• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mag je ook met zwarte velgen rijden ?

Tja, ieder zo z'n smaak. Ik heb altijd originele wieldoppen op mijn stalen velgen met winterbanden (A2). Staat gewoon netjes. En van mij hoeft een ander niet te zien dat ik winterbanden heb. Voor de RS heb ik originele Porsche velgen laten moffelen om als wintervelg te dienen. Zo ziet hij er in de winter net zo uit als in de zomer.

Doppen voor de A2:

ebay-02-23874.webp

Voorbeeld foto, die van mij zijn niet beschadigd.

Ik heb gewoon zomer en winter dezelfde velgen... 8-())

De leasingmaatschappij trekt mijn banden van de velg en legt de winters erop.
En dat zo 4 jaar achter elkaar. 8o

Het is echt NOT done!
Slecht voor velg en band....

Ik rijd ook gewoon zonder fruitschalen met de winterbanden/velgen.......wel zo makkelijk en het "heeft" wel iets.......

(die wapperende deksels vind ik vreselijk....)

Minieken,

Vind het ook niet zo mooi, heb afgelopen weekend ook winterbanden op stalen velgen onder onze Qashqai gezet.

Heb toch maar wieldoppen besteld.

Vroeger onder mijn Almera en Primera deed ik het wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik hou en niet van zwart staal en niet van doppen :-b

Heb dus orginele 15inch velgen van audi voor onder de A3....

Nismo zei:
Minieken,

Vind het ook niet zo mooi, heb afgelopen weekend ook winterbanden op stalen velgen onder onze Qashqai gezet.

Heb toch maar wieldoppen besteld.

Vroeger onder mijn Almera en Primera deed ik het wel.

da's knap wat die verkopen; ze lijken net echt op de foto:)^

Ook ik vind het eerlijk gezegd geen porum lijken. Helemaal niet met die wielmoeren en die wielnaaf ofzo die er doorheen steekt.
Maargoed, ieder z'n smaak. Ik zou zelf zeggen: als je toch al een paar honderd euro uitgeeft aan nieuwe banden en velgen dan kunnen er voor een paar tientjes ook wel nette dekseltjes op. Overigens hoeven lichtmetalen velgen niet eens veel meer te kosten dan stalen velgen en wieldoppen. Gewoon even goed zoeken. En dat vind ik nog beter staan. En een beetje fatsoenlijke velg wordt echt niet meer zo aangetast door zout. (helemaal de velgen van een detailer niet, want die staan natuurlijk goed in de wax ;-) )

Wel, om het kort samen te vatten, mijn bandenboer heeft aluminium velgen besteld voor de zomerbanden. :cool
De winterbanden blijven dus op die stalen velgen zitten waarvoor ik wel de wieldoppen heb van Citroen.
Maar ik vond dat zwart wél iets hebben... enkel mijn vrouwke ziet dat niet zo erg graag vandaar dat ik eens wou polsen naar jullie mening.

Als die zwarte blijven zonder wieldeksels 'waar ik nog steeds niet uit ben' dan moet ik inderdaad minstens kapjes zoeken om die vuile asbouten af te schermen.
Misschien is dat ook niet zo verstandig om zo te blijven rijden in de pekel deze winter.}:)w

Bedankt alvast voor jullie reacties !

Groetjes Mini.

clioke zei:
Ik heb gewoon zomer en winter dezelfde velgen... 8-())

De leasingmaatschappij trekt mijn banden van de velg en legt de winters erop.
En dat zo 4 jaar achter elkaar. 8o

Het is echt NOT done!
Slecht voor velg en band....

Hier excact hetzelfde verhaal. Volgens de Leasemaatschappij is een setje staal te duur. :lol
8*70 euro = 560 euro om te wisselen voor het hele contract. Daar kun je makkelijk staal van kopen

Minieken zei:
Wel, om het kort samen te vatten, mijn bandenboer heeft aluminium velgen besteld voor de zomerbanden. :cool
De winterbanden blijven dus op die stalen velgen zitten waarvoor ik wel de wieldoppen heb van Citroen.
Maar ik vond dat zwart wél iets hebben... enkel mijn vrouwke ziet dat niet zo erg graag vandaar dat ik eens wou polsen naar jullie mening.

Als die zwarte blijven zonder wieldeksels 'waar ik nog steeds niet uit ben' dan moet ik inderdaad minstens kapjes zoeken om die vuile asbouten af te schermen.
Misschien is dat ook niet zo verstandig om zo te blijven rijden in de pekel deze winter.}:)w

Bedankt alvast voor jullie reacties !

Groetjes Mini.

het zal hem ongetwijfeld mooier staan dan die vliegende schotels :-"

Ik zou er nette wieldoppen opzetten. Mijn lijstje, van lelijk naar mooi: (puur persoonlijk dus!)

-stalen, zwarte velgen (zoals je ze nu hebt :lol)
-stalen, lichtgekleurde velgen
-stalen velgen met nette wieldoppen
-lichtmetalen velgen

Ik vind dat je er een paar nette wieldoppen op moet plaatsen, wel van het automerk dan waar ze onder zitten.

Staal lijkt echt helemaal niets op deze auto, wieletjes zijn erg "iel" in verhouding tot de auto...

Of zoek een nette set lichtmetalen velgen, in dezelfde velgmaat als die je nu hebt. En monteer daar je winterbandjes omheen.

Zelf heb ik lichtmetalen wielen, puur omdat ik eerder al eens staal heb gehad. Maar dat lijkt gewoon nergens naar.

Staal en wieldoppen heb ik ook overwogen, maar het kon me niet bekoren.

Ik heb er sinds vorige week ook staal en winterrubber onder zitten. Hoewel ik mijn Boavista's wel mis, stoor ik me er niet echt aan.

Ik ben wel geïnspireerd door het idee van een naafdop. Ik kwam op marktplaats DIT setje tegen. Voor kan ik ze er zo in klikken, maar achter lijkt er al een blank metalen kapje op te zitten? Weet iemand of dat ik dit er uit moet kunnen slopen of zou dit echt vast-vast zitten?

Ik weet niet of deze gaan passen...ik vermoed dat die kapjes die ze verkopen de centerkapjes zijn van de originele aluvelgen. Als je naven natuurlijk ook die maat hebben dan zal het wrl lukken.
ie kapjes die op je achterwielen zitten houden het vet in je lager....dit is vermoedelijk op de niet aangedreven wielen. Voorraan zit meestal een moer met splitpen.

Weer wat geleerd! Qua afmeting moet het inderdaad wel gaan passen, maar als ik het zo hoor kan ik er achter maar beter vanaf blijven. Jammah!

17thEngineer zei:
Weer wat geleerd! Qua afmeting moet het inderdaad wel gaan passen, maar als ik het zo hoor kan ik er achter maar beter vanaf blijven. Jammah!

Als je met een VW rijdt kan je eens kijken of er geen kappen bestaan die vastklikken op je wielbouten...misschien caddy of multivan of....meestal bij de camionettes die stalen velgen hebben met centerdekseltje...

Je bedoeld naafkapjes Wim, die zitten bij mij op mijn transporter met winterbanden. Grijze stalen velgen met zwarte kapjes over de bouten heen. Ze klikken vast met een soort stalen ring die klemt om de bouten heen (alle bouten en niet bout voor bout)