• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dual action machines/polijstpads/klei/lakditemeters...

1) Ik kan dus koplampen beschermen met gyeon trim (ik heb dit nog liggen). Dit zou dus een goede bescherming zijn?
Trim is een prima optie. Je kan ook met blanke lak aan de gang gaan, maar Trim is ook prima.

kan ik dan de koplampen mee bewerken met dodo juice lime prime of is dit niet goed voor de factory uv laag op de koplampen?
Als de koplampen nog steeds weinig mankeren, zal je ook geen paint cleaner met korrel hoeven gebruiken. :) Het is mogelijk, dat wel. ;)

een pufje detailer voor je het polijstmiddel er op doet.
Spray&Wipe is een goede optie. Ik gebruik het ook regelmatig. :)
 
Als de koplampen nog steeds weinig mankeren, zal je ook geen paint cleaner met korrel hoeven gebruiken. :) Het is mogelijk, dat wel. ;)

Ik wou lime prime gebruiken om de eventuele restlaag van de vorige wax beurt te verwijderen voor er opnieuw een laagje wax op de koplampen komt? Of is het beter lime prime niet te gebruiken (en het oppervlak van de koplamp dus niet te reinigen) en meteen een waxlaag te leggen op de oudere waxlaag?

Kunnen koplampen dof worden als je waxlaag na waxlaag legt zonder deze te reinigen met een cleaner als je een nieuwe laag wil aanbrengen? Zo ja, welke cleaner kan ik dan veilig gebruiken zonder de factory uv-laag aan te tasten? Is 'prep' eventueel al voldoende?

Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel? :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon de boel opnieuw waxen :)

Koplampen die dof worden van wax? Lijkt mij niet. :p

Ik gebruik zeer zeldzaam een paint cleaner. Stel dat ik mijn auto een paar maanden geleden heb gewaxed en ik vandaag alles schoon wil hebben en een nieuwe waxlaag wil aanbrengen, dan pak ik wel een finishing polijstmiddel. Slijpt weinig en toch meer resultaat, in bijna dezelfde tijd als een paint cleaner. :)
 
  • Leuk
Reactions: SvA
@Quantoxx , zou toch eens wat meer gaan verdiepen in de Poorboys Prof Polish ( V1 ),
ga je je gehele auto mee langs ( zelfs je ramen etc ). Ik schat in met zelfde resultaat.
Het is echt een veelzijdig product, wow !
Heb het meer gebruikt dat een finishing polijstmiddel om wat puntjes mee aan te pakken.
 
Als je de waslaag wil verwijderen kan je toch je auto wassen met een afwasmiddel? Of ben ik nou gek?
 
Ik zou gewoon de boel opnieuw waxen :)

Koplampen die dof worden van wax? Lijkt mij niet. :p

Ik gebruik zeer zeldzaam een paint cleaner. Stel dat ik mijn auto een paar maanden geleden heb gewaxed en ik vandaag alles schoon wil hebben en een nieuwe waxlaag wil aanbrengen, dan pak ik wel een finishing polijstmiddel. Slijpt weinig en toch meer resultaat, in bijna dezelfde tijd als een paint cleaner. :)
+1
 
Citaat van The Master of Bling, himself (uit een ander topic):

De enige goede methode voor het verwijderen van wax is het gebruik van een paint cleaner. Mocht je gaan polijsten dan is dat al voldoende, want in elk polijstmiddel zit een paint cleaner.


En
Ik gebruik zeer zeldzaam een paint cleaner.
dan pak ik wel een finishing polijstmiddel.

@Quantoxx Je gebruikt dus veel vaker een paint cleaner dan dat je zelf door hebt!
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie en SvA
@mk-us - Ik heb het ook gewoon staan, hoor. Weet dus ook uit ervaring dat ik met een polijstmiddel meer resultaat krijg dan met een paint cleaner. :)

We hebben het dan ook lakwerk en wax verwijderen in dit verhaal. ;)
 
  • Leuk
Reactions: mk-us
Ik foam er vaak mee (Dreft 1:1), maar zoals @Istnogferarie al aangaf; Je verwijderd er geen LSP mee. :) Recent nog overdosis Dreft en Artico Magico gedaan (+ Prewash) en had nog steeds goede beading. (Mooi k*t want dacht de LSP wel gekilled te hebben zo) ;)
 
  • Leuk
Reactions: SvA
En daar komt bij dat Dreft niet zo puur is als men denkt..... Hoorde laatst van een chemicus dat er sowieso ontkalkers, glansversterkers en soort wax in zit om water af te stoten....
 
Hallo

Inmiddels al een 25 uur met de auto bezig geweest (het gaat traag omdat ik het goed wil doen en ik heb de rupes moeten leren kennen, in deze tijdspanne zit ook het wassen en het kleien gerekend). Het gaat nu heel vlot. De voorbumper moet nog gedaan worden en dan ben ik klaar:). Ik post nog wel een foto van het resultaat een van de volgende dagen als de wagen in de wax staat.

Kort vraagje: De auto hangt op bepaalde plaatsen nog vol met wit polierstof (vooral bij s3 had ik dit en waarschijnlijk ook de combinatie van te veel poliersel te gebruiken in het begin ((ik zat nog in de leerfase)). Deze kan ik er met een microvezel doek afvegen (ze liggen los op de lak)

Is het verstandig om de auto voor het waxen (collinite 845) nog snel te wassen en drogen, zodat de wagen volledig proper is, of is dit af te raden? Een glaze en cleaner zoals lime prime zijn niet nodig voor het waxen als de wagen gepolierd is heb ik gelezen op het forum?
 
Dat stof gebeurt mij ook! (Daarom plakken de meeste mensen af)

en er is niks mis mee om de auto nog een keer te wassen na de laatste polijst stap.

Ik gebruik zelf altijd de nanolex pre wash foam voor deze stap, omdat deze ook goed helpt de auto te ontvetten, maar dat heeft ook niet iedereen in de kast staan.

En een glaze of cleaner is zeker niet nodig, denk dat je dan een paar dingen door de war haalt.
 
Ik gebruik zelf altijd de nanolex pre wash foam voor deze stap, omdat deze ook goed helpt de auto te ontvetten, maar dat heeft ook niet iedereen in de kast staan.

Heb al een rodje met prep gedaan. Ik heb wel een foamgun en monello magico staan om te foamen. Is dat ongeveer hetzelfde als je nanolex?

En een glaze of cleaner is zeker niet nodig

Prima!