• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

meguiar's NXT 2.0 wax + ultimate quick wax spray

aron147 zei:
sorry hoor,..

maar ik kan me NIET indenken, dat een laagje uqw 9 maanden blijft zitten op je lak.

je gaat mij niet vertellen dat hij bijvoorbeeld duurzamer is als 845, of zelfs wolfgang dgps..
Misschien even goed lezen. Er staat dat de auto 99% van de tijd binnen staat. Hierdoor slijt de wax laag veel minder hard als dat de auto 24/7 buiten staat. En waar zeg ik dat UQW duurzamer is dan 845 of DGPS???????

Ach, ik denk wel dat een laag van welk product dan ook langer meegaat als de auto ergens binnen geparkeerd kan worden.
Vooral de UV-straling van de zon is funest voor je waxlaag. Eerlijk gezegd denk ik dat een wax in de zomer minder lang meegaat dan in de winter.

Dat weet ik uit ervaring wel zeker. Op plaatsen waar het dagelijks boven de 30 graden is blijven nog maar weinig waxen lang zitten op auto's. De standtijd word hiermee minimaal gehalveerd. Meeste waxen zijn binnen een week al weg.

Binnen een week al weg? :auw

Welke waxen houden dan wel relatief langer bij zulke temperaturen, zijn dat de waxen die al 'bekend' staan om hun duurzaamheid (bv. collinites, m16)? Of kun je dan liever voor een sealant kiezen (ik las dat blackfire wd je supergoed beviel).

Kweenie.
FK1000p wordt wel gemarket als 'hi-temp paste wax'. Of dat daadwerkelijk zo is, kan ik niet beoordelen.
Op DW zijn ze er in elk geval wel dol op.

hij is een beetje beroerd te verwerken..
maar zelfs op mijn velgen zit het langer als een maand.. en daar spuit ik ook bilberry 1:8 op

Het is misschien ook een beetje verwarrend. Je hebt bij carclean in de categorie Spray Waxen (waar UQW in staat) ook spray waxen die zelfstandig kunnen werken, zoals Poorboys QW+ of de Mothers FX of Reflections spray waxen.

Misschien dat er daardoor wat verwarring is bij het gebruiken van UQW? Dat iemand dacht dat deze wél zelfstandig goed bruikbaar is?

UQW is volgens de beschrijving op CC en na wat te hebben rondgezocht op ander fora, toch eigenlijk bedoeld voor het boosten van een al bestaande laag.

Dat het de lak donkerder maakt had ik ook al eerder gelezen. En ik vond ook deze foto op het meguiars online forum:
Finished_product2.webp

Lijkt me niet dat je dit effect wilt hebben op een witte / lichte lak. :weetniet

@aron: is fk1000p lastig te verwerken? Uit je eerste indruk (bij merkendiscussie finish kare) was je er wel nog erg enthousiast over. Wat is er gebeurd?

@gm.
ben er nog steeds wel enthausiast over, maaar..
het lijkt alsog er een laagje vloeistof overheen komt, en hij is heel hard geworden..

erg vreemd.. ik vrees dat hij bevroren is geweest, en dat hij daar niet goed tegen kon.

Ik moet zeggen dat ik nogal naïf was toen ik me dit produkt aangeschaft heb.
Wat zegt meguiars en veel recenties .. "Just spray it on and your car is waxed in a few minutes"
Als ik dit produkt gebruik krijg ik een vlekkige donkere waas.
Deze is helemaal niet zo egaal als op de foto hierboven.

Dus wat doe ik :

1 - spray mn MF-applicator in met UQW
2 - spray direct op de lak
3 - ik gebruik de mf-applicator om een egale laag UQW aan te brengen op de lak
The clay way !!

Deze vlekken kan je achteraf volledig wegwrijven met een MF-doek.
Hierdoor is al het produkt weggewreven .

Mijn gedacht |
Dure job, the detailling job ! rofl

Nog een keer :
UQW NOOIT ik herhaal NOOIT rechtstreeks op de lak sprayen !!!
Altijd op een applicator sprayen en daarmee op de lak aanbrengen.

Als de lak nog steeds niet geclayed is en er zit geen volwaardige wax op zal je altijd vlekken blijven hebben na het toepassen van UQW !

schrobber zei:
Ik moet zeggen dat ik nogal naïf was toen ik me dit produkt aangeschaft heb.
Wat zegt Meguiar's en veel recenties .. "Just spray it on and your car is waxed in a few minutes"

Irritant hè, als de beschrijving niet klopt met de werkelijkheid. Ach ja, als het maar verkoopt toch. Op tell sell zag ik vroeger ook 'liquid diamond' dat je autolak beschermde tegen ALLES, zelfs tegen vuur. :-"

Mijn gedacht |
Dure job, the detailling job ! rofl

Dat komt doordat je er altijd achter komt dat je nog iets mist. :-d In dit geval bij jou: je hebt al UQW, maar nog geen cleaner, klei en een echte wax.

Ik denk dat UQW je nog veel plezier gaat geven, als je het gebruikt zoals velen hier hebben aangeraden: als booster voor een waxlaag op een goed voorbereide lak. Niet meer rechtstreeks sprayen op je lak, en dan komt het helemaal goed.

Ik ben een paar weken geleden vergeten mijn microvezel doek uit te wassen nadat ik hem gebruikt had om de ultimate quick wax te buffen.

Kan ik deze nog gebruiken voor de auto te drogen na het wassen
.. zonder de doek te wassen ?

