• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Menzerna MZ wash

AndyVR

Detailing guru
11 jul 2020
1.825
158
Peer
Gezien ik nog een beetje zoekende ben naar een shampoo die mij erg aanspreekt, kwam ik de nieuwe shampoo van Menzerna tegen, heeft iemand op het forum hier toevallig ervaring mee?
 
Heb het niet gebruikt maar 80ml per 10 ltr water betekend dus 9-10 wasjes voor 15,99. Dan zijn er aardig wat goedkopere (en grote kans betere) te koop.
 
Een geschikte / passende shampoo kiezen is persoonlijk. Net als zoveel dingen bij het detailen. ;) Moet het lekker ruiken, mag het níet schuimen, wat is de prijs per wasbeurt, hoe ziet het er uit, hoe smaakt het, is de verpakking leuk, moet het perse van een bepaald merk zijn, etc.

De Born to be Mild zie ik vaak voorbij komen en ik heb 'm zelf ook. Uit mijn hoofd kan je bijv. met de literfles makkelijk 52x wassen, is glibberig genoeg en ruikt fris.
De Gyeon - Essence is een concentraat en dan heb je inderdaad maar weinig nodig. (Essence = concentraat. Dus Bathe Essence / WEetcoat Essence / etc)

Voor mij is een shampoo niet zo heel bijzonder. Zolang hij maar lubriceert, ben ik al tevreden. En natuurlijk niet tegen een belachelijke prijs.
 
Welke shampoos ken je al @AndyVR en wat bevalt je daar wel of niet aan?

Nog niet veel eerlijk gezegd.

De laatste 3 die ik heb gebruikt zijn:
- Meguiars wash & wax: Voldoende schuim, niet erg zuinig, niet veel geur, reiniging viel tegen (maar het is intussen al enkele jaren geleden dat ik deze gebruikte). Hiernaast zou ik liefst een pure shampoo willen gebruiken i.p.v die wax o.i.d bevatten.
- Autoglym body shampoo & conditioner: Goedkoop, amper schuim, niet veel geur, droogde snel op naar mijn gevoel... reinigde ook niet heel super. Ook weer een toevoeging aan deze shampoo die ik niet meer zoek.
- Autofinesse lather: Ik las hier toch veel goede ervaringen over, duurder, lekkere geur, maar amper schuim. Verbruik lag wat hoger, reinigen doet deze wel het beste van de 3 die ik heb gebruikt.
 
Enkele shampoo's waar ik tevreden over ben :

Dodo Juice - Born to be Mild € 17,49 voor 25 wasbeurten
Stjarnagloss - High Gloss Car Wash € 14,00 voor 17 wasbeurten
Gyeon - Bathe € 14,99 voor 14 wasbeurten
Waxaddict - Shampoo € 16,49 voor 25 wasbeurten
 
Shampoos met toevoegingen moeten toch wat inleveren op elke functie. (Reinigen/bescherming/lubricatie)

Schuim zegt niet zoveel over de werking, maar meer over de ervaring. ;)
 
Dat shampoos met toevoegingen moeten inboeten op bepaalde eigenschappen snap ik, dit is ook 1 van de redenen dat ik een shampoo zoek zonder die toevoegingen.

Schuim zegt inderdaad niet veel over de reiningskracht maar meer aan beleving, dit is voor mezelf ook wel een belangrijk punt. Daarnaast vraag ik mij af als een shampoo met meer schuim, minder snel zal opdrogen op de wagen en zo ook andersom?
 
Enkele shampoo's waar ik tevreden over ben :

Dodo Juice - Born to be Mild € 17,49 voor 25 wasbeurten
Stjarnagloss - High Gloss Car Wash € 14,00 voor 17 wasbeurten
Gyeon - Bathe € 14,99 voor 14 wasbeurten
Waxaddict - Shampoo € 16,49 voor 25 wasbeurten

Zijn alle 4 ook in vergelijkbare inhouden? Dus niet 1 in 1 liter en de andere in 400ml bijvoorbeeld?
 
De BtbM schuimt redelijk, maar ik vond bijv. de Nanolex - Pure amper schuimen. Maja, zet je de HD effe in de emmer bij beide, heb je wel wat schuim. :p

Ik foam meestal gewoon twee keer. Eén keer als prewash, daarna als extra schuim/lubricatie bij het wassen.

Of het indrogen bij wél of géén schuim een dingetje is..? Tja, schuim is niks meer als 99% luchtbellen met wat sop eromheen.
 
Ik wissel wel eens van shampoo (ook vanwege dat ik wat ruim in de voorraad zit..)
Shampoo met toevoegingen tja ik speel met de gedachte om ervanaf te stappen heeft geen nut voor mij.
Born to be mild ,Waxaddict ,Nanolex , chemicaliën Guys blacklight , Megs gold class vind ik allemaal goed spul.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ik gebruik Dodo Juice btbm, zeer tevreden over!
ook gebruik ik de Meguairs Gold Class shampoo ook tevreden over maar die is minder zuinig in gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Vlak de Wolfgang shampoo ook niet uit.
Hele fijne shampoo maar niet goedkoop. Zie nu ook net dat ie niet op voorraad is. Was enkele jaren geleden van veel leden hier favoriet. Net zoals de bandengel van Wolfgang.
 
Ligt mij bij dat Wolfgang eruit is omdat het in verhouding met andere merken te duur werd cq genoeg alternatieven.

Of het terug is gekomen is mij niet bekend.