• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar's NXT 2.0 wax + ultimate quick wax spray

De claykit van meguiar's ga ik enkel kopen indien de standtijd van nxt 2.0 minder dan een maand is.
Alles wordt handmatig gedaan.
Ik hoop met deze combo de standtijd tot 2 maanden te rekken.

Straks ga ik een andere combo gebruiken.
De riwax shampoo en wax in 1 en daarop spray ik de UQW.
Met deze combo zou ik toch willen geraken tot het boven de 10 °C is

niet om te zeiken ofzo, maar een wax is zo goed, als het oppervlak waar je hem op smeert..

wassen + nxt deed bij mij maximaal 2 weken, je zal atlijd rekken met uqw, maar ook voor de riwax, dient er ge-kleit te worden..

ik zou als ik jou was de mothers kit meenemen

@Schrobber: zoals 'Geert dr' en 'Aron147' het beide aangeven: het is raadzamer om de wagen na het wassen wel te kleien.
Het resultaat zal daardoor vele malen beter zijn en heb je zodoende meer plezier van je NXT / UQW ! !

Deed het voorheen ook nooit, eenmaal met klei gewerkt >>> topper, en meteen overtuigd !

Vandaag heb ik de auto voor het eerst gewassen met nxt shampoo.
Daarna de ultimate quick wax gebruikt volgens meguiar's voorschriften.

Opgelet ! UQW dient om je aanwezige waxlaag te boosten volgens meguiar's.
Op mijn auto is er echter geen waxlaag.

Wat zegt meguiar's :

Eerst de MF-doek( of pad) insprayen met UQW.
De spray dan rechtstreeks aanbrengen op de lak en uitwrijven.
Wachten tot er een haze verschijnt en deze dan uitwrijven met nieuwe MF-doek.

Resultaat :

Er kwam geen haze ?
Tot er na een kwartier vlekken(haze?) op de lak verschenen.
Onmiddelijk met de MF-doek erop en schrobben !
Dit was geen gemakkelijke klus.
Er moest hiervoor toch wel een forse druk gebruikt worden.

Na een tijdje begon het dan te regenen.
Alle haze heb ik dus niet kunnen wegwerken.
Gevaar voor regenswirls want elke regendruppel bevat zandkorrels !!

Door de regen kon ik onmiddelijk het beadingeffect zien.
Moet zeggen dat ik dit voor de eerste keer gezien heb op mijn auto. 8o
Nadat het eventjes aan het regenen was kon je de druppeltjes er zo vanaf zien druipen.
De perfect afgeronde waterdruppels kon je zien op de horizontale panelen.
Nu kijk ik uit naar de standtijd waar ik jullie van op de hoogte ga houden.

Ik moet echter zeggen dat ik geen verschil zie qua looks met panelen die geen UQW laag gekregen hebben.
Maar wax dient ook niet voor looks he.

Maar het moet gezegd worden.
De NXT schampoo reinigt zeer net en geeft een mooie glans ook zonder UQW.

Ik gebruik na het wassen ook altijd ff Uqw.
Ik spuit het gewoon op de lak en dan net zo lak wrijven tot je het niet meer ziet, geen kunst aan.
Het blijft niet lang zitten misschien net 2 weekjes...

Ultimate quick wax is gemaakt als booster wax. Dus om de huidige wax een boost te geven. Dus geen op zichzelf staande wax. UQW niet direct op de lak spuiten. Eerst op een applicator pad. Dan aanbrengen op de lak. Even 10 minuten laten drogen en dan afnemen met een schone doek. UQW maakt de lak aanzienlijk donkerder:
hydrophobic_11.webp

Jammer dat je alsnog hebt besloten om de klei-stap over te slaan, snifsnif
Tevens was er geen wax aanwezig, dus de UQW kan het geheel dus niet boosten, vandaar dat het verschil tussen de panelen zo minimaal tot niet zijn.
Probeer anders viavia een sampletje wax te scoren en dan een paneel er mee doen + ander paneel met die wax + UQW, denk je dan wel het verschil gaat zien / voelen.

@Maarten: mooi :)

De moeilijkheden die je ondervond om UQW af te nemen is normaal he !

