• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meest donkermakende wax voor zwarte auto

Stiggy

Detailing trainee
11 feb 2024
63
30
Ik heb mijn standaard zwarte Giulia omgeruild voor een metallic zwarte (Nero Vulcanic).
De nieuwe is uiteraard minder diep zwart, en eigenlijk vind ik dat wat minder mooi.

Wat zou de beste wax zijn om een zo diep mogelijk zwarte glans te krijgen?

De oude stond in de DJ Black Widow. Was ik wel tevreden over, maar de grote pot is nu niet leverbaar.

Oude:
IMG_6709.jpeg


Nieuwe:
IMG_6764.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Glans of reflectie zit niet in een potje, flesje, tube of wat dan ook.
Alles valt of staat met een goede voorbereiding.
De bescherming is slechts de kers op de taart en zal maar een fractie bijdragen aan wat glans.
 
  • Leuk
Reactions: bros
Metallic zwart zal nooit zo donker zijn als uni zwart. De metallic-deeltjes verstrooien het licht en dus is de lichtinval en reflectie altijd anders. ;)

De beste optie is om de lak in optimale staat te brengen en vervolgens opnieuw de Black Widow te proberen. Dan is een 30ml-potje juist handig. Bevalt 't niet, dan kan je een andere gaan proberen.
 
zelf nog nooit een coating gezet, maar lees/zie verslagen hier en dan geven ze aan dat de kleur toch een tint donkerder wordt.

Wellicht iemand die hier een coating heeft gezet dit kan bevestigen (of ontkrachten?)
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Warmere kleuren kunnen misschien nét wat warmer worden, maar dit zal geen wereld van verschil zijn.

Dit geldt trouwens voor veel soorten bescherming, niet alleen coating(s).
 
Dank aan degene die de moeite genomen hebben om te reageren, ik wil die moeite zeker niet bagatelliseren. Echter, de algemeenheden over voorbereiding, polijsten en uni vs metallic lak zijn bekend en niet waar ik om vroeg.

De vraag was welke wax het beste een diepere zwarte tint naar voren haalt. Productvergelijkingen / ervaringen tussen de diverse black optimized waxen dus.

PBW black hole is op het moment helemaal niet leverbaar, dus zonder andere tips ga ik dan maar wederom voor een klein potje DJ Black Widow.
 
Aangezien ik geen verwachting uitgesproken heb, is dat geen antwoord @Quantoxx ;)

Black Widow doet bv zeker wel wat iets de tint. Dus kom maar op, welke merken doen dat ook (en meer of minder dan Black Widow). Wat zijn de ervaringen?
 
Laatst bewerkt:
Je verwachting is dat de lak er wat donkerder uit gaat zien door een wax omdat je door de wisseling van unilak naar metallic nu meer warmte in je zwart mist.

Dus dat is wat je verwacht en dus een verwachting?
De antwoorden die je kreeg probeerden de verwachting wat in te dimmen, want je gaat met alleen een waxje niet een duidelijk verschil maken als je het donkere/diepe van je unilak gewend bent.
Het voeden van de lak is iets wat een beetje effect kan geven aan de warmte van een kleur, dus veel waxen zouden dit kunnen doen.

Als je dan perse enkele waxen wilt horen, zou ik zelf uitwijken naar Fusso Coat (Dark) of Collinite - 915. Deze geven op warmere kleuren wat meer wetlook en nét wat meer warmte aan de kleur.
(Voeden dus allebei flink)

(Purple Haze maakte bijv. op mijn blauw-paarse lak de kleur juist een stuk valer, door de pigmenten. Ondanks het juist op die kleur voor meer diepte/warmte zou moeten zorgen)

Of misschien uitwijken naar bijv. Collinite - 845. Voedt de lak ook prima, maar geeft eerder een ietwat koude/glasachtige glans.
 
Ik schreef nergens dat ik verwacht dat ik het donkere van de unilak kan benaderen met een waxje (da's nogal onzinnig), dus inderdaad: ik beschreef geen verwachting. :) Wat ik wel schreef is dat ik op zoek ben naar de wax die het meeste effect geeft.

