• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

metaal polish alu.

Paultjuh

Detailing addict
16 mei 2008
579
62
dacht dat er al een topic van was maar kan hem via de search niet vinden
ik wil de aluminium achterbrug van m'n motor weer een beetje opknappen, is een beetje verweerd, dacht zelf aan een metalpolisch maar welke is er het beste geschikt voor aluminium, aangezien er denk ik nog wel verschil in zit

tevens voor de motor rijders..... hoe krijgen jullie het blok weer piccobello schoon??
ik heb in alle hoeken van die zwarte aanslag zitten, heb ik al vanaf de aanschaf

1 deze dagen stuur ik weer een postduif naar tim met bestelling dus dacht laat ik dat ook maar gelijk doen
 
Die van Mothers is zeker goed ,even goed als die van Megs..Al heb ik een lichte voorkeur voor de Megs..Beide werken goed op Aluminium :ja
 
Er is nu ook een Motorcycle lijn van Meguiar's, misschien zit daar daar iets bij...

Er zit ook een speciale Metal Polish bij.
 
Sven S8 zei:
Er is nu ook een Motorcycle lijn van Meguiar's, misschien zit daar daar iets bij...

dat vind ik de grootste onzin (niet persoonlijk bedoel hoor, meer naar meguiars), wat is het vershil tussen een motor en autowax?
bumpers van m'n auto zijn ook van kunstof, maar potje van de motorwax is kleiner en in verhouding dus stukken duurder
en zoveel gaat er niet op een motor dus pak daar m'n gewone wax wel voor, werkt perfect

@ B.K. zag al dat mothers in de aanbieding was dus die had al een + punt, tenzij er natuurlijk 1 is die er echt tussenuit springt ook al is die een paar euro duurder
 
Heb beide..Mothers gekocht omdat die in promo was..
Verbruik is super laag..Heb al meerdere uitlaten blinkend proper gekregen ,deze doen het goed.
Voor de rest heb ik met niets anders ervaring.
Autosol moet ook goed zijn..hier was ergens een topic over ,maar waar je em kan kopen weet ik niet.
 
Paultjuh zei:
dat vind ik de grootste onzin (niet persoonlijk bedoel hoor, meer naar meguiars), wat is het vershil tussen een motor en autowax?

Misschien is niet alles even zinvol, maar een motor is wel wat kritischer met detailen dan een auto in bepaalde opzichten.

Om het maar even extreem te stellen; ik zou 'm niet met de HD reiniger afspuiten om vervolgens even leuk met de cockpitspray er overheen te gaan.

In hoeverre de motorspullen van Meg's anders zijn weet ik niet.
 
Ik denk dat sven gelijk heeft..nu die metal polish..Aluminium is Aluminium dat is mss wat overdreven om dan naar de motorcycle lijn te kijken.
Maar ik denk niet dat die lijn zomaar is opgericht ,sommige producten zullen vast wel beter werken op je motor dan de autoproducten.
 
hoezo? een motor kan wel tegen water, is gewoon waterdicht hoor
ken zelfs mensen die naar de wasboxen rijden ermee
ik spuit de auto ook niet met de HD af maar gewoon met de slang
sterker nog, de motor gaat bij mij ook in de foam :)
komt omdat ik hem meestal was nadat ik de auto gedaan heb

heb er nog weleens over zitten denken of ik na het foamen beter met de tuinslang of hd kan spuiten

maar dan nog iets, waarmee moet je dat spul aanbrengen?
met een gewone pad of.....?
 
Oude microvezel doek gebruiken..Je spullen worden zwart tot en met ,je kan het er ook niet uit wassen.
 
B.K. zei:
sommige producten zullen vast wel beter werken op je motor dan de autoproducten.

tjah daar twijfel ik een beetje over
je hebt een product wat goed is, verschil tussen boten en auto's zie ik wel, maar tussen motor en auto niet
rijden op dezelfde wegen, komen hetzelfde vuil tegen en zit dezelfde lak op (toch?)

maar heb al voor aardig wat geld aan poets spullen, was ook niet van plan nog apart spul voor de motor te kopen, ghehehe

denk dat ik de mothers maar in het mandje gooi
 
die motorlijn van meguiars is gewoon een marketingtechnisch trucje..

zogauw je een autopoets middel ziet staan bij je lokale motorhandel zal je die misschien minder gauw meepakken tenzij er opstaat dat het specifiek voor een motor is.

dus gewoon slim ingespeeld op de vraag van motorfans die zoeken naar een product wat specifiek is voor een motor miz