1. de lak is niet geclayed .
2. er zit geen waxlaag op de lak.
3. je gebruikt UQW als op zichzelf staande wax,wat het niet is .
4. rechtstreeks op de lak spuiten is enkel ok als er reeds wax op de lak zit, zelfs
dan is het beter om UQW op een applicator te vernevelen en daarmee op de lak
aan te brengen.

Lees je topic en de reply's nog eens goed !!!

Lees de gebruiksaanwijzing op de fles ook nog eens , er staat nergens vermeld dat je moet wachten tot er een haze verschijnt .
Met UQW kan je lang wachten want er verschijnt gewoon geen haze,het is een WIPE ON -WIPE OFF produkt.
Niettemin kan je de hele auto behandelen en daarna buffen, wat moeiteloos gaat zonder druk uit te oefenen !
Wat de vlekken betreft,dat is logisch want UQW maakt lak iets donkerder en op je niet goed voorbereide niet gewaxte, niet gekleide ruwe lak zal er geen egale verspreiding-dekking gebeurd zijn.
De luchtvochtigheid zal hier ook nog een rol gespeeld hebben aangezien je zegt dat het begon te regenen toen je UQW aan het buffen was !

Wat de standtijd betreft ,daar zal je niet veel zinnigs kunnen over zeggen aangezien je UQW niet gebruikt hebt waarvoor ie bedoeld is namelijk als BOOSTER voor een bestaande waxlaag !!

De foto met het ford embleem geeft duidelijk een misleidend effect !
Hier ben ik zeker van.
Met UQW is het onmogelijk om zo een resultaat te krijgen !

Check de volgende thread op MOL eens !En lees vooral de reply van Michael Stoops #5

http://archive.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?p=382236#post382236

Nog een link naar het effect van UQW op de lak !

http://www.meguiars.com/internationalinternationalinternationalinternationalvideo/index.cfm?playURL=rtmp://meguiars.flashsvc.vitalstreamcdn.com/meguiars_vitalstream_com/_definst_/UQWH2-p2.flv&VideoName=Meguiars%20Ultimate%20Quick%20Wax%20Design%20Part%202

Ik wist niet dat het zon effect gaf! :cool
Maar waarom mag je het niet direct op de lak sprayen?? Die man in het filmpje spuit het
ook meteen op de lak..

Heb UQW als test 9 maanden geleden op een auto geprobeerd. Zonder wax eronder dus alleen de UQW. Na 9 maanden bead de lak nog zeer mooi. De auto staat wel altijd binnen maar er is toch ruim 6000 km mee gereden in die 9 maanden.

sorry hoor,..

maar ik kan me NIET indenken, dat een laagje uqw 9 maanden blijft zitten op je lak.

je gaat mij niet vertellen dat hij bijvoorbeeld duurzamer is als 845, of zelfs wolfgang dgps..

dutchcardetailing zei:
Heb UQW als test 9 maanden geleden op een auto geprobeerd. Zonder wax eronder dus alleen de UQW. Na 9 maanden bead de lak nog zeer mooi. De auto staat wel altijd binnen maar er is toch ruim 6000 km mee gereden in die 9 maanden.

Op een goed voorbereide lak zal hij natuurlijk langer houden, ik weet dat er eens iemand op het Meguiarsforum zijn auto door omstandigheden enkel met UQW onderhield en dat bleek wel te werken .
Ik vind het topic niet direct terug maar als ik m vind post ik de link hier !

Soepergrover zei:
Er staat toch bij dat hij ALTIJD binnen staat.
Toch knap om dan 6000 km te kunnen maken :-b
Daar heb je me. Grote garage:-" Wanneer er niet met de auto gereden word staat hij binnen in de garage. Bij een klant heb ik na 12 maanden nog steeds beading gezien van de NXT 2.0. Ook hier gold dat de auto altijd binnen stond wanneer er niet mee gereden werd. Toch word er jaarlijks ruim 20.000 km gereden met deze auto. Zo zie je maar dat binnenstaan een heel stuk beter is voor de auto dan de hele dag onder een boom, of in de zon staan. Zal je collinite of DGPS op een auto smeren die bijna altijd binnen staat, zal je zien dat deze veel langer blijft zitten.