• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar's NXT 2.0 wax + ultimate quick wax spray

Hallo jongens.

Deze leek heeft vandaag zijn nieuwe wagen ook voor het eerst onder handen genomen.
- Gewassen met Meguiars - Gold Class Car Wash
- Geclayed met Meguiars - Smooth Surface Clay Kit
- Gewaxed met Meguiars - NXT Generation Tech Wax 2.0

Even ter verduidelijking, ik ben een leek, geen Meguiars aandeelhouder. ;)
Heb ze gewoon van hetzelfde merk genomen omdat de recensies die ik had gelezen goed waren van deze producten.

Nu staat hij te blinken in mn garage, maar na deze topic te hebben doorlopen zit ik toch met een vraag.
Ik heb de wax maar 10 minuten laten opzitten, voor hem af te nemen.
Is dit te kort voor een nieuwe wagen? (2 weken)

Is het raadzaam dat ik de wagen volgende week terug wax? Maar hem dan 30 min of langer laat curlen (of hoe schrijf je het?)

Indien ja, moet ik de wagen dan terug clayen/wassen?

Bedankt voor jullie hulp!

Dave.

Je kan aan de hand van een swipetest zien of de wax genoeg gecured heeft, je vinger over de aangebrachte wax halen en als deze niet meer vaseline achtig is uitpoetsen.

Maakt niet uit volgens mij een nieuwe of een net behandelde auto. De curetijd is nooit exact te zeggen.

Als je twijfelt, was de auto en breng de waxlaag opnieuw aan en doe de swipetest voordat je de wax uitpoetst.

Ik denk dat veel detailers ooit begonnen zijn met Meg's en gaandeweg erachter komen dat er meerdere merken zijn die ook goeie (of zelfs betere) waxen leveren.
Ik heb met mijn vorige auto de NXT 2.0 vaak gebruikt en was er lyrisch over, later ben ik de NXT gaan aftoppen met M16 en die combo vind ik nog steeds geweldig.
Er is een bestelling va CC onderweg met Collinite 915 en 845 gewoon omdat ik die gewoon wil proberen (omdat de recenties erg goed zijn) maar niet om mijn Meg's waxen te vervangen.
Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur voor een merk en type wax en inderdaad gebruik de wax die jij prettig vindt en als je tevreden bent met het resultaat dan is het toch goed, ook al is het wel of geen Meg's?
Meg's is niet voor niets zo groot en bekend geworden en dat is niet omdat ze rotzooi maken maar omdat ze gewoon al jaren lang topproducten maken maar de laatste jaren zijn er meer concurrenten bijgekomen en dat is en goede zaak.
Elkaar bestoken (al dan niet met PB's) om jouw mening door andermans strot te duwen moet je gewoon niet doen. Als Pietje wax X geweldig vind en Jantje wax Y dan is dat prima en vertel jouw ervaringen ermee.
Elkaar afzeiken leidt ertoe dat mensen niet meer posten om rot opmerkingen te voorkomen en daar leren we niets van en steken we ook niets van op, leven en laten leven.
Ugh,ik heb gesproken.
Oh ja mannen het is geweldig weer momenteel, naar buiten en poetsen en waxen die handel, ik ben weg !!!

tamer zei:
Je kan aan de hand van een swipetest zien of de wax genoeg gecured heeft, je vinger over de aangebrachte wax halen en als deze niet meer vaseline achtig is uitpoetsen.

Maakt niet uit volgens mij een nieuwe of een net behandelde auto. De curetijd is nooit exact te zeggen.

Als je twijfelt, was de auto en breng de waxlaag opnieuw aan en doe de swipetest voordat je de wax uitpoetst.

Ok, bedankt Tamer.

Ik heb op verschillende onderdelen de test uitgevoerd, en uitgewreven wanneer ik geen veeg meer zag. (maar niet overal bedenk ik me nu)

Ik zal daar dus rekening mee houden ipv het half uur dat de meeste voorschrijven.

Bedankt voor de hulp!