Dit weekend stond deze Mercedes Benz taxi op het programma voor een in en exterieur detail.
De auto bij aanvang:
niet erg schokkend vies. De chauffeurs houden hun auto relatief goed schoon
Foamen, wassen, de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan het vastgekoekte vuil lekker los weken.
- Monello Artico Magico foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hogedruk reiniger
- wassen Gyeon Bath Essence
- velgen Kenotek de-ironizer
- diverse borstels, washmitts
Nadat de auto meermaals grondig is afgespoten, werden alle benodigdheden opgeruimd en kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
er kwam relatief weinig vervuiling van de lak af, alleen van de bekende hotspots zoals achter de wielen was de vervuiling iets hardnekkiger.
- Autoglym klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakiktemeting:
over een groot gedeelte van de auto redelijk normale waardes, alleen bij de passagierszijde schoot de meter flink omhoog. Een tijdje geleden is een groot gedeelte overgespoten.
Staat van de lak:
taxichauffeurs staan er om bekend best netjes en zuinig op hun auto te zijn, je ziet ze vaak genoeg op de standplaats in de weer met doeken om de lak schoon te houden of de auto door de lokale wasstraat heen banjeren. De eigenaar van deze auto probeert zijn auto ook netjes bij te houden (besteld af en toe ook spullen bij Carclean) maar door de wasstraat persen, nee, dat is een dikke no-go, maar de wens was om de lak net even wat netter te maken, immers is de auto hét visitekaartje van de zaak en als ik daar een bijdrage in kan doen...
Polijsten:
zoals zo vaak wordt geroepen dat Duitse lakken hard tot heul heul hard zijn, was het bij deze auto niet veel anders. Betonhard....!!!
Een testspot met blauwe Rupes pasta en pad haalde maar weinig uit, dus werd de good old rotary uit de koffer opgeduikeld om z'n kunstje te doen.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot LHR15 I & III
- Rupes Bigfoot Mini
- diverse pads en pasta's
Op sommige foto's is er nog een licht waasje te zien, maar dat is ondertussenook verwijderd met een nóg fijner stap
Onder de motorkap werd de boel schoon gemaakt en naderhand behandeld.
- Poorboy's World APC
- diverse doeken en kwastjes
- Koch Chemie Pss
Op de velgranden géén oxidatie of stoeprandschade maar plakresten van alloygators. De tape resten verwijderd met een caramelschijf op de accuboormachine.
Het interieur werd grondig gestofzuigd, alles afgenomen met Nanolex Interior Cleaner.
Als bescherming heeft de lak 2 laagjes Gyeon wax gekregen.
De glans en reflectie mag er weer zijn
De puntjes op de i:
- ramen gereinigd met Autoglym Car Glass polish
- ramen beschermd met Turtle Wax Clearvue rainkleer
- banden voorzien van een laagje Gyeon Tire
En toen kon de auto weer naar buiten...
De auto bij aanvang:
niet erg schokkend vies. De chauffeurs houden hun auto relatief goed schoon
Foamen, wassen, de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen van de auto, zo kan het vastgekoekte vuil lekker los weken.
- Monello Artico Magico foam
- Monello Lancia 2.0
- Nilfisk hogedruk reiniger
- wassen Gyeon Bath Essence
- velgen Kenotek de-ironizer
- diverse borstels, washmitts
Nadat de auto meermaals grondig is afgespoten, werden alle benodigdheden opgeruimd en kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
er kwam relatief weinig vervuiling van de lak af, alleen van de bekende hotspots zoals achter de wielen was de vervuiling iets hardnekkiger.
- Autoglym klei
- Poorboy's World Spray&Wipe
Lakiktemeting:
over een groot gedeelte van de auto redelijk normale waardes, alleen bij de passagierszijde schoot de meter flink omhoog. Een tijdje geleden is een groot gedeelte overgespoten.
Staat van de lak:
taxichauffeurs staan er om bekend best netjes en zuinig op hun auto te zijn, je ziet ze vaak genoeg op de standplaats in de weer met doeken om de lak schoon te houden of de auto door de lokale wasstraat heen banjeren. De eigenaar van deze auto probeert zijn auto ook netjes bij te houden (besteld af en toe ook spullen bij Carclean) maar door de wasstraat persen, nee, dat is een dikke no-go, maar de wens was om de lak net even wat netter te maken, immers is de auto hét visitekaartje van de zaak en als ik daar een bijdrage in kan doen...
Polijsten:
zoals zo vaak wordt geroepen dat Duitse lakken hard tot heul heul hard zijn, was het bij deze auto niet veel anders. Betonhard....!!!
Een testspot met blauwe Rupes pasta en pad haalde maar weinig uit, dus werd de good old rotary uit de koffer opgeduikeld om z'n kunstje te doen.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot LHR15 I & III
- Rupes Bigfoot Mini
- diverse pads en pasta's
Op sommige foto's is er nog een licht waasje te zien, maar dat is ondertussenook verwijderd met een nóg fijner stap
Onder de motorkap werd de boel schoon gemaakt en naderhand behandeld.
- Poorboy's World APC
- diverse doeken en kwastjes
- Koch Chemie Pss
Op de velgranden géén oxidatie of stoeprandschade maar plakresten van alloygators. De tape resten verwijderd met een caramelschijf op de accuboormachine.
Het interieur werd grondig gestofzuigd, alles afgenomen met Nanolex Interior Cleaner.
Als bescherming heeft de lak 2 laagjes Gyeon wax gekregen.
De glans en reflectie mag er weer zijn
De puntjes op de i:
- ramen gereinigd met Autoglym Car Glass polish
- ramen beschermd met Turtle Wax Clearvue rainkleer
- banden voorzien van een laagje Gyeon Tire
En toen kon de auto weer naar buiten...
Laatst bewerkt: