• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar nxt shampoo veilig voor PB Natty liquid en blackhole

kleinduimpje

Detailing addict
21 okt 2013
37
55
39
Middelburg
Beste detailers,

Ik heb mijn Auris gepolijst met Monello veloce op gele pad, en daarna met spruzzo ingeinspecteerd.
Zag toen geen swirls of andere defecten (met een bouwlamp) .
En heb het toen afgewerkt met Finale op een oranje pad.
Weer ontvet. Daarna black hole ingewerkt, en daarna in de Pb natty liquid bleu gezet.

De auto zaterdag gewassen 2 emmers met meguairs nxt shampoo.
Gedroogd met een schone senza acqua drying towel.

De zon scheen er op en ik zag allemaal minuscule krasjes, niet rond een cirkel maar meer van links naar rechts op de deur en motorkap.
Balen als een stekker, want met polijsten en kijken met bouwlamp zag ik niks.

Nu dacht ik eerst is de lak dan zo zacht dat ik er nu al krasjes inwrijf met de drying towel.
Want die minuscule krasjes zouden toch opgevuld moeten zijn met black hole?
Of gaat dit er al af na 1 wasbeurt door de NXT shampoo?

Veel vragen

Het is eigenlijk niet gebruikelijk om te finishen met een oranje (cutting) pad. De finish met finale zou eigenlijk met een zachte pad moeten gebeuren zoals wit, licht groen (raffini) of zwart. Ik zou de auto opnieuw prepareren om te polijsten en dan een ronde met mezzo op oranje/wit en daarna nog 1 ronde met finale op lichtgroen/zwart.

Heb begrepen dat het door het droogproces ook kan gebeuren, daarom heb ik altijd een fles quick detailer aan me hangen, spray ik op de nog natte panelen en droog dan af, soort extra glijmiddel voor je doek.. Auto blijft toch waskrasvrij zo.. (En de hele drie emmer methode en goede shampoo natuurlijk)

Omdat het niet zichtbaar was na het polijsten heb ik het niet opgemerkt.

Het zijn geen varkensstaartjes( ik weet wat je bedoeld in fineer krijg je dit als je te grof hebt geschuurd).

Ik ga sowieso nog een keer polijsten (licht). Ik zal nog voorzichtiger drogen

Maar de vraag over de nxt shampoo, die kan niet de blackhole of de blue liquid aantasten?

Niet weet ik niet, maar er zijn wel zeker betere shampoos op de markt (carclean dus :p) zelf al Born to be mild van dodo gehad, topper. Nu gebruik ik lather van autofinesse, ook heel tevreden over ! Met beide houden mijn sealants en waxen het goed uit!

Als je de NXT hebt gebruikt in de juiste verhouding is er niks aan de hand. Veroorzaakt ook geen krassen in principe. Eindigen met Finale op oranje is wel wat grof mijns inziens.

Oke mannen/vrouwen bedankt voor de antwoorden.

Nog een vraag over de blackhole, blijft dat net zo lang als de wax zitten? Is het echt afgeschermd of net als bij fillers dat het 2x wassen en eraf is?

Ik heb alleen nog maar met Meguiars gewerkt, leuk als je klaar bent. Maar na 2 weken spijt van al je moeite (fillers etc)

Wat is het voordeel van 2x te eindigen met pb liquid blue wax?

Als je bedoeld twee lagen wax over elkaar dan is het voordeel dat je de "vergeten plekjes" vaak dan wel mee pakt, en je hebt iets meer bescherming en een betere dekking.

kleinduimpje;n395099 zei:
Ik heb alleen nog maar met Meguiars gewerkt, leuk als je klaar bent. Maar na 2 weken spijt van al je moeite (fillers etc) Wat is het voordeel van 2x te eindigen met pb liquid blue wax?
Hoezo heb je na twee weken geen resultaat meer? Polijsten is polijsten, dus het effect zou even goed kunnen/moeten zijn.