• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar Wax of eigenlijk Sealant

Dolby

Detailing rookie
15 feb 2009
128
0
Hallo nogmaals een vraag. Sorry ben nog maar een beginner. Ik gebruik de Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Vloeibaar - 532ml als wax. Maar nu ik steeds meer leer van dit forum. Lees ik eigenlijk dat dit eigenlijk geen wax is maar een sealant. corrigeer me als ik het fout heb gelezen cq ervaar.

Als het dus een sealant zou zijn zou dus beteken dat ik eigenlijk nog een echte wax zou moeten aanschafen.

Het klopt dat de NXT 2.0 een sealent is. Het is een wax op synthetische basis. Deze wax zorgt voor een onwijs diepe natte glans, mits de voorbereiding goed gedaan is.

Om tevens een langdurige bescherming te verkrijgen, wordt de sealent meestal nog een keer afgetopt met een wax op carnaubabasis.

Denk bijvoorbeeld aan de Meguiars M16.

Die 2 is echt een onweerstaanbare combinatie :love

Bedankt.

Ik dacht zelf al aan een PB Natty's Paste Wax Blue - 225gr voor mijn zwarte auto. Of raad je me aan om toch voor de Meg M16 te gaan. De M16 is de pro line van Meg toch? kun je die dan makkelijk met de hand uitvoeren. Ben namelijk beginner dus moet alles met de hand uitvoeren. :-/

En zijn verschillende merken gewoon zonder problemen samen te gebruiken?

De Natty's is een goede keuze.
De M16 is een wax uit de Mirror Glaze lijn van Meguiars. De proffesionele lijn zeg maar.

De M16 is echt een bitch wat betreft uitpoetsen, doe je deze te dik, dan kun je bij wijze van spreken een hamer en een beitel nodig hebben om deze te verwijderen...

Voor de rest een topwax!

De verschillende merken bijten elkaar niet, al zullen sommige merken beweren dat hun produkt op elkaar afgestemd zijn.

Ik gebruik ook van alles door elkaar. Ik heb het nog nooit gezien of gemerkt dat ze elkaar niet moeten... :weetniet

Ik heb momenteel stap 1 van meguiars en ook klei en nog wat andere producten, maar om even te kijken naar de stappen die gedaan moeten worden vroeg ik me wat af.

Kleien
Stap 1 (cleaner)
Stap 2 (polish, geeft wetlook en diepere glans)
Stap 3 (was)

Kan het ook zo?

Kleien
Stap 1 (cleaner)
Stap 2 ( NXT Generation Tech Wax 2.0)
Stap 3 (was)

Of moet het zo?

Kleien
Stap 1 (cleaner)
Stap 2 (polish)
Stap 3 (NXT Generation Tech Wax 2.0)
Stap 4 (was)

Of is de sealant de optionele stap voordat je gaat waxen maar na het polishen?
Of haal ik hier weer de termen door elkaar die door meguiars anders worden gebruikt dan andere merken ivm het polish en glaze en sealen etc.

Zo kan het prima:

Kleien
Stap 1 (cleaner)
Stap 2 ( NXT Generation Tech Wax 2.0)
Stap 3 (was)

De Step 2 polish is redelijk overbodig, omdat de NXT zelf al Polish heeft. (En bij Meguiar's is een Polish een Glaze).

Bedankt voor de informatie.

@Arjan ja ben zeker druk bezig weet onder tusse ook al wat ik allemaal moet aanschafen helaas moet ik er nog goed voor sparen. :(

heey die jos komt allemaal wel goed veel lezen hier kom je al een heel eind mee
enne hou de portomonee maar in de gaten
het kan soms snel gaan zoals je in mijn collectie op ATc heb kunnen zien :lol

grtz tim

Vind die NXT techwax 2.0 wel moeilijk te zien, als je dit aanbrengt zie je niet echt een witte waas zoals bij andere waxen.
Dus ik moest echt heel goed kijken waar ik al geweest was en waar niet, zelfde geldt trouwens ook voor de stap 1 van meguiars de cleaner.

Euh... witte waas? Die heb je alleen bij de goedkope waxen zoals turtle. De betere waxen hebben een lichte waas, maar die is zeker niet wit :weetniet
Maar ja, het probleem wat je nu aangeeft heb je bij zilvere auto's, je zit je blind te staren om te kijken waar je gebleven bent 8o