• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal polijsten - welke stappen?

Z3clean

Detailing trainee
11 mrt 2015
6
47
Hello Carcleaners

Ik heb deze week het DAP500 pakket met de 3 Monello polijstproducten en pads (https://www.carclean.com/nl/polishing-power-dap500-el-monello-raffini-starterskit.html) maar vroeg mij af of jullie de drie stappen na elkaar uitvoeren of is 1 stap voldoende? Mijn wagen heeft zowel swirls als diepe en lichte krasjes dus ik ga meer uit om het grofste polijstmiddel te gebruiken.

Is het nodig om de wagen te ontvetten na polijsten? Dat product heb ik namelijk niet. Of kan ik nog een wasbeurtje met lauw water met ph neutrale shampoo doen?

Ik heb reeds het stappenplan machinaal polijsten doorgenomen, zijn er nog tips waar ik rekening mee moet houden die daar niet vermeld staan?

Ik heb ook gelezen om niet té veel product op de pad aan te brengen (max. 3 erwtjes).

Iemand ook tips op welke snelheid ik dan best polijst met de DAP500 en Monello Veloce?

Even een kick: ik wil mijn polijst stappen herzien. Ik werkte altijd met Menzerna pasta’s, maar ga nu over op Carpro.

Ik heb een vraag over Carpro Essence en het aanbrengen van C.Quartz 3.0.

Is het een goede stap om de auto te polijsten met Ultracut, daarna Essence voor de finish en primer en dan C.Quartz aanbrengen? En omdat er al Si02 in Essence zit, is het dan nog steeds nodig om 2 lagen C.Quartz aan te brengen?

Het belangrijkste is rekening houden met wat voor type autolak je hebt (harde of zachte lak) en daarna zou ik de polijstpasta en pads daarop afstemmen. Carclean verkoopt geen Carpro (meer) dus als je specifiek op dat vlak advies wil hebben dan zou ik daarover contact zoeken met een partij die dat wel verkoopt. Ikzelf ben trouwens ook niet zo bekend met Carpro polijstmiddelen maar dat ter zijde.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
@Rogeroz - Carpro wordt niet aangeboden door Carclean. ;)

Ik wist je geen antwoord te geven, dus ik Gooooogelde even; Dan vind je binnen 2 seconden hun eigen ''handleidingen en tips-pagina''. Daar las ik bijv. dat er 2-3 lagen geadviseerd worden en de Essence alleen als primer fungeert.

Waarmee en hoe je moet polijsten, dat kan alleen jij uitvogelen door de lak een testspot te geven.