• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Paint Protect

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Onlangs de nieuwe brochure 2015 van Meguiar's besteld... Daar staat een sealant, genaamd "Paint Protect" in.
Iets nieuws, op internet is er relatief weinig over te vinden uiteraard.
Een sealant die volgens Meguiar's 365 dagen/ 52 wasbeurten meegaat. Ik heb geen idee wat dit voor spul is? Misschien weet er iemand al iets meer. ;)

G36516_PaintProtect.webp

Mij spreekt de Turtle wax ook meer aan, het loopt er veel sneller vanaf qua sheeting/beading. Op het Meguiars forum was i.i.g al duidelijk dat hun R&D zich meer richtte op de bescherming en de houdbaarheid daarvan i.p.v gloss effect.

Niet echt dus nog om van de daken te schreeuwen, filmpjes had ik inderdaad gezien.
Ik dacht eerst dat het gedeelte waarbij het water snel van de motor afliep de Meguiar's was, maar dat bleek de schildpad te zijn :-D.

Staat ondertussen in de webshop. Wie probeert'm? ;)

Jij bent dé testjes-man!

Persoonlijk heb ik het niet zo op Meguiars en Turtle en ik weet niet eens waarom ik zo'n vooroordeel heb... Misschien door mijn pruts-verleden waar ik nog detailde met Commandant en spulletjes van de Halfords. Allemaal mooie verpakkingen en beweringen, uiteindelijk weet ik wel beter, zo lijkt het.

Ofso... :P

Greetz

Ik gebruik zelf veel van Meguiars, maar over dit product heb ik nog zo echt mijn twijfels.
365 dagen?? lijkt me niet haalbaar.
Ik denk dat ik het houd bij mijn momentele Wax en Sealant.
Misschien een keer een sample proberen maar ik denk dat de beading etc tegen zal vallen.

ik heb hem getest ergens in 2015, samen met de Sonax.
Is lastig uit te poetsen, dopje van de fles was bij mij ook niet helemaal ok (lekte) met gemors als gevolg.
Is een vettige boeltje
Ofwel doe ik iets verkeerd ;-)

Had er een fototje van wat ik niet direkt terugvind.

Mss heeft er iemand betere ervaringen, maar bij mij staat het in de kast sinds dan.

• Leuk
Reacties: StijnV
Ik zie dat er wat twijfels zijn over het gebruik van dit product wat op zich begrijpelijk is. Allereerst is dit product niet bedoeld voor de fanatieke detailer. De fanatieke detailer kan het product uiteraard wel gebruiken, maar die is op zoek naar een product met meer glans en die brengt vaker dan eens of tweemaal per jaar een bescherming aan.

Je moet jezelf het volgende afvragen: Wat is bescherming?

Is dit beading?
Is dit sheating?
Is dit UV bescherming?
Etc.

Uit eigen ervaring met het product kan ik het volgende zeggen. Het product geeft een mooie beading en sheeting. De duur van bescherming kan in sommige gevallen sneller weg zijn, maar het is erg afhankelijk van het gebruik van de auto. Zo heb ik van de zomer wekelijks de auto gewassen en toen bleef de beading zichtbaar. In de winter ga ik regelmatig naar de wasbox om de auto eerst af te spuiten / foamen. Dit vermindert de duur van de beading enorm omdat deze shampoo's niet PH neutraal zijn. Een wax zal bij dergelijk gebruik overigens ook minder lang bescherming bieden.

Ik heb de experts in de U.S. gevraagd hoe die 365 dagen bescherming gehaald kunnen worden. Voor de duidelijkheid: Het is tot 365 dagen bescherming en men claimt niet minimaal 365 dagen. Dan zal je weer terecht komen bij een glascoating die door een professional moet worden aangebracht (met een ander kostenplaatje).

De auto moet wekelijks met de hand gewassen worden met een pH neutrale shampoo. Doe je dit niet wekelijks dan heeft vuil wel degelijk invloed om de duur van de bescherming en deze neemt af. Wasbox of wasstraat doet de duur van de bescherming ook niet goed. Uit diverse onafhankelijke test in de U.S. is gebleken dat de duur van de bescherming inderdaad tot 365 dagen mogelijk is in optimale omstandigheden ,maar wel na 52 wasbeurten. Men heeft iedere keer de auto gewassen om te testen of het product bestand is tegen 52 wasbeurten.

Mijn mening is dat dit product geweldig is voor de fanatieke detailer om over een waxlaag aan te brengen of voor de persoon die 1 of 2x per jaar bescherming aanbrengt op zijn auto, deze auto niet kleid, maar enkel voor bescherming gaat. Daarnaast is dit product erg netjes geprijsd.

Het product geeft dus alleen bescherming en voegt geen glans toe (ik heb het product ook op een zwarte auto met swirls aangebracht en deze zag er toen overigens wel beter uit, maar elke auto waarvan de lak erg slecht zal opknappen als je een product aanbrengt) en jullie als fanatiek detailer zullen denk ik een wax verkiezen boven dit product. Met dit product richten we ons dus eigenlijk op de autobezitter die niet van detailen houdt maar wel eens in de zoveel tijd makkelijk een goede goede beschermlaag wil aanbrengen voor een zeer schappelijke prijs. Overigens hoef je niet bang te zijn rubberen raamlijsten of ongelakte plastic delen te raken. Deze worden zelfs donkerder en zagen er in mijn geval beter uit dan voordat ik Paint Protect aanbracht. Ikzelf ben voorstander van de ultimate Wax vanwege de glans en ook de duurzaamheid van deze wax, maar zo heeft iedere gebruiker zijn voorkeur en zo zullen er zeker enorm veel mensen zijn voor wie Paint Protect het perfecte product is. Er zijn genoeg reviews te vinden op het net.

Ik hoop dat dit iets meer duidelijkehid geeft m.b.t. de doelgroep van dit product en dat dit een eerlijk antwoord is op alle bovenstaande vragen.

Groeten Paul

Laatst bewerkt:
Heb het product thuis staan en ook getest op verschillende wagens heb het echter lokaal gekocht en niet via CC het is eigenlijk een soort topping om over een wax te doen ikzelf heb het altijd zorgvuldig aangebracht met een foampad daarna 20min gewacht en opgeboend en de wagen 24u droog gestald (verkoper zei dat dit het beste was) . het resultaat is een enorme waterafstotendheid een beetje zoals een coating maar helaas blijft deze niet zo lang je ziet het na een maand of 3 nog wel maar niet zo fel meer ;-)

Dan heb je teveel product gebruikt. Omdat de formule zo dun is, is dat ook het gevaar. Je hebt dus echt maar heel erg weinig nodig.Zoals Livai zeg: Less is more.

• Leuk
Reacties: livai