Het voorbije weekend heb ik mijn auto een detailbeurt gegeven.
Eerst het zand en stof van het dakje gewreven met borsteltjes.
Dan het dak licht nat gemaakt, en Rag Top Cleaner er op verneveld en ingewerkt met de borstel.
Grondig maar voorzichtig afspoelen. Je wil niet te veel druk op de stoffen kap hebben.
Daarna de rest van de auto licht nat spuiten, en dan foamen met Avalanche.
Even laten inwerken, dan afspoelen. Daarna inzepen met Lather, volgens de 2 emmers methode met grittguards en washmitts van Microfiber Madness. De bovenkant met microvezel spons 1, de onderkant met nr 2 en de velgen met nr 3.
Terug afspoelen. Eerst met de hogedruk om de zeep weg te spoelen, daarna met open slang om het teveel aan water af te voeren.
Drogen met de Microfiber Madness Dry Me Crazy Junior. Eerst de verticale delen, dan de horizontale. Daarna ook de binnenkanten niet vergeten, deuropeningen, kofferdeksel en motorkap.
Ook de velgen niet vergeten.
Dan is het tijd om te kleien, met Glide glijmiddel en ook de Clay Bar is van Auto Finesse.
De Microfiber Summit 800 dient om droog te wrijven.
Wanneer het dakje goed opgedroogd is vernevel ik er Rag Top Protector op. Het krijgt een 2e laagje wanneer het eerste opgedroogd is.
Banden wisselen van plaats. LV wordt LA, LA wordt RV, RV wordt RA en RA wordt LV.
Terwijl wielkassen opkuisen, binnenkant van de velgen oppoetsen en buitenkant waxen met Mint Rims. Bandendressing Satin Tyre Creme opdoen.
De auto voorbereiden om te waxen door de plastics en rubbers af te plakken met tape.
Precleaner Rejuvenate aanbrengen met de DAP900. Resten afvegen met Microfiber Madness Yellow Fellow.
Tijd om de wax Desire aan te brengen.
De uitlaat niet vergeten, opblinken met Mercury Metal Polish.
De raampjes worden weer proper met Crystal, hardnekkige vlekken worden verwijderd met Vision.
Plastics en rubbers worden opgefrist en beschermd met Revive.
Eindresultaat :
Eerst het zand en stof van het dakje gewreven met borsteltjes.
Dan het dak licht nat gemaakt, en Rag Top Cleaner er op verneveld en ingewerkt met de borstel.
Grondig maar voorzichtig afspoelen. Je wil niet te veel druk op de stoffen kap hebben.
Daarna de rest van de auto licht nat spuiten, en dan foamen met Avalanche.
Even laten inwerken, dan afspoelen. Daarna inzepen met Lather, volgens de 2 emmers methode met grittguards en washmitts van Microfiber Madness. De bovenkant met microvezel spons 1, de onderkant met nr 2 en de velgen met nr 3.
Terug afspoelen. Eerst met de hogedruk om de zeep weg te spoelen, daarna met open slang om het teveel aan water af te voeren.
Drogen met de Microfiber Madness Dry Me Crazy Junior. Eerst de verticale delen, dan de horizontale. Daarna ook de binnenkanten niet vergeten, deuropeningen, kofferdeksel en motorkap.
Ook de velgen niet vergeten.
Dan is het tijd om te kleien, met Glide glijmiddel en ook de Clay Bar is van Auto Finesse.
De Microfiber Summit 800 dient om droog te wrijven.
Wanneer het dakje goed opgedroogd is vernevel ik er Rag Top Protector op. Het krijgt een 2e laagje wanneer het eerste opgedroogd is.
Banden wisselen van plaats. LV wordt LA, LA wordt RV, RV wordt RA en RA wordt LV.
Terwijl wielkassen opkuisen, binnenkant van de velgen oppoetsen en buitenkant waxen met Mint Rims. Bandendressing Satin Tyre Creme opdoen.
De auto voorbereiden om te waxen door de plastics en rubbers af te plakken met tape.
Precleaner Rejuvenate aanbrengen met de DAP900. Resten afvegen met Microfiber Madness Yellow Fellow.
Tijd om de wax Desire aan te brengen.
De uitlaat niet vergeten, opblinken met Mercury Metal Polish.
De raampjes worden weer proper met Crystal, hardnekkige vlekken worden verwijderd met Vision.
Plastics en rubbers worden opgefrist en beschermd met Revive.
Eindresultaat :