Aangezien het enige maanden geleden was dat de auto’s een beetje wax hadden gezien, stond me een grote klus te wachten.
Als voorbereiding op de klus, mezelf verdiept in alle topics met interessante info die op het forum zijn voorbij gekomen en afgelopen week bij CC wat nieuwe producten besteld (en binnengekregen).
Gisteren was als eerste de mercedes aan de beurt.
08:00 aan de slag.....
Wassen (3 emmers, waarvan 1 nieuwe emmer met Gritt Guard) met het laatste NXT shampoo
Kleien (meg's en Quick Detailer)
Afplakken met blauwe tape
Op de DAP
- Meguiars #83 icm 8006 pad
- Meguiars #80 icm 8006 pad
- Meguiars #21 icm 9006 pad
Alles afgenomen met een SSMF
Daarna de Collinite 476s wax opgebracht met applicator. Na ong half uur curen de swipe test gedaan en afgenomen met SSMF.
De voor- en achterruit met NXT glass cleaner en afgenomen met een SSMF. De zijruiten neem ik gewoon mee met de wax.
Deursponningen e.d. heb ik met NXT wax gedaan (komt dit ook op!).
Toen was het ong 19:00 uur en was ik er zo’n beetje klaar mee .
De winterbanden zitten er nog onder dus geen aandacht aan besteed. 2 weken geleden de trims gedaan met Meguiars Gold Class Trim Detailer. Eigenlijk was dit alweer nodig, maar kon de moed niet meer opbrengen. Ik vind dit overigens een van de mindere producten van Meg’s.
Ik had een AEG exe 460 maar heb (nadat ik de AEG goed had verkocht) toch een DAP aangeschaft. Dit was de eerste keer met de DAP dus de verwachtingen waren hoog gespannen. De DAP is (voor mij) wat handzamer, stiller en werkt in zijn geheel wat prettiger. De AEG voldeed in mijn geval ook maar ben toch blij dat ik de overstap heb gemaakt. De DAP is gewoon een machine waarvoor die is bedoeld en dat merk je t.o.v. de AEG.
Ik was altijd wat terughoudend over de werking van een Gritt Guard maar hiervan ook overtuigd en misschien toch maar een 2e bestellen.
Ik ben zeer onder de indruk van een vaste wax (in dit geval de Collinite 476s). Tot op heden alleen maar ervaring met vloeibare waxen. Ik wist niet wat ik van een vaste wax moest verwachten maar ben zeer verrast dat het zo makkelijk verwerkt. Nu kijken of het echt zo duurzaam is als er wordt gezegd.
Om dit alles bij te houden heb ik een nieuwe shampoo (PB SS&S) en de PB QD+ aangeschaft. Ben ook zeer benieuwd naar de werking hiervan.
Bedankt voor het lezen. Ook wil ik graag iedereen bedanken (speciaal Dennis!) die me hebben geadviseerd bij bepaalde keuzes en voor de informatie die door iedereen op het forum wordt geplaatst. Wat voor mij ook een goede tip was om paneel voor paneel af te werken.
Voor de volledigheid wat NA foto's gemaakt. Het weer was niet al te best en mijn fotografiekunsten zijn dat ook niet , maar wellicht geeft het een indruk van het resultaat.
[URL]http://img19.imageshack.us/img19/8316/merc7u.jpg
[URL]http://img17.imageshack.us/img17/4457/merc6m.jpg
[URL]http://img133.imageshack.us/img133/8494/merc.jpg
[URL]http://img18.imageshack.us/img18/59/merc2.jpg
[URL]http://img231.imageshack.us/img231/4959/merc1.jpg
[URL]http://img512.imageshack.us/img512/2458/merc5v.jpg
En na 390.000 km.... veel steenslag en allerlei andere zaken die je onderweg kan tegenkomen, ziet het er bij mij zo uit 8-o
[URL]http://img206.imageshack.us/img206/3862/merc8k.jpg
Aanvullingen en/of opmerkingen op mijn stappenplan zijn altijd welkom.
