• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguairs ntx 2.0 paste wax toppen met nattys Blue wax

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
is het mogenlijk maguires ntx paste 2.0 wax te toppen met nattys bleu wax?

mijn idee was namenlijk:

ntx is cleaner en glaze en sealent en dan daaroverheen nattys om het af te ronden

Heel kort antwoord: ja

Komt sowieso de duurzaamheid van de NXT ten goede, aangezien de Natty's Blue langer blijft zitten dan de NXT. Ik vind de NXT een erg overgewaardeerde wax. En de NXT bevat een milde glaze en cleaner, niet te vergelijken met een volwaardige glaze of cleaner. De sealent eigenschappen zijn nou niet echt denderend. :no Enne, het is Meguiar's niet maguires ;)

Soms verzin je iets wat dan toch niet helemaal vreemd is ?:-b

Wil dan Ntx doen en dan 2 laagjes nattys bleu

en dan dag erna detail spray + van PB.

En thnx voor de reacties

Ik heb ooit als eerste meguiars product NXT aangeschaft. Het was destijds voor mij een openbaring qua, eenvoud in verwerking en resultaat. Vooral het maskeren van lichte swirls vind ik nog steeds heel prettig. Ik ben een beetje lui en een auto volledig swirlvrij maken kost veel tijd. Maar ik intdekte ook al snel dat het beading effect al na een maand begon af te nemen en na een maand of twee ben je weer terug bij af.

Ik ben het toen gaan toppen met M16 maar ook die vind ik tegenvallen qua duurzaamheid. Niet qua glans overigens want M16 is wel een goed product dat veel diepte geeft en een natte glans.

Sinds een maand of 5 ben ik NXT gaan toppen met Collinite 915 en dat is een combo waar ik uiterst tevreden over ben. Zowel qua glans maar vooral qua duurzaamheid. Ik heb mijn auto inmiddels drie maanden geleden behandeld met collinite over NXT en het dak collinite over SRP. Daarna niet meer gewassen! Afgelopen week heb ik met een natte microfiber over de motorkap gegaan om het ergste vuil eraf te halen. (Die was vuil en nat en ik was mijn voorruit met rain X aan het behandelen) Het was opmerkelijk om te zien hou eenvoudig het vuil losliet (zonder reinigingsmiddel). Het heeft veel geregend sindsdien en ik kijk iedere keer weer met bewondering naar de ongelovellijke beading die op de otorkap te zien is. Net alsof ik hem net in de was heb gezet. En de rest van de auto is net zo goed.

Ik heb overigens geen verschil gemerkt in collinite over NXT als over SRP. Ik had meer maskerende werking verwacht met SRP. Maar qua duurzaamheid is de combo gelijk.

Maar ik heb de SRP met een zwarte pad op standje 4 met de DAP aangebracht. Wellicht is een andere methode aan te bevelen?

In ieder geval een Wax over NXT gaat prima. Je maskeert met de NXT krasjes en geeft een basis bescherming. Die bescherming en vullende eigenschappen zijn vervolgends qua duurzaamheid heel goed te verlengen door er een goede wax over te zetten.

Overigens ontgaat mij het nut van de DT+ de dag na de 2 lagen Natty's. Wat voegt dat nog toe op dat moment?

Groeten GdV

De QD is dan voor mij meer een na behandeling. Dit doe ik dan de dag erna om (mischien meer gevoelsmatig) om de laatste wax lagen de dag van behandelen nog met rust te laten.

Bovendien kan ik alleen buiten detailen/poetsen en dit geeft wel eens nadelen wat betreft een 100% afwerking (uitpoetsen) , vandaar de QD.

Dus sorry geen detail technische reden hiervoor;) en voor de buurman glimt mijn auto nog harder. (altijd als ik de auto ga wassen gaan plotseling meer buren dit doen )

Ik zou die stap echt laten zitten, het heeft in dit geval geen toegevoegde waarde, ik zou de QD+ pas gebruiken na de eerst wasbeurt om je waxlaag weer wat te boosten. Daar is de QD+ ook voor.

Lijkt mij ook beter ja.
Zeker als je 2 lagen wax opzet mag/kan je er vanuit gaan dat je alles wel geraakt hebt.

Als je 'voor je gevoel' nog iets wilt doen zou je hem een uurtje na het uitwrijven eventueel nogmaals met een schone microdoek helemaal na kunnen lopen.
Soms (bijvoorbeeld door verzadigde doek, te snel uitpoetsen, dik opgezette stukken, lage temperaturen oid) wil ie nog wel eens na-hazen en dan kan je hem nog een keer nawrijven.

Dat er inderdaad nog hier en daar plekjes met wax gebeurt wel vaker bij mij (denk teveel wax gebruikt) Maar omdat ik alles buiten moet doen , ben ik bang dat er een uur later alweer zand en zo op ligt. En dan weer na te wrijven met swirls van dien.

Of maakt dit niet uit met een goede microfiber doek ?

Als je een dag wacht en dan met de QD+ aan de gang gaat zonder wassen, dan weet je zeker dat er zand e.d. op je auto zit, dus daarom, deze stap overslaan, heeft geen toegevoegde waarde....