• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna gelijk aan MONELLO?

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Hallo

Heb thuis nog enkele flessen polish staan, te wetem
- Menzerna Power Gloss.
- Menzerna Final Finish.
- Menzerna Intensive Polish.
- Menzerna Micro Polish PO85RD.

Mijn vraag is nu, kan ik deze polish met Monnello vergelijken, en zo ja welke is welke dan?

Ben

- Menzerna Power Gloss. - INIZIO (FORZA)
- Menzerna Final Finish. - FINALE
- Menzerna Intensive Polish. MEZZO
- Menzerna Micro Polish PO85RD. FINALE

Lees ook dit topic eens door voor de verschillende Final Finishes van Menzerna:
https://forum.Carclean.com/threads/monello-finale-wolfgang-finishing-glaze-3-0.5764/

Ik wilde eigenlijk een nieuw draadje beginnen, om een paar dingen voor mezelf duidelijk te maken. Maar ik vond dit draadje snel via google en met nog wat meer gegoogle zal ik even m'n bevindingen op schrijven. vandaar de kick.

Ik ben ervan op de hoogte dat de Monello polishes veel gemeen hebben met de duurdere Menzerna polishes. Klopt dit overzichtje?:

Monello Inizio Forza = vergelijkbaar met Menzerna Power Gloss S34

Ik heb gehoord dat Menz Power Gloss vrij grof finisht en bij gebruik op een rotary erg vaak sporen (hologrammen/marring) achter laat. Een stap naar een medium cut polish is dan een must, voordat je kan finishen met bijv. Finale.
Maar nu heb ik gemerkt dat ik bij Forza vrij netjes kan finishen, waardoor ik meestal meteen naar Finale kan gaan en de stap met Mezzo kan overslaan. Waar ligt het verschil tussen deze compounds (Power Gloss en Inizio Forza), of zijn ze eigenlijk gewoon identiek en heb ik de verkeerde verhalen gelezen over Power Gloss?

Monello Mezzo = vergelijkbaar met Menzerna Intensive Polish.

Maar welke Intensive Polish, PO83(=PO85RD 3.02) of PO91? Menzerna is zo verwarrend met z'n benamingen.

Monello Finale = net iets sterker dan Menzerna Final Finish (PO85U? ), maar minder sterk als Menzerna Nano Polish (PO106FA)

Klopt dit? Ik heb ook Wolfgang's Finishing Glaze (volgens Dennis vergelijkbaar met P106FA+oliën), dus in principe heb ik met de WGFG en de Finale twee goede, vrij identieke finishing polishes?

Power Gloss S34 is volgens mij een wat oudere formule. Voor zover ik weet is de PO S100 gelijk aan de Inizio.
Inizio Forza komt dan weer overeen met de S500.

Mezzo is/was de PO 85RD 3.02

Forza is idd Fast Gloss bij mijn beste weten.

Tov van de `oude` Inizio heeft hij iets meer cut, en een strakkere finish.
Er staat me iets van bij dat de Forza geen grovere korrel heeft, maar de extra cut voor een groot deel word verkregen door een chemische `werking van het product

Mezzo is PO85RD3.02

En Finale is meende ik PO85RE5, maar daar ben ik niet 100% zeker van

Monello Mezzo = Menzerna PO RD3.02 óf PO RDM 3.02.
Monello Finale = Menzerna PO 85 RE of Menzerna Super Finish
Monello Inizio Forza = Menzerna Fast Gloss of Menzerna S500

6a52fc02.webp

Menzerna-polishes-chart.webp