• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dual action machines/polijstpads/klei/lakditemeters...

Ik heb naast mijn Rupes 15 en 75 ook een Nano. Als ik een verdeling moet maken doe ik misschien 50% met de 15, 40% met de 75 mini en 10% met de nano. Als ik 2 van mijn machines moest kiezen ging ik sowieso voor de 15 en de 75.

Mooi is dat. Door bovenstaand bericht heb hevige jeuk aan mijn bestelvinger gekregen.
De kans is serieus aanwezig dat ik mijn bestelvinger vandaag nog nog ga gebruiken....o_O.


DSC04509.jpg
 
Gebruik S30 op de Oranje lc hd pad (=mooi zat) . Zelf gebruik ik de rode pads amper omdat ik vaak finish met een Rupes wit combi (optioneel).

Dus als ik het goed begrijp kan ik finishen met de combo oranje lc hp pad en de s30? Ik kan dus de rode lc hp pads laten voor wat ze zijn en niet mee bestellen.

Kan ik de blauwe lc pad ook gebruiken voor de s20 (voor iets meer correctie dan met de oranje pad)? Misschien dat de opel al voldoende heeft aan deze combo (los van het feit dat ik nadien nog finish met s30 natuurlijk)?

Apc en onder kraan uitwassen dan of meerdere pads aanschaffen dat je gelijk door kan.

Poorboys heeft een leuke apc. Wat is je verdeling van het product met water: 1 op 10 of...?

locaal defect aanpakken met S3 en de gehele auto bv met een medium middel.

Prima. Nu zag ik daarstraks op mijn beetle een plekje op de motorkap (1 cm op 2cm) met lichte swirls (onder de tl lichten in de garage en onder de juiste kijkhoek) :rolleyes:. Kan ik dan ook bijvoorbeeld binnenkort met de rupes en (scholl s20) even dat plekje polieren zonder de hele motorkap te hoeven doen (met andere woorden, ga ik glansverschil hebben als ik enkel dat plekje even doe)? De wagen staat wel in de collinite 845, dus dat plekje nadien terug waxen is natuurlijk ook nog nodig.

Ik gebruik tussen de 20-30 doeken voor een exterior detail :p

:eek:
 
Laatst bewerkt:
@Steven130690
Rode LC HD pads zijn net zo zacht als Monello rode pad als ik zou moeten vergelijken. Rupes witte pads vind ik dan weer prettiger werken n is mooie combo met Rupes wit Polijsmiddel.
Ik gebruik LC HD blauw ook wel eens met S20 (op harde lak bv) omdat ik toch altijd nog ga finishen. Officieel is HD blauw meer bedoeld voor S3 enz denk ik. Afijn het werkt...
Poorboys APC gebruik ik veelal 1:15
 
Rode LC HD pads zijn net zo zacht als Monello rode pad als ik zou moeten vergelijken. Rupes witte pads vind ik dan weer prettiger werken n is mooie combo met Rupes wit Polijsmiddel.
Ik gebruik LC HD blauw ook wel eens met S20 (op harde lak bv) omdat ik toch altijd nog ga finishen. Officieel is HD blauw meer bedoeld voor S3 enz denk ik. Afijn het werkt...

Dus
* s3 met blauwe lc hd
* s17 met oranje of blauwe lc hd
* s30 op oranje.

1) Is het misschien slimmer om de s30 en oranje te wisselen voor rupes wit met witte rupes pad om te finishen? Jij bent zeer te spreken over de finish van rupes wit.
2) Kan je na s3 en oranje lc hd pad meteen finishen met rupes wit en de witte rupes pad?

s20 @Istnogferarie zitten fillers in

In de s17 zitten dan geen fillers? Dus beter de s17 kiezen en niet de s20 in dit geval?
 
Dus
* s3 met blauwe lc hd
* s17 met oranje of blauwe lc hd
* s30 op oranje.

Jup, zo doe ik het ook ongeveer. Blauw - S3 om te corrigeren (Goed doorwerken) Oranje om te finishen met S30.
(S17 heb ik 'nog' niet in huis gehaald)

2) Kan je na s3 en oranje lc hd pad meteen finishen met rupes wit en de witte rupes pad?
Ik heb S3 nog nooit op Oranje gedraaid, dus weet niet of de korrel genoeg druk krijgt van deze zachtere pad, maar de S3 kan je doorwerken en inderdaad een medium-combi overslaan om meteen met een finishing combi af te werken. (Rupes Wit - Rupes Witte Pad)


Greeeetz
 
Jup, zo doe ik het ook ongeveer. Blauw - S3 om te corrigeren (Goed doorwerken) Oranje om te finishen met S30.

Dat snap ik nog niet goed. Oranje Lc HD pads worden omschreven als' polishing pads 'en de witte rupes als 'finishing pad'. Hoe komt het dan dat jullie kunnen finishen met de oranje pad en s30? Is de oranje Lc HD pad even zacht als een witte rupes finishing pad of...?
 
Dat snap ik nog niet goed. Oranje Lc HD pads worden omschreven als' polishing pads 'en de witte rupes als 'finishing pad'. Hoe komt het dan dat jullie kunnen finishen met de oranje pad en s30? Is de oranje Lc HD pad even zacht als een witte rupes finishing pad of...?

Als je het letterlijk bekijkt, is elke pad een polishing pad. :p Ook een finishing pad i.c.m. een fijn polijstmiddel slijpt lak weg. :D

Bij CC is mij de HD pads aangeraden en werd mij verteld dat er met Oranje + S30 ook hele zachte lakken worden gefinished. Ik heb met deze combi ook sticky paint en gevoelige lakken gefinished. (Uiteraard is het bij Sticky paint lastiger afnemen, maar finishen ging goed, haha! :p )
 
Prima, dan zijn de rode Lc HD pads niet nodig om te finishen (ze zijn wel goed om wax aan te brengen en dergelijke).

Gebruiken jullie voor 1 polish (bv s30) ook steeds dezelfde pads of gebruiken jullie deze pads ook voor ander producten ( bv s40) zolang ze maar uitgewassen zijn?
 
Dus
* s3 met blauwe lc hd
* s17 met oranje of blauwe lc hd
* s30 op oranje.
1) Is het misschien slimmer om de s30 en oranje te wisselen voor rupes wit met witte rupes pad om te finishen? Jij bent zeer te spreken over de finish van rupes wit.
2) Kan je na s3 en oranje lc hd pad meteen finishen met rupes wit en de witte rupes pad?
Ik zou/vind:
S17/blauw (oranje lijkt mij te licht)
1=nee imo s30/oranje is essentieele stap ,rupes wit is subliem maar blijft optioneel
Stap tussen s3 en gelijk rupes wit vind ik te groot.
 
Het is maar een enkel gevalletje, maar; Ik gebruikte S20 om tussendoor een emergency-detail te doen. Meestal gebruik ik de 915 nadien om mijn kleur nét wat meer warmte/dieote te geven, maar dit leek na de S20 niet meer nodig. :)

S20 op Raffini Geel, dacht ik. (Harde lak)
 
Het is maar een enkel gevalletje, maar; Ik gebruikte S20 om tussendoor een emergency-detail te doen. Meestal gebruik ik de 915 nadien om mijn kleur nét wat meer warmte/dieote te geven, maar dit leek na de S20 niet meer nodig. :)

S20 op Raffini Geel, dacht ik. (Harde lak)
gebruik s20 ook voor snelle klussen. lease auto's die terug moeten bv. daar is de s20 ideaal voor:p:p
 
waarom pakt de coating dan niet op s20. iets met siliconen. weet wel zeker dat er iets in zit.
Ik dacht dit ook maar na een vraag hierover een paar maanden geleden werdt me verzekerd dat deze er niet in zitten.
Ik meende dit ooit op een buitenlands fotum gelezen te hebben maar kon het zo snel niet meer terug vinden.

Ik ga het topic hier op cc niet meer terug zoeken (want geen zin) maar de houding van vele was duidelijk...ik zat fout.

De omschrijving van Scholl zelf geeft ook aan dat er geen fillers inzitten.
Ik heb toen na veel zoeken op diverse fora en sites aangegeven dat ik vanaf nu aanneem dat er geen fillers in zitten. Wat er wel inzit weet ik niet.

Ik heb het spul nu 4x gebruikt en had het gevoel dat het redelijk corrigeerd maar ook verstopt...nogmaals, ik weet niets van samenstellingen maar ik zal de fabrikant hierin moeten geloven tot het tegendeel bewezen wordt.