• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg"s Ultimate Quik Wax of Dodo Red Mist Tropical

maurice

Detailing rookie
17 apr 2011
16
0
wat vinden jullie een fijnere of betere vloeibare wax ?

1 reageer alleen als je ervaring hebt met bijde producten.

2 waarom fijner of beter ?.

alvast bedankt maurice
 
Ik ga toch even tegen je eerste punt in :-" , want ik heb geen ervaring met de Ultimate Quick Wax, maar wel met de Red Mist. En hoewel ik dat een erg fijn product vind zou ik dan toch eerder voor de Dodo Juice Acrylic Spritz gaan, die is naar mijn mening toch nog even beter. Verder schijnt Reload ook erg goed te zijn.
 
Verschillende producten hebben verschillende eigenschappen, dus wat is beter...


Zo kan ik bijvoorbeeld heel hard roepen dat ik Meguiar's NXT Paste wax of Mother's FX Synwax niets vind omdat de standtijd maar hoogstens 2-3 maanden is, maar als iemand me vraagt met welk 1 staps product hij het mooiste resultaat krijgt op een niet gepolijste auto, dan kom ik toch bij één van die 2 uit.

Zoek je een liquid wax met een lange standtijd, mooie glans maar weinig swirlsverhullende eigenschappen, dan zou ik de Collinite 845 aanraden. Wil je een spraysealant tussen de beurten door even snel aanbrengen, kies dan de Carpro Reload of de door jouw genoemde Dodo Red Mist.