• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Micha, klusser en poetser

Micha D.

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2017
744
153
29
Bennebroek of Delft
Hallo allemaal!

Ik ben nieuw op het forum, dan moet je je schijnbaar voorstellen :p. Mijn naam is Micha, 21 jaar oud en woonachtig in Bennebroek (bij m'n ouders) en door de weeks in Delft. Ik studeer industrieel ontwerpen aan de TU in Delft, inmiddels vierdejaars. M'n hobby's zijn auto's en fotografie (bij voorkeur gecombineerd).

Sinds ik een klein jochie was vond ik auto's al leuk, dus toen ik 17 was heb ik mijn eerste auto gekocht. Dat werd een Fiat Panda uit 1985, omdat ik vooral lekker wou klussen. De Panda ben ik al die tijd aan het opknappen geweest, maar vooral ook lekker van genoten.

Die zag er zo uit toen ik hem kocht.
15350727999_2ef5c15952_o.webp
S9A19
by Micha Collection, on Flickr

Intussen staat de Panda er zo bij.
26148560163_d161fe2517_o.webp
S33A4

De lak daarvan is nog een projectje ;).

Daarnaast een tijdje een Visa Leader gehad, erg fijne auto, maar ook weer snel weg gedaan omdat ik iets anders op het oog had. In de maanden dat ik die had heb ik hem vooral een beetje kleine zaken aangepakt.

22808341615_cec3b38f2b_o.webp
SV2A3

22782348416_9ee896a7e8_o.webp
SV2A2

Mijn 'nieuwe' grote project is een Hyundai Pony uit 1983, naar mijn weten momenteel de oudste Hyundai met APK in Nederland. Zoals jullie kunnen zien is daar nog aardig wat aan te doen. Eerst technisch goed maken, dan de carrosserie aanpakken :grinning:.

33230082935_cf166dc5bc_o.webp
SP6A4

33073590432_1ee274e84d_o.webp
SP6A3

Zoals jullie misschien al merken zijn dit niet echt prestigieuze auto's om te poetsen, dus dat laat ik (vaak) ook achterwegen. Waar ik vooral veel op poets zijn de auto's van m'n vader, die wel smaak heeft als het op auto's aankomt :laughing:.

Ik ben in bezit van een DAP 900V3 waar ik m'n plezier mee botvier op auto's. Ik heb nog een paar vragen voor de pro's hier, die zal ik in de desbetreffende subfora posten.

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat uiteraard graag!

• Leuk
Reacties: Emi
Welkom hier op dit leerrijke en behulpzame forum! Het zijn inderdaad geen supercars, maar daarom vind ik het nog meer bewonderenswaardig dat je deze, zeg toch maar kleine iconen, de weg op houdt.

Welkom Micha, bij de foto vóór en ná van de Panda, kreeg ik even het idee dat je bang bent in donker, maar als het aantal lampen tel op de latere auto's valt dat mee. :p

Bedankt allemaal!

@Kees-sw Dat gebeurt ook wel hoor! Alleen minder op poets niveau en vooral op 'hé daar zit roest'-niveau :p
@Cordoba Heb jij wel eens in een auto gereden met gloeiende spijkers als koplampen, dan weet je waarom ik dit heb gedaan :joy:. En ik vind het leuk staan, dat heeft er ook wel iets mee te maken denk ik.

Overigens zijn dit de auto's die ik voornamelijk vertroetel op poets niveau.

M'n vaders dagelijkse auto, E350 4-matic.
GZv1VkL.webp

En de vorige familie-auto die nog wel in ons bezit is. Wordt voornamelijk voor (zomer-)vakanties en plezierritjes gebruikt. E55 AMG.
cCLJ3Kw.webp

• Leuk
Reacties: tembaco
@Micha D. Zo serieus was het niet bedoeld hoor. :) En ik denk dat ik nog wel auto's heb gehad met veel mindere standaard verlichting, in de tijd dat er niet alleen geen Xenon was, maar halogeen er zelfs nog niet was, en vrij kort daarna was het er wel maar alleen voor auto's in de prijsklasse van een huis.