• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marks astra

vandaag was het mooi weer en al weer een week of 6 geleden dat de astra bij de spuiter geweest is dus ideaal weer om eens aan de gang te gaan met de foamlance die ik van een clublid gekregen heb.

de foamlance (autobrite) werkte niet lekker, mijn hoge druk reiniger sloeg steeds af, mijn idee was dat de kleine cip (made by karcher) gewoon niet genoeg water kon aanvoeren, en dus de sproeier te groot was die in de foamlance zat, met mijn bestelling heb ik van de jongens van carclean een kleinere sproeier meegekregen, dus uitproberen, en inderdaad met deze sproeier doet hij het dus beter, hij slaat niet meer af.

Het probleem zat hem er dus in dat er te veel water uitging waardoor hij afsloeg en geen druk opbouwde, dus is het niet zo zeer opletten hoeveel druk de reiniger kan maken maar hoeveel water er aangevoerd kan worden, ik ben gegaan van 125 naar 110, en wellicht dat een 100 sproeier nog beter werkt, maar ik denk dat ik die zelf moet maken.
 
een paar weken geleden bezig gegaan met de motorkap, dap900, demim pads en scholl s20black, helaas scheen op een gegeven moment de zon en daar was de s20black niet zo blij mee en het begon te 'gummen' en het was er niet meer af te krijgen met prep of andere middelen, eigen schuld ik had gedacht dat de s20black wel tegen de zon kon maar had niet op de fles gekeken, uiteindelijk opgelost door een zachte pad te gebruiken met poorboys polish&wax en toen was het er af.

de motorkap is nog niet zo strak als ik hem wil hebben, maar het is altijd te vraag hoe ver je wil gaan, waarschijnlijk doe ik het nog een keer met een denim pad zodat het nog gladder is over een paar weken.

n6o1hg1bxldlm.jpg
 
Gisteren was het mooi droog weer, dus eindelijk tijd om de achteruitrij camera te vervangen.

alle panelen eraf gehaald en toen zag ik waarom de camera het niet deed, tijdens de reparatie en spuiten van die prutsers Lauwers in Bladel hebben ze de draad niet teruggeplaatst zoals het zat en was het gaan slijten tegen het ijzer aan, en nu zag ik ook het prutswerk aan de binnenkant, niks beschermd gewoon gelast en niet gespoten zodat het na een korte tijd gaat roesten, wat een beunhazen.

nx8i0c2my.jpg


de nieuwe camera zit er nu in en er is weer beeld, de nieuwe camera heeft ook ledjes erin, maar of dat veel zal doen betwijfel ik, maar goed we kunnen weer achteruit kijken.

v6drxsk.jpg


en nu nog de auto wassen ;)
 
  • Leuk
Reactions: 350Z en Quantoxx
Grandioos lasje zeg met een afwerking om te janken.
Succes met je wagen, berg ellende zo gehad.

@Istnogferarie

Je hebt gelijk wat betreft meer verharder, volgens mij behoeft de stelling van de meneer die zegt "gewoon meer verharder, beter ,hardere lak" wel iets meer nuance.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
even een tijdje stil geweest vanaf hier, maar er staat een verandering op stapel en een hele hoop werk, de astra wordt ingerolen en er komt wat anders, en dan wel in de kleur zwart metallic waar een grijze en blauwe metallic inzit, dit gaat een uitdaging worden want op zwart zie je alles, van de week eens kijken wat ik nog aan spullen op voorraad heb en wat ik evt bij moet bestellen bij carclean.
 
De oude astra is inmiddels weg en er is een nieuwe modelletje voor in de plek gekomen, een astra K,
astra-ksek71.jpg


ongelofelijk hoe mensen in 2 jaar tijd een auto zo kunnen verwaarlozen, ingebrande vogelpoep vlekken enz.

na de gewoonlijke fillers en wax weggewassen te hebben en de motorkap gekleid te hebben kwam er een hoop ellende te voorschijn, het ergste is dat de lak erg dun is, op sommige plekken slechts 90 micron, dat laat weinig mogelijkheden tot correctie over.
de organgepeel is duidelijk aanwezig, dat is de moderne manier van spuiten helaas.

Er gaan wat uurtjes inzitten om er een zo best mogelijk resultaat uit te slepen.
 
vorige week aan de gang gegaan met de motorkap, dap900 met grote oranje pad en S20black, resultaat was dat er al wat kleine krasjes verdwenen en het ar al een stuk beter uitzag, maar helaas de vogelpoep vlekken waren er niet uit.
rai2ndwxr.jpg


Dat had ik niet verwacht, gisteren had ik weer tijd om eraan te werken, tja nog steeds geen garage en er was wat wind, maar goed, deze keer de dap500 gepakt met kleine(10cm) oranje pad en een 10? jaar oude fles mezzo(werkt nog prima ook al is hij oud), gelukkig gaf dat een veel beter resultaat, bijna alle vogelpoepvlekken eruit, een paar plekjes zit het gewoon te diep, jammer, maar voorlopig een hele verbetering, de orangepeel durf ik niet eens te lijf te gaan aangezien de lak erg dun is zoals bij alle moderne wagens al is maar bij mij op plekken al op 90uM zit, dit is wel een motorkap om mijn grote compressorpads op te proberen vanwege alle golvingen die erin zitten.

Maar goed, de motorkap kan er mee door, de kleine deukjes wil ik er eigenlijk nog wel uit hebben door uitdeuken zonder spuiten.
mhi520f.jpg

de motorkap na collinete 845 behandeld te hebbben na een uur de Hybrid Solutions Ceramic Spray Coating - 500ml er overheen gedaan, dat was geen succes, een strepen paradijs, goed moeten boenen om dat eruit te krijgen, uiteindelijk er wel uit gekregen, ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven na een regenbui.

volgende project wordt het dak, speciale lakstiftjes met naald besteld en dan is het tijd om wat beschadigingen op het dak aan te pakken/maskeren en het dak te polijsten, met een beetje geluk hebben we dan ook weer een strak dak.
 
waarschijnlijk bedoel je de hitteschilden om het spruitstuk ? die is inderdaad lastig, ook ik krijg die niet helemaal schoon, en in de toekomst zullen die waarschijnlijk zwart gespoten worden of ik moet een setje in rvs tegenkomen, belgom chroom kreeg er het meeste vanaf, maar op plekken waar het meer ingebrand was kreeg ik het er niet helemaal vanaf.

bij mijn vorige astra H was de kat die rechtstreeks aan het blok hing van rvs, en dat laat zich heel mooi polijsten
 
  • Leuk
Reactions: nova_niek
een strepen paradijs, goed moeten boenen om dat eruit te krijgen, uiteindelijk er wel uit gekregen, ben benieuwd wat dat voor resultaat gaat geven na een regenbui.
Had hetzelfde op een donkere auto. Na een buitje was het de dag erna wel verdwenen. Eind goed al goed, al stoorde het me wel wat na het aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark