• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar's NXT 2.0 wax + ultimate quick wax spray

schrobber

Detailing rookie
18 dec 2009
46
0
NXT 2.0 zou een lekker mooi effect hebben op je lak.
Maar men zegt dat de duurzaamheid van NXT 2.0 niet zo goed is.

De nieuwe ultimate quick wax spray verlengt dit effect aanzienlijk zegt men.
Aangezien het aanbrengen van de spray een klus is van een 10 tal minuuten.

Deze combo lijkt me wat !

,^^

ja, het zal indd de levensduur ten goede komen, maar waarom niet direct een GOEDE wax op de lak?
en detailen gaat toch niet over tijd enzo?? maar om een zo mooi mogelijk je auto op te knappen:love

Een waxlaag zorgt toch maar voor 10% van de looks ?
In de nxt 2.0 zit een polisch en glaze + wax.
Dus hier verwacht ik meer van !

tsjah, ieder zijn methode..
ik zeg ook niet dat het slecht is..

maar persoonlijk heb ik liever een srp + collinite

die vult / cleant / glaze'd / sealt..
en dan met 845 heb je een standtijd van een maand of 4 minimaal.

mooiste is een volle beurt met de dap500+monello
daarna een goeie glaze
en daarna een GOEDE wax..

Nxt techwax 2.0 is een GOEDE wax Aron !

In je 1e reply vraag je "waarom niet direct een GOEDE wax op de lak ?"
In je 2e reply zeg je "ik zeg niet dat het slecht is maar persoonlijk heb ik liever".

Waarom toch elke keer dit soort reactie's als iemand info vraagt over Meguiars ?

Heb je zelf de combi NXT & UQW al uitgeprobeerd en of vergeleken met andere waxen?

Ik heb eind november 2009 onze beide auto's een grondige detail-polijstbeurt gegeven , de ene auto afgewerkt met Collinite en de andere met NXT 2.0 .
Beide auto's worden op dezelfde manier en met dezelfde shampoo gewassen, de beading op beide auto's blijft zichtbaar goed aanwezig tot nu toe,de lak is na wassen en drogen glad en glans blijft aanwezig !

Blijkbaar is NXT dan toch niet zo slecht qua standtijd , of misschien ligt het wel aan de manier van toepassen, of aan de gebruiker !!

Ik heb altijd de combinatie NXT of M21 en M16 geweldig gevonden.
Mooie diepe glans i.c.m. lange standtijd.

NXT is niets mis mee, al zijn er wel betere sealents op de markt. :-"

ik heb indd ervaring met de nxt ja!

en sorry dat ik het niks vond..
mijn excuses!

en geert, zoals je op een ander forum ook altijd aan het zeuren ben als ik niet positief over diverse meg's spullen ben..
ligt het absoluut niet aan het merk zelf *dit zou een beeeeetje kortzichtig zijn*

vanmiddag nog een shirt opgelapt met de apc
en er komen verschillende megs producten deze kant op (van een ander forum lid)

zal vast persoonlijke voorkeur zijn..

ik vind alleen (in mijn geval)

dat een srp + 845, mij persoonlijk, een beter resultaat geeft..
al was ik op moment, dat ik srp en 845 heb gebruikt, niet MEER in bezit van de nxt!!

@ aron , je hoeft niks goed te vinden van mij maar ga dan ook geen opmerkingen geven in de stijl van " waarom niet direct een GOEDE wax op de lak" !
Hiermee insinueer je dat het voorgestelde produkt SLECHT zou zijn .
Stel dan gewoon iets anders voor wat jij BETER vind werken !

Ben ik nou weer aan het zeuren jongen ?

En je opmerkingen via PM mag je ook achterwege laten of wil je hier ook een ban krijgen ?
Als je iets te zeggen hebt mag je het via het forum doen !!

genoeg geflamed jongens, kom op iedereen heeft zijn eigen mening dus als ik zeg: waarom niet meteen een goede wax.. betekend het dat ik de wax waarover word gesproken niet goed vind. Opzich niks mis mee toch? er zijn mensen die turtle wax super geweldig vind en srp bagger vinden. Waarom worden mensen afgezeken over hun mening?

[wannabee moderator modus aan]

[/wannabee moderator modus uit]

De Ultimate Quik Wax 'boost' als het ware de reeds bestaande waxlaag. Verwacht niet dat de UQW een vervanging is voor een gewone wax.

Het geeft alleen wat uitstel op een volgende waxbeurt.

Indien je nog geen wax (nxt ga ik vanuit) en UQW, kijk dan eens naar een andere wax zoals bijvoorbeeld een Dodo.

