• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal waxen

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Goedeavond,

Ik wil binnenkort een MB Sprinter machinaal gaan waxen, aangezien het een best oppervlak is. Nu vraag ik mij af of Collinite 476s machinaal aan te brengen is? Of dat ik de Poorboys EX, EX-P of Natty's liquid blue moet gebruiken?

Mijn voorkeur gaat het liefste uit naar de 476s
 
Met de 845 heb ik hetzelfde, al doe ik geen dotjes, maar stempel ik de fles op zijn kop even op de pad; het is zo vloeibaar als het warm is en dan is dat voldoende. In het begin 3 a 4 keer, dan lekker verspreiden. Ook die dient zo dun mogelijk aangebracht te worden.

In principe start ik altijd met het dak of motorkap zodat ik een goed vlak heb om het te verdelen. Bij een deur is 3 a 4 dotjes te veel als startpunt.

Machinaal ben ik beter in staat om dun aan te brengen dan met de hand.

Ik gebruik inderdaad de rode HDO, maar ook die moet ik 2 a 3 keer spoelen met Dreft naderhand.
 
  • Leuk
Reactions: Rytec
Om deze reden gebruik ik steeds hard wax. Ff de pad door de pot halen en gaan. Wel zien dat de pad volledig bedekt is in het begin. Eens je het begin hebt gemaakt verspreid de wax zich makkelijk op de pad
Gaat dat nog gemakkelijk of moet je telkens de pad van je machine halen? En welke pasta wax gebruik je dan? Zou dit eventueel werken met de Fusso coat zwarte pot of is die te vettig en krijg je weer hologrammen?
 
Gaat dat nog gemakkelijk of moet je telkens de pad van je machine halen? En welke pasta wax gebruik je dan? Zou dit eventueel werken met de Fusso coat zwarte pot of is die te vettig en krijg je weer hologrammen?
Ik haal de pad in het begin door het potje en draai het er dan een in rond. Dan de pad op de machine en gassen. Moet ik de pad nog eens bijsmeren dan laat ik hem wel op de machine en veeg ik met de 4 uiteinden eens door de pot