• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar's NXT 2.0 wax + ultimate quick wax spray

Peter Jansen zei:
Dat ben ik met je eens, maar iedereen moet wel de mogelijkheid krijgen om de minpunten te noemen.

Maar tussen minpunten noemen en afkraken zit inderdaad een verschil.

Groet, Peter

Natuurlijk moet je wat jij als minpunt ervaart kunnen vermelden, maar dan wel op een correct verwoorde manier.
Ik heb ook al vele merken-produkten uitgetest en keer toch altijd terug naar Meguiars voor de meeste spullen, maar daarom ga ik de andere merken niet slecht noemen , of zeggen dat ze een GOEDE wax ofzo moeten gaan gebruiken i.p.v zus of zo !

Ik ken mensen die zweren bij Turtle-wax ,daar hoef je dan ook niet aan te komen met iets anders .
Ik laat die mensen dan in hun waarde .

GMToyota zei:
umm.. ik begrijp de vraag niet van de TS. Is er wel een vraag? Of is het gewoon een constatering. In dat geval: het lijkt me ook een goede combo. :-d
Komt bij mij als een vraag over:
schrobber zei:
NXT 2.0 zou een lekker mooi effect hebben op je lak.
Maar men zegt dat de duurzaamheid van NXT 2.0 niet zo goed is.
De nieuwe ultimate quick wax spray verlengt dit effect aanzienlijk zegt men.
Aangezien het aanbrengen van de spray een klus is van een 10 tal minuuten.
Deze combo lijkt me wat !
De woordje zou en zegt men en het stukje lijkt me wat komen niet als een constatering over.
Nou ja, niet vanuit de TS zelf, maar wat hij vanuit op een ander forum gelezen heeft.
Komt bij mij over dat hij een bevestiging wilt krijgen dat wat men zegt op dat forum de waarheid is en als definitieve constatering moet zijn.
De invulling laat ik aan anderen over, heb zelf niet de praktische ervaring om hierop ja of nee te zeggen.

Wat betreft het off-topic gedeelte: probeer lief tegen elkaar te blijven ook al ben je het niet met elkaar eens ( of het om het huidige moment gaat of wat er eventueel in het verleden gespeeld heeft )
Als je dan toch de strijd aan wilt gaan met die persoon, is het in mijn ogen dan juist wel beter om dit middels een PM te doen, zodoende worden de andere leden hier niet mee lastig gevallen,
wat weer kan gaan leiden tot een negatieve sfeer.

De woordkeuze kan bepalend zijn, maar kan mij er ook in vinden dat iemand een product helemaal rukkie-ruk vind om welke reden dan ook.
Dit mag best vermeld worden, zeker als diegene er zelf ervaring mee heeft, zolang het maar geen hetze wordt tegen een bepaald persoon dan wel een merk.
Ik geloof ook niet dat in dit geval het merk ter discussie staat, maar het specifieke middel.
De persoonlijke vete interesseert mij geen ene rukkie-ruk, dat vechten jullie onderling middels een PM maar lekker uit. ( of niet, scheelt in de bloeddruk )

Wat er op forum X heeft afgespeeld .... laat dat lekker daar, maar neem dit svp niet mee naar dit forum

Resume: wie o wie kan 'schrobber' helpen met het bevestigen op zijn vragen, of wellicht een ander alternatief aanbieden

En vanaf nu allemaal weer on-topic en lief doen :love , anders moet ik ingrijpen en gaan jullie over m'n knie en krijgen jullie billenkoek van Marcus ]d~^

Inderdaad, gaarne weer on-topic! :-"

Het probleem is alleen... wat is het topic? Is het een vraag of een constatering? :weetniet Ook ik lees het als een vraag....

We zijn hier niet om merken/producten te bashen/flamen, de ene vindt het gewoon prima producten de ander weer niet, het is maar net wat je referentie kader is e.d. Zoals een groot detailer altijd zegt: find something you like and use it often ;) Als schrobber er tevreden mee is, prima toch?

