• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meguiar's Quik Clay klei plakt aan de lak, wat doe ik verkeerd?

danny

Detailing rookie
29 jun 2010
907
0
Vanmorgen ben ik driftig in de weer geweest om mijn 2003 laguna te wassen. Hiervoor het 2 emmer systeem gebruikt en gewassen met een lamswollen washmit. Als shampoo de Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo. Na het drogen dacht ik te gaan kleien met Meguiars Quik Clay Detailing System. Nu volgt het probleem.

Ondanks dat ik erg veel vloeistof op de lak spray, blijft de klei aan de lak plakken. Zo erg zelfs dat ik vlekken van klei op de lak achter laat. Kan het zijn dat de lak zo vreselijk vervuilt is dat kleien nog niet kan of doe ik iets verkeerd. Kleien doe ik aan de hand van deze uitleg. https://forum.Carclean.com/threads/het-gebruiken-van-detailklei.618/.aspx
 
Heb je de klei al eerder gebruikt of is de klei nieuw?

Glijdt de klei wel soepel?

En misschien kan je van de klei en het oppervlak wat foto's maken?
 
Ik zal straks even wat foto's maken. (M'n vriendin heeft het fototoestel mee)

De klei is inderdaad helemaal nieuw. Ik heb het blokje ongeveer een kwartiertje gekneed totdat het wat soepeler werd. De klei glijd wel vlot over de lak, maar blijft regelmatig plakken ondanks dat het oppervlakte goed besprayed is. Wat achter blijft is een veeg klei op de lak.

Inmiddels ben ik er wel achter dat de lak ongelooflijk vuil is. Na een motorkap, spatscherm en portier is de klei niet meer wit, maar bruin8-())

De lak voelt overigens ondanks de zwarte lak, wat warm aan maar absoluut niet heet.
 
Ik heb ook de meguiar's quick clay detailing system,en mijn ervaring hiermee is dat ik zelfs op een schone auto ook hier last van had!

De klei voelt niet lekker aan en ondanks overvloedig spuiten bleef de klei "haken" en veroorzaakten vegen van klei...

Daardoor ook overgegaan op andere merken klei en dodo born slippy clay lube,probleem bij mij verholpen.

Wel prima geschikt om te gebruiken als je dit nog nooit eerder hebt gedaan omdat je er bijna geen marring oid mee maakt.
 
Inderdaad overvloedig spuiten. Zojuist mijn Laguna gedaan en een hele spuitbus leeg gespoten:D Het resultaat is eerlijk gezegd niet helemaal naar volle tevredenheid, al zie je wel duidelijk dat er veel vuil vanaf gekomen is.

Helaas zaten er onder het vuil ook ontzettend veel krasjes en steenslag dat nu wel erg duidelijk zichtbaar is:(

Ik zal eens een bestelling plaatsen voor de dodoborn slippy clay lube. Iemand een goede tip voor welke klei ik moet bestellen?
 
peerlancia zei:
Wel prima geschikt om te gebruiken als je dit nog nooit eerder hebt gedaan omdat je er bijna geen marring oid mee maakt.

Gelijk even een beginnersvraag... Wat is marring??:schaam
 
danny zei:
Gelijk even een beginnersvraag... Wat is marring??:schaam
Marring zijn krasjes veroorzaakt door het kleien.

Vaak door bvb harde klei op een zachte lak,of door met vervuilde klei te lang doorgaan.
Op zich is dit allemaal te corrigeren met bvb een DAP (Dual Action Polisher).

Met het kleien laat je de klei het werk doen,dus niet gaan boenen oid met de klei.

Mocht een bepaalde vervuiling niet met het kleien te verwijderen zijn,moet er naar een andere oplossing gezocht worden!