Maar voor elke wax geldt, de standtijd hangt mede af van de voorbereiding.
Is die ruk, dan houdt een wax van 25.000 euro (ja, die bestaat) ook niet. :no

Aron,
Wil je aub niet alles afkraken wat niet in jouw assortiment of 'zogenaamd' al een keer door jouw gebruikt is en niet bevalt?

Het is wat een groot detail goeroe altijd zegt: Find what you like and use it often. :ja

Als de TS zich goed voelt bij bepaalde produkten, al dan niet van Meguiars, laat diegene er blij mee zijn.

umm.. ik begrijp de vraag niet van de TS. Is er wel een vraag? Of is het gewoon een constatering. In dat geval: het lijkt me ook een goede combo. :-d

@ Peter Jansen
kunnen ze dat niet ergens anders, met een admin regelen? anyway..Ontopic!

Ikzelf heb ook NXT geprobeerd op mijn auto maar deze was er snel weer van af. ook de uqd heb ik gebruikt en ook deze ging er helaas snel van af.
De combo heb ik niet geprobeerd. Tegenwoordig gebruik ik NXT voor mijn velgen en koplampen ( gezien deze een licht schurend is ) en dat werkt tot de dag van vandaag prima.

de pro sealant van meguars 21 gebruik ik vaak en top het af met m16, dat werkt voor mij wel prima...
ook gebruik ik mothers FX wat echt supergoed verwerktbaar is en deze top ik af met natty's

het is meer een conclusie denk ik,
en ja, moet werken..

@patrick.
ik heb hem gehad..
standtijd viel me alleen tegen,
vandaar dat ik benieuwd was, waarom niet te toppen met een echte wax..
en als alternatief een ander middel, that's it

maar uqw kan ook (die heb ik niet nee)

Volgens Aron zeur ik niet alleen maar via PM werd mij ook nog meegedeeld "Blijf je hier nou over doorgaan ? Stop eens met die kortzichtige conclusies ! ".

Iedereen heeft inderdaad recht op een eigen mening met de nadruk op IEDEREEN !

Als iemand voorstelt om een bepaald produkt te gebruiken kan je gerust iets anders voorstellen zonder het 1e af te kraken vind ik!

nicknameless zei:
Maar voor elke wax geldt, de standtijd hangt mede af van de voorbereiding.
Is die ruk, dan houdt een wax van 25.000 euro (ja, die bestaat) ook niet. :no
Let hier inderdaad op. Ik had laatst ff snel m'n nieuw gekochte Jetseal op m'n auto gezet, ik verwachtte maanden plezier te hebben... 2 weken later was het weg. :schaam Ik had m'n lak niet goed had voorbereid: ik gebruikte o.a. een shampoo met wax-toevoeging :schaam Een sealant moet je op je lak smeren, niet op het laagje wax dat overblijft van je shampoo.

Zorg er dus voor dat je lak schoon is: klei en clean. Dan heb je het langst plezier van je wax. Lukt dat niet doordat het weer tegenzit: zet het er dan toch maar op, maar verwacht geen wonderen qua standtijd. Liever wel wat bescherming dan geen enkele.

geert dr zei:
Als iemand voorstelt om een bepaald produkt te gebruiken kan je gerust iets anders voorstellen zonder het 1e af te kraken vind ik!

Dat ben ik met je eens, maar iedereen moet wel de mogelijkheid krijgen om de minpunten te noemen.

Maar tussen minpunten noemen en afkraken zit inderdaad een verschil.

Groet, Peter

GMToyota zei:
Let hier inderdaad op. Ik had laatst ff snel m'n nieuw gekochte Jetseal op m'n auto gezet, ik verwachtte maanden plezier te hebben... 2 weken later was het weg. :schaam Ik had m'n lak niet goed had voorbereid: ik gebruikte o.a. een shampoo met wax-toevoeging :schaam Een sealant moet je op je lak smeren, niet op het laagje wax dat overblijft van je shampoo.

Zorg er dus voor dat je lak schoon is: klei en clean. Dan heb je het langst plezier van je wax. Lukt dat niet doordat het weer tegenzit: zet het er dan toch maar op, maar verwacht geen wonderen qua standtijd. Liever wel wat bescherming dan geen enkele.

Volledig mee akkoord , daarom vermeld ik in mijn 1e reply dat ik NXT aangebracht heb na een volledige detail-polijstbeurt op mijn Alfa eind november , en er is nog steeds volop beading-bescherming aanwezig.
Hetzelfde geld voor onze Lancia die na polijsten met Collinite behandeld is 1 week later !
Beide wagens zie ik tot nu toe geen verschil in beading-bescherming .