je bedoelt, google maakt me niet veel wijzer... Als je bepaalde delen wel en niet polijst krijg je toch glansverschil in de zon lijkt me, of niet?
 
Recent heeft een forumlid mijn BMW opgemeten. (1998) Gemiddel lag de lak ongeveer rond de 90-100mu. Uitschieter van 130 en een laagste van zo'n 89.

(Even zó uit mijn hoofd)

Ik denk vrij nuchter en als jij met een rondje polijsten door je blanke lak heen gaat, dan is de boel al écht flinterdun en zal het sowieso niet lang meer duren voordat de blanke lak op is. :)

De laatste polijstbeurt heb ik ook alleen maar met S3 gepolijst en deze doorgewerkt. Alles dezelfde hits gegeven en wat dan nog niet weg was; Pech. ;)
 
Dat is normaal!

9 vd 10x meet ik ook hogere waardes op de liggende delen.

Op sommige plekken heb je een hoge waarde, maar nu ook weer niet zo hoog dat ik meteen zou zeggen dat het over gespoten is.

De tip hier boven van de sponningen is een goede, dat gebruik ik zelf ook als referentie.

Met alleen polijsten ga je er niet doorheen hoor, eventueel na een hit even meten om je zelf gerust te stellen.
Dan zal je zien dat het echt heel erg meevalt wat je verwijderd.