Even in het algemeen: kritiek geven is prima, maar doet dit met een goede onderbouwing, niet van ik vind het gewoon een .... product/merk en meer niet.

Ons/mijn verzoek aan de topic starter Schrobber is dan ook: verduidelijk even wat je nu bedoeld met je bericht, wat zoals je nu kunt lezen is er veel onduidelijkheid.

Inderdaad, het is een vraag.

De informatie dat Meguiar's NXT 2.0 wax een lekker effect geeft op de lak maar een slechte standtijd heeft heb ik niet alleen van dit forum maar ook van andere forums.
Ik heb de NXT 2.0 al in bezit dus ik zoek een complementair produkt, de ultimate quick wax spray.
Dit is dan om de standtijd te verlengen.

Nu was de vraag of dit de standtijd extreem ten goede zou komen.
Dus stel dat ik 1 maal NXT 2.0 gebruik en daarna om de twee weken UQW.
De vraag is dus wanneer ik de NXT 2.0 opnieuw moet gebruiken.
Als dit meer als 2 maanden is, dan is de UQW voor mij. :-d

@ schrobber , als de lak geclayed en zuiver staat zal je met de NXT2.0 zeker een standtijd van 2 maanden hebben, zeker als je na elke wasbeurt even een rondje UQW toepast !
Deze combo zit op mijn Alfa nu al sinds eind november en beading is nog steeds volop aanwezig ! Check nog even mijn 1 e reply i.v.m de voorbereiding van de lak alvorens te waxen (#7 )

Doe de test en gebruik deze combo op je wagen en kijk wat je er zelf van vind !
En post hier dan je eigen bevinding over deze combo .

WoW that's nice :)

Ik kan niet wachten om eraan te beginnen.

Wat denk je dat de minimum temperatuur is om deze wax te gebruiken.
Het is morgen +- 6 graden.
Enig idee wat de inwerktijd zal zijn ?
Heb gelezen hoe langer hoe beter..

UQW heeft mij overtuigd. Heerlijk product is dit:-)^ NXT ben ik niet zo tevreden over. Ik kreeg bij 90% van de gevallen vlekken op donkere kleuren. Heb het met de hand aangebracht en met de machine. Dun en dik. 5 minuten laten drogen, een half uur en 3 uur. Niks hielp. Ook binnen in een loods gebruikt. De keren dat het niet vlekte vond ik het een prima wax. Bij een klant bleef de wax 5 maanden zitten. Auto stond wel binnen maar werd toch minimaal 25.000 km jaarlijks mee gereden. Als ze het vlekken zouden verhelpen ga ik hem zeker weer gebruiken. Er zijn nu echter betere alternatieven te krijgen die ik persoonlijk beter vind werken. Ennuh Aron, we zijn benieuwd naar je wax test NXT+UQW tegen jou favoriet:-"

schrobber zei:
WoW that's nice :)

Ik kan niet wachten om eraan te beginnen.

Wat denk je dat de minimum temperatuur is om deze wax te gebruiken.
Het is morgen +- 6 graden.
Enig idee wat de inwerktijd zal zijn ?
Heb gelezen hoe langer hoe beter..

10 graden moet je toch wel minimaal hebben, en ik denk dat NXT nog wel warmere temperaturen nodig heeft. Goed dun aanbrengen en lang laten curen. Langer dan een uur is geen uitzondering met de NXT. Daarnaast de fles heel goed schudden voor gebruik.

dutchcardetailing zei:
NXT ben ik niet zo tevreden over. Ik kreeg bij 90% van de gevallen vlekken op donkere kleuren. Heb het met de hand aangebracht en met de machine. Dun en dik. 5 minuten laten drogen, een half uur en 3 uur. Niks hielp...