Anyway Collinite - 845 heb ik nog een halve fles van staan. Die zou ik ook kunnen proberen, maar heb die tot nu toe vooral toegepast op wat lichtere auto's. Met Collinite 915 heb ik nog nooit gewerkt. Ook ook deze is niet leverbaar (ligt het aan mij of heeft CarClean op het moment een hele beperkte voorraad?).

Fusso Coat (Dark) zou kunnen. Iemand ervaring met deze t.o.v. DJ Black Widow?
 
Fusso dark kan wat “vlekkerig” althans de oude versie zelf heb ik Fusso light gebruikt en vond de glans niet heel speciaal.
Standtijd van Fusso is wel netjes.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Kijk eens op het youtube kanaal van forensic detailing, ik meen van hem wel eens filmpjes gezien te hebben waarbij hij de gladheid, krassen verhullen alsook het donkerder maken van de lak test bij verschillende LSP's.

Helaas zal het nooit zo diep zwart zijn als non metallic zwart, maar iets donkerder krijgen denk ik wel dat mogelijk is met een LSP.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy
Ik heb mijn standaard zwarte Giulia omgeruild voor een metallic zwarte (Nero Vulcanic).
De nieuwe is uiteraard minder diep zwart, en eigenlijk vind ik dat wat minder mooi.

Wat zou de beste wax zijn om een zo diep mogelijk zwarte glans te krijgen?
Ik schreef nergens dat ik verwacht dat ik het donkere van de unilak kan benaderen met een waxje (da's nogal onzinnig), dus inderdaad: ik beschreef geen verwachting.

Schiet mij maar lek dan.. :p Je wilt de kleur toch donkerder maken en dus de diepte/donkerheid van je unilak benaderen, want dat vind je mooier? Staat er toch vrij letterlijk dat dit je wens is.

Anyways... Ik weet niet waar je ergens in het land zit, maar je mag in Leersum de Fusso Coat komen proberen. Ik twijfel sterk of ik nog 915 heb liggen, want ik kan mij heugen dat de 915 bijna op was en heb vervangen voor de Fusso Coat. Dit omdat beide voldoende werking hadden op de voeding, maar de Fusso Coat was goedkoper en heeft bizarre beading en sheeting bij een langere standtijd.
 
Ja, ik vind de unilak mooier en zoek daarom de wax die mijn metallic lak het meest diep zwart maakt. Maar ik heb geen enkele illusie (of verwachting) dat de je de unilak kan benaderen door een waxje over de metallic lakt te smeren. Desalniettemin, als ik toch ga waxen dan het liefste met een wax die het het beste effect op dat gebied geeft. Logisch toch? Dat lek schieten hoeft verder niet hoor :p.

Top aanbod dat je doet trouwens. Thanks! Denk dat ik zelf dit weekend eerst even aan de gang ga met black widow. Wou er een glaze onder doen, maar PB Black Hole is ook al niet op voorraad (nergens trouwens). WTF is er aan de hand?
 
Ik shop niet veel via internet, maar het viel mij ook op dat er minder voorraad lijkt te zijn. (Bij meerdere verkopers)

Als ik nog wat mag zeggen over een glaze onder de Black Widow; Ik betwijfel sterk dat dit slim is. Een glaze zal middels olien de lak proberen te voeden. Als je dan een wax gebruikt die ook iets van oliën en/of pigmenten in huis heeft (of wat dan ook om een effect te creëren) , dan zal dit effect minder 'ruimte' krijgen om z'n ding te doen.

Denk bijv. aan een lak die goed gepolijst is. Dan zal een LSP weinig tot niks toevoegen aan looks, aangezien er vrijwel geen noodzaak/mogelijkheid meer is om te voeden. Vandaar dat een LSP ''de kers op de taart'' wordt genoemd; Misschien nét dat beetje extra, maar voornamelijk bescherming.
Als de lak vrij ruk is, dan zou een glaze dus beter kunnen vullen en verhullen, waar alleen een 'vette' wax niet niet voldoende is.
 
  • Leuk
Reactions: Stiggy