schrobber zei:
Daarstraks een laagje NXT 2.0 opgelegd !
Eerst de auto gewassen met nxt shampoo en ik moet zeggen dit produkt is super !
Daarna de nxt 2.0 wax opgelegd op de capo maar ik moet zeggen..
Ik zie niet veel verschil tov niet behandelde delen :roll
Na het afnemen van de wax deed ik onmiddellijk een beadingstest !
Die was goed.
Maar de druppels die achterbleven heb ik niet opgedroogd.
Resultaat na een uurtje.. druppels lieten een wit residu achter.
Ik heb een paar vlekken weggepoetst maar had geen tijd om ze allemaal te doen.
Hopelijk krijg ik ze later nog weg!
Hey schrobber.
Ikzelf gebruik ook meguiars producten bij het detailen (NXT shampoo, NXT tech wax 2.0, UQD, clay, glass cleaner, etc) en behaal er erg mooie resultaten mee (vind ik). Ik heb een blauwe (rising blue) VW scirocco en de gloss/glans en reflecties die ik behaal op deze vrij lichte kleur met mijn persoonlijke werkwijze en de meguiar's producten vind ik zeer mooi.
Ik ben ook van plan om de UQW aan te schaffen binnenkort. Tot nu toe gebruik ik altijd UQD na het wassen om zo de glans een beetje strakker te krijgen. Ik persoonlijk vind dat NXT 2.0 wax en UQD elkaar goed aanvullen. Beiden hebben ze synthetische polymeren aan boord en zijn ze dus complementair. Voor een detail spray, wat UQD is, vind ik dat het best lang blijft zitten. UQD ga ik nu dus vervangen door UQW na de wasbeurt. De UQD zal ik vanaf dan enkel nog gebruikt worden om vuiltjes tussen de wasbeurten in te verwijderen.
MAAR, voor het waxen, zoals zo velen hier reeds gezegd hebben, mag je geen shortcuts nemen! Neem er dus je tijd voor, je zal er zeker geen spijt van hebben. Als je wax laag vernieuwd moet worden (of voor de eerste keer wordt aangebracht) zijn de fundamenten ervan heel erg belangrijk. Niet alleen voor de duurzaamheid van de wax maar ook voor het uiteindelijke resultaat dat je kan behalen. Voor het waxen is clayen absoluut het minimum (buiten natuurlijk het wassen) dat je moet doen. De lak moet letterlijk zijde zacht aanvoelen voor je er nog maar aan denkt om een wax laag aan te brengen. Gewoon NXT erop zonder iets zal nooit een indrukwekkend resultaat geven en erger nog, UQW als vervanging van NXT 2.0 gebruiken omdat dat nog sneller gaat al helemaal niet.
Ik eigenlijk weinig of geen last met NXT 2.0 kwa vlekken of moeilijk af te nemen (wel kunststof delen aan de wagen absoluut vermijden of je kan met APC en een tandenborstel aan de slag
). De truuk is om erg zuinig met de wax om te springen en dus slechts een erg dun laagje aan te brengen. Wat ik doe tijdens het buffen van de NXT 2.0 wax is mijn microfiber een klein beetje bevochtigen met UQD.
Dit heeft (weer naar mijn bescheiden mening) twee leuke effecten:
1) Het teveel aan wax komt er nog gemakkelijker af en het was al vrij makkelijk omdat je maar een heel dun laagje moet aanbrengen.
2) De wax laag wordt verder aangevuld en verstekt omdat beide producten gebaseerd zijn op synthetische polymeren en het de glans toch nog net ietsje feller maakt. Dit is echter niet aan te raden met carnauba gebaseerde wax.
Zo dit zijn mijn ervaringen en tips met meguiar's producten, doe er mee wat je wil