• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Marring???

- ik heb het stuk van 210 gram in 3 stukken verdeeld. De klei zelf was de medium grade clay bar, die had ik besteld ondanks dat Tim zelf had geadviseerd de fine grade te bestellen. Goed, van fouten leer je: binnenkort ben ik gelukkig door m'n klei heen en kan ik de fine grade bestellen. Ik gebruik als lubricant Poorboys World Spray & Wipe 1:1 verdund met water.

Pas op met knippen, het heeft mee een schaar gekost.

Hoeveel meer aan vuiligheid haalt de medium grade klei weg?
Mijn blauwe Alto is volgens mij in zijn 26 levensjaren nog nooit gekleid, dus zat ik te denken om medium grade te gebruiken.
Nou ga ik daarna nog polijsten dus dat zal dan geen probleem zijn.
Iemand hier ervaring met de verschillende kleien en hun schuurkracht?
Is het ene klei nog zachter dan de andere bv?

De medium clay is een stukje agressiever dan de fine grade en laat meestal marring achter. Ik zou hem niet onnodig gaan gebruiken. Eerst proberen met de fine clay, lukt dit niet dan pas overschakelen naar de medium!

Xizer zei:
De medium clay is een stukje agressiever dan de fine grade en laat meestal marring achter. Ik zou hem niet onnodig gaan gebruiken. Eerst proberen met de fine clay, lukt dit niet dan pas overschakelen naar de medium!

Amen.

B.K. zei:
Hm ,dat vindt ik wat veel ,ik doe een blok van 100-120 gram in 3 stukken ,maar goed het zal voor iedereen wel wat anders zijn.

Je hebt gelijk, ik vergis me. Ik dacht dat een blokje Mothers klei 200 gram was (gebruikte dat als referentie in men hoofd), maar het is maar 80 gram. Ik gebruik dus een pak minder dan dat ik eerder zei ;-p