• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal poetsen

Wiebezwartecorsa

Detailing addict
24 sep 2017
38
53
51
Drenthe
als je machinaal poets hoeveel pads gebruik je dan met een auto? Of was je steeds de pad tussendoor? Ook kan ik op filmpjes niks vinden hoe groot stuk je steeds poetst met de polisher die je op de pad doet. Ik doe 4 stippen van een euro op de 150 mm pad en doe dan een stuk en dan weer 4 stippen maar is dit wel goed en zit de pad dan niet snel vol ? Gisteren voor het eerst machinaal gepoetst dus daarom deze vragen
 
  • Leuk
Reactions: Kuip
als je machinaal poets hoeveel pads gebruik je dan met een auto? Of was je steeds de pad tussendoor?

Je wast je pad tussendoor, of je kan wisselen naar een schone pad. Als ik met wol polijst dan maak ik de pads na elke hit schoon met perslucht of een borsteltje en af en toen met de padwasher. Met foampads doe ik meestal 2 hits voordat ik het schoonborstel/blaas of de padwasher gebruik. Makkelijkst is om tussendoor te wassen, want je moet heel veel pads hebben om een hele auto te kunnen doen zonder te wassen (~30 afhankelijk van de auto, schat ik)

Ook kan ik op filmpjes niks vinden hoe groot stuk je steeds poetst met de polisher die je op de pad doet.

Ongeveer 40 bij 40 cm. Met grovere combinaties hou je de delen wat kleiner, want daarmee komt meer lak en vervuiling van de auto waardoor je pads sneller vol raken. Met lichtere combinaties kan je soms wat grotere vlakken dan 40 bij 40 doen.

Ik doe 4 stippen van een euro op de 150 mm pad en doe dan een stuk en dan weer 4 stippen maar is dit wel goed en zit de pad dan niet snel vol

4 stippen van een euro is heel veel polijstmiddel, dus dan zitten je pads inderdaad snel vol. Aan de andere kant zal je je pad na 2 keer toch schoon moeten maken. Met welke combinatie machine, pad, middel ben je gisteren aan de slag gegaan?

Er zijn trouwens al heel veel topics over dit onderwerp, dus als je daarop zoekt kan je misschien nog meer info vinden.
 
Eens met @Jansen.
ik heb meestal tenminste vier dezelfde pads klaar liggen (en nog twee reserve in de kast van de veelgebruikte). Daarnaast heb ik een padwasher. Ik was de pads dus tussendoor in de padwasher, laat ze drogen en ga met andere/droge pad verder.
 
  • Leuk
Reactions: Wiebezwartecorsa
@Quantoxx heeft ooit eens een heel mooi filmpje gemaakt over het polijsten. Hoeveel middel, grote van het oppervlak, snelheid DAP met verdelen, snelheid DAP inwerken enz.

Heel leerzaam, ik kan hem 1, 2, 3 niet terug vinden. Wellicht heeft hij hem nog of weet waar dat filmpje staat.

Hoeveelheid oplosmiddel 4 erwtjes.

Gr Martijn
 
Laatst bewerkt:
Je wast je pad tussendoor, of je kan wisselen naar een schone pad. Als ik met wol polijst dan maak ik de pads na elke hit schoon met perslucht of een borsteltje en af en toen met de padwasher. Met foampads doe ik meestal 2 hits voordat ik het schoonborstel/blaas of de padwasher gebruik. Makkelijkst is om tussendoor te wassen, want je moet heel veel pads hebben om een hele auto te kunnen doen zonder te wassen (~30 afhankelijk van de auto, schat ik)



Ongeveer 40 bij 40 cm. Met grovere combinaties hou je de delen wat kleiner, want daarmee komt meer lak en vervuiling van de auto waardoor je pads sneller vol raken. Met lichtere combinaties kan je soms wat grotere vlakken dan 40 bij 40 doen.



4 stippen van een euro is heel veel polijstmiddel, dus dan zitten je pads inderdaad snel vol. Aan de andere kant zal je je pad na 2 keer toch schoon moeten maken. Met welke combinatie machine, pad, middel ben je gisteren aan de slag gegaan?

Er zijn trouwens al heel veel topics over dit onderwerp, dus als je daarop zoekt kan je misschien nog meer info vinden.
I

Ik heb veel gezocht , ook filmpjes, maar ik kan het juiste niet vinden. Bedankt voor je info zover!! Ik gebruik de piepppp ( hobby merk)
rotary polijstmachine . Regelbaar toeren tal met hun oranje pad en de Raffinni mezzo van monello. Daarna met de 845 van collinite als wax . Is echt me allereerste keer hhahah dus miss gebruik ik de verkeerde pad of polish maar tips zijn welkom
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad zoals al aangegeven, gebruik je nu teveel polijstmiddel.. ik spray een nieuwe pad ook altijd even in met een pufje Quick detailer als Meguiars Last Touch op het moment.. dan een paar dotjes polijstmiddel en wat ik dan doe is de pad op een aantal plekken op de lak "stempelen", dan verspreid ik het polijstmiddel met de machine op stand 2 en als ik echt begin de polijsten schakel ik de machine wat hoger in toeren, standje 4-5 vaak.
Tussendoor maak ik de pads gewoon schoon met een spray Dasty of afwasmiddel om zo de pad weer schoon te hebben voor een volgend deel aan de auto. Ik heb ook meerdere, dezelfde pads zodat de pads die ik schoon maak tussendoor, een beetje kunnen opdrogen.
 
Inderdaad zoals al aangegeven, gebruik je nu teveel polijstmiddel.. ik spray een nieuwe pad ook altijd even in met een pufje Quick detailer als Meguiars Last Touch op het moment.. dan een paar dotjes polijstmiddel en wat ik dan doe is de pad op een aantal plekken op de lak "stempelen", dan verspreid ik het polijstmiddel met de machine op stand 2 en als ik echt begin de polijsten schakel ik de machine wat hoger in toeren, standje 4-5 vaak.
Tussendoor maak ik de pads gewoon schoon met een spray Dasty of afwasmiddel om zo de pad weer schoon te hebben voor een volgend deel aan de auto. Ik heb ook meerdere, dezelfde pads zodat de pads die ik schoon maak tussendoor, een beetje kunnen opdrogen.
Met dasty en dan onder de kraan afspoelen?
 
Als je de pad vooraf vochtig maakt is schoonmaken eenvoudiger
Dasty is als het achterblijft geen vriend van polijstmiddel
Dus spoelen tot je echt geen schuim meer ziet
Dan heb je opeens behoefte aan hard water, anders duurt het heel lang
 
Kunt de pad ook een pufje PB spray en Wipe geven voor je polijstmiddel erop doet. Velen hebben dit wel staan.

Als je toch een bestelling wilt plaatsen kun je ook gelijk een middel erbij doen als PB tornado pad cleaner of ander merk. Kun je de pads mooi in conditie houden.
 
Wel interessant dit. Ik werk eigenlijk altijd met droge pads. Nog nooit geprobeerd om een pad even uit te wassen om daarna weer door te gaan.

Is het geen probleem om met een licht vochtige bijna droge pad te werken? Maakt dat niet uit voor de polish en werking op de lak?
 
  • Leuk
Reactions: Wiebezwartecorsa
@johnwoo - Huh? Je maakt de pads tussendoor toch wel schoon? Of heb je veel schone pads liggen? :p

Ik gebruik oo eeb schone pad altijd een 1-2 spraytjes Spray&Wipe. Dit ok de pad te bevochten zodat polijstmiddel meer aan het oppervlak blijft en niet in de pad trekt. (Waar je het niet wilt hebben)

Ook gebruik ik Spray&Wipe als lubricatie bij het doorwerken van de compounds of als er simpelweg lubricatie nodig is omdat de lak dit lekkerder vind.

Zeiknatte pads is niet optimaal, maar een 1-2 spraytjes is juist goed.