• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meg"s Ultimate Quik Wax of Dodo Red Mist Tropical

maurice

Detailing rookie
17 apr 2011
16
0
wat vinden jullie een fijnere of betere vloeibare wax ?

1 reageer alleen als je ervaring hebt met bijde producten.

2 waarom fijner of beter ?.

alvast bedankt maurice
 
Ik ga toch even tegen je eerste punt in :-" , want ik heb geen ervaring met de Ultimate Quick Wax, maar wel met de Red Mist. En hoewel ik dat een erg fijn product vind zou ik dan toch eerder voor de Dodo Juice Acrylic Spritz gaan, die is naar mijn mening toch nog even beter. Verder schijnt Reload ook erg goed te zijn.
 
Verschillende producten hebben verschillende eigenschappen, dus wat is beter...


Zo kan ik bijvoorbeeld heel hard roepen dat ik Meguiar's NXT Paste wax of Mother's FX Synwax niets vind omdat de standtijd maar hoogstens 2-3 maanden is, maar als iemand me vraagt met welk 1 staps product hij het mooiste resultaat krijgt op een niet gepolijste auto, dan kom ik toch bij één van die 2 uit.

Zoek je een liquid wax met een lange standtijd, mooie glans maar weinig swirlsverhullende eigenschappen, dan zou ik de Collinite 845 aanraden. Wil je een spraysealant tussen de beurten door even snel aanbrengen, kies dan de Carpro Reload of de door jouw genoemde Dodo Red Mist.
 
De Ultimate Quick Wax van MEguiars ben ik niet bekend mee. Maar zoals de naam doet vermoeden is het een spray wax. De Red Mist van Dodo Juice daarintegen is een spray sealant. Op basis daarvan zou je je keus kunnen maken. Het is net wat je wilt
 
Ik heb beide gebruikt en eigenlijk niet echt een voorkeur. Doen beide goed hun werk. De volgende die ik wil proberen is de M135, deze komt uit de mirror glaze lijn van Megs.
 
bedankt voor de snelle reacties

McShine;309912 zei:
Wil je een spraysealant tussen de beurten door even snel aanbrengen, kies dan de C.Pro Reload of de door jouw genoemde Dodo Red Mist.

yep ik ben puur op zoek naar een spray voor tussen de beurten door.
voor als ik denk dat ik nog ff kan liq waxen en me vriendin me semi geërgerd verteld dat we toch ercht binnen een half uur moeten vertrekken.

dus tot nu toe hoor ik red mist en C.Pro Reload , nog nooit van gehoord.(zal het eens opzoeken)
ik vind wel dat ik van Meguiar's ult liq wax super reflectie krijg op mijn oranje auto. (veel mooier als van mijn Dodo Light Fantastic)
kan ik dat van de Ultimate Quick Wax ook verwachten ?
want dat product had toch wel indruk op me gemaakt.
 
maurice;309946 zei:
bedankt voor de snelle reacties....ik vind wel dat ik van Meguiar's ult liq wax super reflectie krijg op mijn oranje auto. (veel mooier als van mijn Dodo Light Fantastic)

Never change a winning team , of hoe noemen ze dit ?

Ben je er (erg) tevreden van , ik zou erbij blijven .
 
Beiden in mijn bezet, De meg's is steeds op, red mist (250 ml) wil maar niet in de helft geraken...
Voor mij is de Meg's de winnaar...
 
Ik vind zelf de Poorboys QW+ een goed alternatief voor de bovenste 2, een hele mooie glans en ook nog goedkoper dan die van Meguiar's of Dodo Juice.
 
Die laatste kan ik echt helemaal niks mee. Het blijft smeren, olie achtige strepen. Ik kan de auto sneller in de wax zetten dan de auto met dat spul streeploos krijgen.

Paar keer een kans gegeven maar we worden geen vrienden...

Op een lichte wil het wel maar op een donkere lak werkt het niet prettig.

Reload lijkt me wel wat maar kun je dat ook over een normale wax gebruiken? Dus om na het wassen van de auto de wax laag even te boosten zeg maar?

Nu ik er over nadenk: sealant over een wax lijkt me vreemd. Zou het eerder andersom doen maar op de site van carpro wordt er niks over vermeld..

Wie geeft uitsluitsel?
 
Kan inderdaad zonder problemen. De mini heb ik een dikke maand geleden in de collo 915 gezet. Sindsdien bij elke wasbeurt reload erover.

Schoonpa zei vandaag nog dat de mini enorm blinkt. Wagen is al 2,5 weken niet meer gewassen, een krachtige regenbui is voldoende om hem "proper" te krijgen.
Gebruik reload nog niet lang, maar wil echt niet meer zonder!
 
Weet niet hoe vaak je wast,maar bij wekelijks/tweewekelijks elke keer reload is wel wat overkill...
Product zelf heeft al een standtijd van 3 tot 4mnd....
 
Ik begrijp ook niet echt hoe het kan (sealant bovenop een wax), dat gaat toch tegen alle regels in. (Meer stof tot nadenken: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=126917 )
Vult een spray-sealant de carnauba-wax-laag aan? Dat kan toch niet, want zo'n spray sealant is toch gebaseerd op polymeren? Hechten deze dan alleen op plekken waar er minder of geen wax is? Of vervangen de polymeren de wax (als in: de wax verdwijnt / wordt opgelost en in de plaats ervan komen de polymeren?)? Of kan een spray sealant toch hechten op een wax? Hoe zit het met de oplosmiddelen in deze spray sealants? Voor mij in ieder geval teveel vragen en onduidelijkheden.

Daarom gebruik ik voor mijn eigen gemoedstoestand liever een spray wax op wax, spray sealant op sealant. Carnauba gebaseerde spray-wax-'boosters' zijn bijv: QD+ van Poorboy's. Heerlijk product.
 
denk dat ik zelf goed met een spray wax uit de voeten kan want mijn auto wordt eigelijk altijd om de 2 weken aangepakt.
dan lijkt me een spray sealent mischien minder nodig.
veel reflectie hecht ik de meeste waarde aan.
doet reload dat ook ten op zichte van mag"s quik wax ??
jullie zijn er wel heel enthousiast over en nu ben ik toch wel geïnteresseerd.
 
ivo's;310054 zei:
Weet niet hoe vaak je wast,maar bij wekelijks/tweewekelijks elke keer reload is wel wat overkill...
Product zelf heeft al een standtijd van 3 tot 4mnd....

No sh*t Sherlock. Weet ik heus wel :)^

Wilde enkel bevestigen dat een spraysealant zoals reload, perfect over een vaste wax heen kan.

Wagen heeft 2 lagen reload gehad sinds hij in de 915 staat. Sinds de laatste reloadlaag (2,5 weken) is hij niet meer gewassen.
Aangezien hij langs een drukke baan geparkeerd staat en er (zeker nu in de winter) praktisch niet mee gereden wordt.