Gr.
René
Als voorbereiding op de klus, mezelf verdiept in alle topics met interessante info die op het forum zijn voorbij gekomen en afgelopen week bij CC wat nieuwe producten besteld (en binnengekregen).
Gisteren was als eerste de mercedes aan de beurt.
08:00 aan de slag.....
Wassen (3 emmers, waarvan 1 nieuwe emmer met Gritt Guard) met het laatste NXT shampoo
Kleien (meg's en Quick Detailer)
Afplakken met blauwe tape
Op de DAP
- Meguiars #83 icm 8006 pad
- Meguiars #80 icm 8006 pad
- Meguiars #21 icm 9006 pad
Alles afgenomen met een SSMF
Daarna de Collinite 476s wax opgebracht met applicator. Na ong half uur curen de swipe test gedaan en afgenomen met SSMF.
De voor- en achterruit met NXT glass cleaner en afgenomen met een SSMF. De zijruiten neem ik gewoon mee met de wax.
Deursponningen e.d. heb ik met NXT wax gedaan (komt dit ook op!).
Toen was het ong 19:00 uur en was ik er zo’n beetje klaar mee .
De winterbanden zitten er nog onder dus geen aandacht aan besteed. 2 weken geleden de trims gedaan met Meguiars Gold Class Trim Detailer. Eigenlijk was dit alweer nodig, maar kon de moed niet meer opbrengen. Ik vind dit overigens een van de mindere producten van Meg’s.
Ik had een AEG exe 460 maar heb (nadat ik de AEG goed had verkocht) toch een DAP aangeschaft. Dit was de eerste keer met de DAP dus de verwachtingen waren hoog gespannen. De DAP is (voor mij) wat handzamer, stiller en werkt in zijn geheel wat prettiger. De AEG voldeed in mijn geval ook maar ben toch blij dat ik de overstap heb gemaakt. De DAP is gewoon een machine waarvoor die is bedoeld en dat merk je t.o.v. de AEG.
Ik was altijd wat terughoudend over de werking van een Gritt Guard maar hiervan ook overtuigd en misschien toch maar een 2e bestellen.
Ik ben zeer onder de indruk van een vaste wax (in dit geval de Collinite 476s). Tot op heden alleen maar ervaring met vloeibare waxen. Ik wist niet wat ik van een vaste wax moest verwachten maar ben zeer verrast dat het zo makkelijk verwerkt. Nu kijken of het echt zo duurzaam is als er wordt gezegd.
Om dit alles bij te houden heb ik een nieuwe shampoo (PB SS&S) en de PB QD+ aangeschaft. Ben ook zeer benieuwd naar de werking hiervan.
Bedankt voor het lezen. Ook wil ik graag iedereen bedanken (speciaal Dennis!) die me hebben geadviseerd bij bepaalde keuzes en voor de informatie die door iedereen op het forum wordt geplaatst. Wat voor mij ook een goede tip was om paneel voor paneel af te werken.
Voor de volledigheid wat NA foto's gemaakt. Het weer was niet al te best en mijn fotografiekunsten zijn dat ook niet , maar wellicht geeft het een indruk van het resultaat.
[URL]http://img19.imageshack.us/img19/8316/merc7u.jpg
[URL]http://img17.imageshack.us/img17/4457/merc6m.jpg
[URL]http://img133.imageshack.us/img133/8494/merc.jpg
[URL]http://img18.imageshack.us/img18/59/merc2.jpg
[URL]http://img231.imageshack.us/img231/4959/merc1.jpg
[URL]http://img512.imageshack.us/img512/2458/merc5v.jpg
En na 390.000 km.... veel steenslag en allerlei andere zaken die je onderweg kan tegenkomen, ziet het er bij mij zo uit 8-o
[URL]http://img206.imageshack.us/img206/3862/merc8k.jpg
Aanvullingen en/of opmerkingen op mijn stappenplan zijn altijd welkom.
Gr.
René