+1

Vlekt inderdaad op donkere kleuren. :bad

schrobber zei:
Nu was de vraag of dit de standtijd extreem ten goede zou komen.
Dus stel dat ik 1 maal NXT 2.0 gebruik en daarna om de twee weken UQW.
De vraag is dus wanneer ik de NXT 2.0 opnieuw moet gebruiken.
Als dit meer als 2 maanden is, dan is de UQW voor mij. :-d

De standtijd van de wax is afhankelijk van de omstandigheden waaraan de lak wordt blootgesteld.

Als jij het nodig vindt om elke 2 weken een nieuwe waxlaag op de wagen te doen, gewoon doen :-)^

Ik doe elke week een nieuwe waxlaag op de scooter :-"
En geen lullig waxje, maar Dodo Juice SN of Wolfgang of ... of ... keuzes keuze keuzes :)_[]

Heb je een garage of sta je buiten om te waxen?
Als je binnen kan staan is het zeker aan te raden om dit te doen, ongeveer 6 graden moet te doen zijn.
Ik ondervind persoonlijk dat je meer last kan hebben van een hoge luchtvochtigheid waardoor de wax langer moet curen-inwerken.
NXT2.0 moet toch minstens 1/2 uur curen, langer is absoluut geen probleem .

Altijd de swipe-test doen om te zien of de wax voldoende lang gecured is !
Ik heb m al eens 24u laten curen zonder probleem.
Dit wel binnen in de garage,anders hecht er zich teveel rondvliegend stof in de waxlaag waardoor je weer krasjes kan maken tijdens het afnemen .

Best doe je na de 1e toepassing en na afnemen-buffen nog een 2e laag, zo ben je verzekert van een volledige dekking-bescherming, soms sla je wel eens een plekje over tijdens het waxen !

Of het verschil maakt als je NXT langer laat curen weet ik niet maar kwaad kan het zeker niet.

Het boosten van de waxlaag met UQW kan-mag je na elke wasbeurt doen, je kan het letterlijk op alles aanbrengen lak,glas,trims,achterlichten enzovoort !

Aanbrengen van UQW en buffen doe ik op 10min. dus daar hoef je het niet voor te laten!
UQW altijd verstuiven op een microfibre doek en dan aanbrengen op de lak, nooit rechtstreeks verstuiven op de lak want dan is het produkt niet gelijkmatig aangebracht waardoor je een waas of vlekken op de lak kan hebben daarna .
Je kan de volledige auto doen en daarna direct afnemen-buffen .

Succes en we willen graag foto's zien van je auto als ie klaar is ! :ja

Het klopt inderdaad dat NXT soms vlekken kan geven ,heb ik zelf in het begin ook ervaren op mijn donkerblauwe metallic Alfa.
Het ligt aan de egale verspreiding-gelijkmatig aanbrengen van het produkt heb ik ondervonden,dit kan je wegwerken door een 2e laagje aan te brengen en m superdun aan te brengen.
Less is more bij NXT !! :ja

Iedereen is bedankt voor de reacties !

Heb er veel uit geleerd.
Met extra dank voor geert dr en dutchcardetailing !

Nu ben ik jullie toch vooral wat pics schuldig :ja

Deze post ik zo snel mogelijk !

Hoi Schrobber,

Om tot slot nog een duid in het zakje te doen......

Ik vind de NXT van meguiars een goed product! Het verwerkt heel gemakkelijk, poetst na goed kuren heel makkelijk uit, geeft een mooie glans en net als SRP vult het kleine swirls mooi op. Ik gebruik het vaak in de zomer en zet er dan vaak een laagje M16 over. Een hele mooie glasachtige glans geeft dat.

