Goedemiddag leden
Ikzelf ben net begonnen met het leren van polijsten op de auto's die verkoop om ze toch iets properder te zetten.
Enkel kom ik telkens met hetzelfde probleem en dit is volgens mij 'marring', een soort waas die ik krijg na het polijsten.
Mijn stappenplan:
Wassen van de wagen adhv foamgun met 'Primus' en daarna 'Purifica - decontaminatie'.
Wassen met de 2 emmer methode en 'Semper PH neutrale shampoo'.
De foto's in bijlage spreken nu op de motorkap die er het ergst aan toe zijn in de zon. Als ik dit binnen doe in mijn werkplaats verlicht met 6000k TL lampen en mijn unilight op statief zie ik hier niets van. Ik heb momenteel dus de zon nodig om dit te kunnen waarnemen?
Hierbij heb ik de pads van MA-FRA (Polish pad hybrid fiber, de blauwe en de gele) geprobeerd met Audace & Leale - van Rupes ook de blauwe & gele met de bijhorende producten.
Uiteraard niet allemaal na elkaar maar eerst de compound tot er bijna geen krassen meer waren en derna afgewerkt met bv. de Leale op de oranje pad.
De residuen veeg ik voorzichtig af met langharige zachte doeken.
Hierna alles ontvet + weer voorzichtig afgekuist met die zachte doeken..
Tijdens het polijsten probeerde ik ookal op stand 4 alsook stand 6 van de machine (DA DAP 900).
Hopelijk is dit voldoende info, zelf ben ik nog een leek op dit vlak maar het zou toch meer voldoening geven mocht dit lukken!
Alvast bedankt voor de hulp
Gauthier
PS: Ik denk dat het misschien aan de doeken kan liggen? Ik gebruik zo'n 6-7 doeken voor een auto van middenformaat af te kuisen na het polijsten?
Ze lijken niet echt vol te zitten maar misschien is dat te weinig?
Ikzelf ben net begonnen met het leren van polijsten op de auto's die verkoop om ze toch iets properder te zetten.
Enkel kom ik telkens met hetzelfde probleem en dit is volgens mij 'marring', een soort waas die ik krijg na het polijsten.
Mijn stappenplan:
Wassen van de wagen adhv foamgun met 'Primus' en daarna 'Purifica - decontaminatie'.
Wassen met de 2 emmer methode en 'Semper PH neutrale shampoo'.
De foto's in bijlage spreken nu op de motorkap die er het ergst aan toe zijn in de zon. Als ik dit binnen doe in mijn werkplaats verlicht met 6000k TL lampen en mijn unilight op statief zie ik hier niets van. Ik heb momenteel dus de zon nodig om dit te kunnen waarnemen?
Hierbij heb ik de pads van MA-FRA (Polish pad hybrid fiber, de blauwe en de gele) geprobeerd met Audace & Leale - van Rupes ook de blauwe & gele met de bijhorende producten.
Uiteraard niet allemaal na elkaar maar eerst de compound tot er bijna geen krassen meer waren en derna afgewerkt met bv. de Leale op de oranje pad.
De residuen veeg ik voorzichtig af met langharige zachte doeken.
Hierna alles ontvet + weer voorzichtig afgekuist met die zachte doeken..
Tijdens het polijsten probeerde ik ookal op stand 4 alsook stand 6 van de machine (DA DAP 900).
Hopelijk is dit voldoende info, zelf ben ik nog een leek op dit vlak maar het zou toch meer voldoening geven mocht dit lukken!
Alvast bedankt voor de hulp
Gauthier
PS: Ik denk dat het misschien aan de doeken kan liggen? Ik gebruik zo'n 6-7 doeken voor een auto van middenformaat af te kuisen na het polijsten?
Ze lijken niet echt vol te zitten maar misschien is dat te weinig?
Bijlagen
Laatst bewerkt: