• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF Pads

@PeterS - Ah ok! Ik heb ook een BP van de BF15 liggen om op de BF21 te zetten, maar had vernomen dat de BF21 dan niet zo lekker zou lopen. Nooit geprobeerd, want krijg de BP niet eens van de machine af. :p MUURVAST dat ding. :D

Je kan het kapje eraf halen aan de bovenkant, daaronder zit een rode knop die je kan indrukken om die plate te blokkeren...
Eventueel de sleutel verlengen met een staafje...
Wat meer spinazie en spekjes eten kan ook nog helpen.
:-D
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ikzelf zou ipv een compressor echt willen aanraden om een padwasher aan te schaffen ,met een compressor krijg je een pad wel wat schoner maar lang niet zo schoon als met een padwasher. Met een beetje geduld kom je er vanzelf wel 1 tegen voor rond de 100e. Ook geen geklooi meer met uitwassen onder een kraan enz na een dag flink polijsten.

Zal er eens op letten inderdaad. Vooral met MF lijkt het me wel handig.
Edit: trouwens blijf je dan niet constant aan het primen?


Volledig eens met deze uitleg.
Waar je vooral op moet letten is dat je niet te veel compound gebruikt, je kan hier gerust meerdere panelen mee doen zonder steeds te moeten uitblazen of schoonmaken.

Meerdere panelen zonder te moeten blazen etc? Heb je misschien een voorbeeld hoeveel je primed en vervolgens gebruikt aan compound? Tot nu toe alleen nog maar gelezen dat er elke sectie schoongemaakt dient te worden
 
Laatst bewerkt:
@GenderNeutraleLak - Ik kan mij herinneren dat je het uitblazen doet om schoon te maken, maar ook om de vezels weer losser te krijgen. Deze zullen dan nog wel iets geprimed blijven, denk ik dan? :)

@m@rio - Jah, heb 'm nog steeds liggen van jou! :)

Zal eens checken of ik ook nog MF-pads hen voor de DAP. Kan ik die op de BF21 zetten als ik de BP gewisseld krijg. :)
 
Heb je misschien een voorbeeld hoeveel je primed en vervolgens gebruikt aan compound? Tot nu toe alleen nog maar gelezen dat er elke sectie schoongemaakt dient te worden
Primen is een cirkel compound en erin wrijven zeg maar, de compound om te polijsten is zoiets:

Microvezel pad.JPG
 
@GenderNeutraleLak - Ik kan mij herinneren dat je het uitblazen doet om schoon te maken, maar ook om de vezels weer losser te krijgen. Deze zullen dan nog wel iets geprimed blijven, Dan?:)

Ja klopt maar bedoelde dat met de padwasher haha. Dat wast er alles weer uit.

@PeterS die foto zag ik ook in quantoxx zijn topic en als ik het goed zie zijn niet alle vezels geprimed toch? Met op die manier primen + hoeveelheid compound kun je meerdere panelen doen zonder schoonmaak?
 
Ja klopt maar bedoelde dat met de padwasher haha. Dat wast er alles weer uit.

@PeterS die foto zag ik ook in quantoxx zijn topic en als ik het goed zie zijn niet alle vezels geprimed toch? Met op die manier primen + hoeveelheid compound kun je meerdere panelen doen zonder schoonmaak?

Dat is voldoende, je moet er geen boeltje van maken ook niet he.
Altijd zorgen dat de haartjes rechtstaan, eventueel met een borsteltje.
Wanneer je het gewoon bent is het lekker werken hoor.

Foampads prime je toch ook een beetje?
 
Gebruik op de DA uitsluitend nog MF pads, foampads heb ik voor de rotary maar die wordt nog zelden gebruikt. Schoonmaken doe ik met borsten en/of perslucht.