In de winter ga ik echter wel voor de Collinite 915. Maar dat is echt omdat ik dan voor maximale duurzaamheid ga. Qua duurzaamheid is NXT naar eigen ervaring niet de beste wax MAAR het resultaat van NXT is prima. Ik vind het een logische gedachte dat je na wassen de NXT boost door er een quickwax over te zetten. Ik gebruik zelf poorboys QD+ of Quikwax maar de meguiars zal zeker ook zijn werk goed doen. Ik heb zelf nog geen meguiars product meegemaakt die geen goed resultaat geeft. Ik kan alleen wel de ervaringen bevestigen dat UQD de lak na wax wat stroef maakt. Het geeft echter ook een hele mooie glans en beading.

Dus ik zou jouw combo gewoon blijven gebruiken er is niets mis mee.

Groeten GdV42

koperos12 zei:
Dan zou je misschien beter de 476 van hetzelfde merk kunnen pakken.... is nog goedkoper ook.

http://www.collinite.com/about-us/faqs/#6

Hoi Koper,

Het is mij inderdaad bekend via de collinite internetsite dat de 476S duurzamer is dan de 915. Echter ik heb die 915 al in huis en het verschil is niet zo groot:

ik siteer van de collinitesite:
Liquid/Gel Wax (845 and 925): 5-7 months depending on UV exposure.

Paste Wax (476, 885): 9-11 Months depending on UV exposure.

Marque D’Elegance (915): 8-10 months depending on UV exposure

Er is een flink verschil tussen de vloeibare en de vaste wax, maar tussen de 476S en de 915 is het verschil maar een maand. Ik vind dat te kort om daar weer een extra blik 476 voor aan te schaffen.
Waar het om gaat is dat in de winter de collinite's zo duurzaam zijn dat je er de winter mee doorkomt en alle collinites voldoen daaraan. Zelfs als je de 845 gebruikt in de late herfst dan red je het nog tot in het voorjaar. Dus je kunt gewoon kiezen wat je zelf het prettigst vindt.

Maar absoluut gezien heb je volkomen gelijk. En het glansverschil schijnt minimaal te zijn dus volgende keer ga ik wellicht ook wel voor de 476S. Maar in de zomer wil ik eerst eens een klein potje Fuzion kopen om uit te proberen, want ddaar ben ik wel benieuwd naar. Dus voorlopig denk ik dat ik de 915 opmaak.

Groeten GdV42

Zo !

Ben juist de meg's ultimate quick wax spray gaan halen. :ja
ah, en de NXT shampoo ook.

Omdat de temperatuur hier in België nog niet boven de 10 °C komt stel ik de NXT 2.0 wax even uit.
Maar die UQW die kan ik niet laten he! ;-)

Ik wou onmiddelijk een testspot op de motorkap maken maar helaas was het net donker na aankoop.
Maar nu rijzen toch een paar vragen naar boven.

Zal de NXT 2.0 nog nodig zijn ?
De UQW belooft wekenlang resultaat !? :cool

Wekenlang onder optimale condities (dus optimaal voorbereide lak, niet met je auto rijden, auto binnen laten in een garage, enz).

Onder normale condities denk ik dat het een standtijd heeft van vele andere spray waxen: iets van 2 weken. Maar door veel zure regen, kou, slecht voorbereide lak, een lange rit met veel viezigheid, en het kan ook morgen weg zijn. :-b

Ultimate Quick Wax is geen volwaardige wax, deze is echt alleen geschikt om de reeds aanwezige waxlaag te versterken en te onderhouden !
UQW blijft gemiddeld 2 weken duidelijk voelbaar-zichtbaar op een optimaal voorbereide ( clayen-polijsten-waxen) lak !

Zonder al deze voorbereidende stappen zal UQW geen lang leven beschoren zijn !
Zelfs een volwaardige wax ( om het even dewelke !) zal niet lang blijven zitten zonder de lak mooi zuiver en glad te maken.

ik ben nu wel benieuwd wat je gaat doen.

uiteraard de nxt en uqw gebruiken..

maar wat doe je daarvoor??
word er nog ge-kleit?
word er nog een machine over de wagen heen gehaalt??