Of is er dan swirl gevaar ? :eyes

swirl gevaar is er altijd, maar als de doek droog en schoon opgeborgen is geweest lijkt t me niet zo'n heel groot probleem...
maar realiseer je wel, dat t drogen met een normale MF niet de handigste manier is....

Snel een handwasje en dan vlak voor de verwarming hangen ( of eventjes er over voor ergste vocht ), dan moet ik toch wel redelijk snel droog zijn.
Geen idee hoe vroeg je morgen wilt beginnen anders is ie wel redelijk tot goed droog hoor !

Daarstraks een laagje NXT 2.0 opgelegd !

Eerst de auto gewassen met nxt shampoo en ik moet zeggen dit produkt is super !
Daarna de nxt 2.0 wax opgelegd op de capo maar ik moet zeggen..
Ik zie niet veel verschil tov niet behandelde delen :roll

Na het afnemen van de wax deed ik onmiddellijk een beadingstest !
Die was goed.

Maar de druppels die achterbleven heb ik niet opgedroogd.
Resultaat na een uurtje.. druppels lieten een wit residu achter.

Ik heb een paar vlekken weggepoetst maar had geen tijd om ze allemaal te doen.
Hopelijk krijg ik ze later nog weg!

Veel verschil in glans zal je niet krijgen tussen gewaxte panelen en niet gewaxte panelen, vooral niet als je waarschijnlijk nog steeds de lak niet geclayed,gecleaned hebt.:roll
Waar wax opzit zal de lak wel wat gladder aanvoelen.

Opgedroogde waterdruppels laten altijd wel sporen na ,regendruppels houden vuil vast wat na opdrogen zijn sporen nalaat op de lak .
Kan je perfect wegpoetsen met quick detailer en microfibredoeken.

schrobber zei:
Daarstraks een laagje NXT 2.0 opgelegd !

Eerst de auto gewassen met nxt shampoo en ik moet zeggen dit produkt is super !
Daarna de nxt 2.0 wax opgelegd op de capo maar ik moet zeggen..
Ik zie niet veel verschil tov niet behandelde delen :roll

Na het afnemen van de wax deed ik onmiddellijk een beadingstest !
Die was goed.

Maar de druppels die achterbleven heb ik niet opgedroogd.
Resultaat na een uurtje.. druppels lieten een wit residu achter.

Ik heb een paar vlekken weggepoetst maar had geen tijd om ze allemaal te doen.
Hopelijk krijg ik ze later nog weg!

Hey schrobber.

Ikzelf gebruik ook meguiars producten bij het detailen (NXT shampoo, NXT tech wax 2.0, UQD, clay, glass cleaner, etc) en behaal er erg mooie resultaten mee (vind ik). Ik heb een blauwe (rising blue) VW scirocco en de gloss/glans en reflecties die ik behaal op deze vrij lichte kleur met mijn persoonlijke werkwijze en de meguiar's producten vind ik zeer mooi.

Ik ben ook van plan om de UQW aan te schaffen binnenkort. Tot nu toe gebruik ik altijd UQD na het wassen om zo de glans een beetje strakker te krijgen. Ik persoonlijk vind dat NXT 2.0 wax en UQD elkaar goed aanvullen. Beiden hebben ze synthetische polymeren aan boord en zijn ze dus complementair. Voor een detail spray, wat UQD is, vind ik dat het best lang blijft zitten. UQD ga ik nu dus vervangen door UQW na de wasbeurt. De UQD zal ik vanaf dan enkel nog gebruikt worden om vuiltjes tussen de wasbeurten in te verwijderen.

MAAR, voor het waxen, zoals zo velen hier reeds gezegd hebben, mag je geen shortcuts nemen! Neem er dus je tijd voor, je zal er zeker geen spijt van hebben. Als je wax laag vernieuwd moet worden (of voor de eerste keer wordt aangebracht) zijn de fundamenten ervan heel erg belangrijk. Niet alleen voor de duurzaamheid van de wax maar ook voor het uiteindelijke resultaat dat je kan behalen. Voor het waxen is clayen absoluut het minimum (buiten natuurlijk het wassen) dat je moet doen. De lak moet letterlijk zijde zacht aanvoelen voor je er nog maar aan denkt om een wax laag aan te brengen. Gewoon NXT erop zonder iets zal nooit een indrukwekkend resultaat geven en erger nog, UQW als vervanging van NXT 2.0 gebruiken omdat dat nog sneller gaat al helemaal niet.

Ik eigenlijk weinig of geen last met NXT 2.0 kwa vlekken of moeilijk af te nemen (wel kunststof delen aan de wagen absoluut vermijden of je kan met APC en een tandenborstel aan de slag :-) ). De truuk is om erg zuinig met de wax om te springen en dus slechts een erg dun laagje aan te brengen. Wat ik doe tijdens het buffen van de NXT 2.0 wax is mijn microfiber een klein beetje bevochtigen met UQD.
Dit heeft (weer naar mijn bescheiden mening) twee leuke effecten:

1) Het teveel aan wax komt er nog gemakkelijker af en het was al vrij makkelijk omdat je maar een heel dun laagje moet aanbrengen.

2) De wax laag wordt verder aangevuld en verstekt omdat beide producten gebaseerd zijn op synthetische polymeren en het de glans toch nog net ietsje feller maakt. Dit is echter niet aan te raden met carnauba gebaseerde wax.

Zo dit zijn mijn ervaringen en tips met meguiar's producten, doe er mee wat je wil ;-)