• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mequiars Step 1 even krachtig asl Poorboy's SSR 1 ?

Skip

Detailing addict
3 nov 2008
69
52
Is de step 1 van mequiars even krachtig als de SSR 1 van Poorboys? Ik zoek eigenlijk een iets krachtiger iets dan de step 1. Ik merk dat ik ik regelmatig iets te kort kom. Ik poets met een Bosch 400 AE en een witte pad..

Vrgr, Skip.
 
Step 1 van Meguiar's is bedoeld voor handmatig gebruik, niet voor machinaal. SSR1 is echt wat anders, deze is geschikt voor handmatig én machinaal gebruik.
 
Oooow.... Mij is verteld dat step 1 in principe bedoeld is voor handmatig... Maar eventueel ook machinaal kan...

( Even aangepast.....leek een beetje eigenwijs en dat was niet de bedoeling).....:-b
 
Het kan wel maar je hebt kans dat het wat sneller opdroogt door de warmte met de pad. Wil je iets krachtiger neem dan SSR2
 
Zoals Dibbuz zegt, het kan wel, maar het is er niet voor bedoeld. De SSR serie van Poorboy's is wat dat betreft een stuk multifunctioneler plus dat je verschillende groftes er in hebt
 
Ok.....Dat begrijp ik... Maar het advies wat ik nou zoek is dat ik graag iets erbij wil hebben wat iets krachtiger werkt. Ik lees hier veel over poorboy's, zodoende mijn vraag.
 
SSR1 is voor zover je de producten met elkaar kunt vergelijken zeker krachtiger als de Paint cleaner. Zeer geschikt dus voor krasjes én machinaal gebruik!
 
Ik vind de professional polish een goede vervanger voor de step 1 (puur gezien als paintcleaner dan), voor krassen gebruik ik ook SSR
 
Step 1 is een chemische paintcleaner zonder correctiefactor (let op: nu ga ik enkele mensen over me heen krijgen)
SSR1 is een finishing polijst.

2 verschillende producten met verschillende doeleinden, ook al is SSR erg veelzijdig in gebruik :heart_eyes:

"ja maar SSR 1 kan ook als paintcleaner gebruikt worden..."
nee, een verkeerde benadering volgens mij. SSR3 kan dan zeker ook als paintcleaner gebruikt worden...? Door de polijstende werking kan een paintcleanend product achterwege gelaten worden, en dat is wat anders :grinning:
 
Op de step 1 staat NON-abrasives en dat kan zeer verwarrend zijn. Volgens Sven (Meg's Belgie) betekent het niet dat er geen schuurkorrels in zitten maar dat de schuurkorrels geen krasjes achterlaten.
Lastig om erachter te komen of dat nou wel of niet zo is. Ik weet wel dat SSR1 krachtiger is dan Step1.
 
tinus zei:
"ja maar SSR 1 kan ook als paintcleaner gebruikt worden..."
nee, een verkeerde benadering volgens mij. Door de polijstende werking kan een paintcleanend product achterwege gelaten worden, en dat is wat anders :grinning:

Da's fijn, wilde net deze vraag posten... :grinning:
Heb nl zowel Step1 als SSR1 in m'n collectie. Maar het is dus niet zinvol om na SSR1 nog DCPC Step1 aan te brengen..?
Tja, dan zit ik daar die fles ook maar een beetje mee. Dan maar gebruiken op auto's van vrienden en familie...;)
 
SSR1 als je wil afwerken, step 1 als je alleen wil paintcleanen.

SSR1 na step 1 is dus een stap teveel;step 1 kan je dan weglaten.
 
nog ff een vraag van een leek:

clay of op z'n hollands klei, verwijdert alle vervuiling volgens alle beschrijvingen op de verpakkingen.
wat moet een paint cleaner daarna nog cleanen dan??:weetniet

of haalt de klei niet alles weg en klopt de beschrijving niet?

krasjes weghalen lijkt me meer voor de SSR en niet voor een cleaner....toch?!
 
klei doet vervuiling op de lak,
cleaner doet vervuiling in de lak

Heb vandaag zo'n 12m2 caravandak gedaan met Step 1 en een witte eurofoam handpad. Werkt super en dankzij de pad hoef je niet veel druk te zetten.
 
Heb nog een nieuw vraagje, sluit hier wel wat op aan dus post 't hier maar.

Kom er net achter dat de ScratchX ook machinaal gebruikt kan worden.
Maar hoe verhoud ScratchX zich tot de SSR-serie. Is de ScratchX vergelijkbaar met SSR1?? Of mss lichter....?
Dan heb ik een beetje een idee hoe en waar ik 'm moet plaatsen in m'n DAP-proces.
BVD voor jullie reactie en hulp!