• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Micro fiber pad vs. wol pad vs foam pad op DAP

Blinque

Detailing addict
21 nov 2013
344
65
46
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft, ben in het bezit van een DAP.
Heb foam pads en polijst middelen van Monello, dit is wat ik tot nu toe altijd gebruikt heb en eigenlijk wel altijd voldeed.
We hebben 2 van Franse makelij voertuigen aan de deur staan, lak is niet bepaald hard en er is niet zo vlug noodzaak om een andere pad te kiezen op basis van de lak.
Maar wilde eigenlijk meer te weten komen over het gebruik van wol en micro fiber pads op mijn machine.
Wil sneller hetzelfde resultaat bereiken, beoogde resultaat is een lichte lak correctie van vogel poep en een auto zonder swirls.

Met wol zou ik dit ook kunnen bereiken, zoals ik het nu lees gaan wollen pads(ook micro fiber) sneller vol zitten met polijstmiddel en de troep die van mijn lak af komt, dus frequenter reinigen van pads om effectief te kunnen blijven polijsten in vergelijking met foam pads.
Die wollen pad in combinatie met Monello, is er wel genoeg tijd om polijstmiddel af te breken aangezien de lak van de auto niet echt heel hard is.. dus wol is de verkeerde keuze pad als je kijkt naar polijstmiddel en auto lak?
Dus ander polijst middel gaan gebruiken of bijvoorbeeld eerder kiezen voor Micro fiber in combinatie met Monello?
Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van polijsten(beweging op lak van de machine maar ook rotatiesnelheid van machine), dit is toch allemaal gewoon hetzelfde als met foampads?
Hoop dat iemand wat tips en trucs heeft, zou me weer goed op weg helpen
 
Oké je bent dus op zoek naar iets meer correctie en zelf zou ik in eerste instantie naar een Scholl sandwich spiderpad kijken goede correctie en makkelijker schoon te maken dan wol of mf pads.
Ik vond Monello paars indertijd nogal “hobbelen” op mijn DAP ,als ik wol wil gebruiken dan is het op mijn Rotary maar in de praktijk komt dat amper meer voor.
Mf pads tja ze werken wel maar dat gehannes... ik zie de voordelen gewoon niet want een Scholl sandwich spiderpad vind ik een beter alternatief. Ik gebruik alleen nog MF pads voor Sonax glaspolish
Andere tip koop ook kleine pads zodat je locaal een krasje kan bijwerken ipv een heel paneel met 5’5” te moeten doen.
 
Het blijft heel persoonlijk of iemand wol of MF pads fijn vind werken. Nieuwe wollen pads willen nog wel eens haartjes loslaten wat nogal een stoffig tafereel kan geven. Met MF pads gebruik je meer polijstmiddel (primen). Ook schoonmaken is weer anders dan je bij foam gewend bent.
Misschien verwacht je ook wat te veel van de betere correctie. Ik kan niet zeggen dat wol of MF bijvoorbeeld een factor 2 of zo sneller corrigeert dan een foam cutting pad.
Spiderpads zijn nu in een voordeelcombinatie met een sample S2 (Shock 2 Cut) verkrijgbaar... Misschien is dat iets om te proberen?

Machine- en armsnelheid zou inderdaad bij allen gelijk moeten zijn.
 
Ik ben een fan van de woolpad en foam pads.
Maar de laatste keer was ik het zat om steeds te vechten met de rotary en woolpad.
Toen de Coarse wool polishing pad van Rupes gebruikt op de D/A en ik ben om!

20190817_133552.jpg


De correctie van een woolpad/rotary maar met veel minder nabewerking.

Voor, tijdens en na bij gebruik rotary/woolpad en 1 stap nabewerkt op de D/A:
foto 8.jpg


Voor en na bij gebruik Coarse wool polishing pad en Rupes Bigfoot:
foto 10.jpg


Uiteraard zijn er nog veel meer factoren die invloed hebben op het resultaat:
Keuze pad, pasta, kennis, ervaring enz.
 
Hoi @nicknameless,

Kun je misschien een uitleg geven hoe je deze pad gebruik?

Ik heb deze pas zelf ook maar ik heb het gevoel dat ik de pad direct verzadig en dus niet meer corrigeert.

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • 594CDFCD-651B-47D6-8384-811C170FDA34.jpeg
    594CDFCD-651B-47D6-8384-811C170FDA34.jpeg
    137,5 KB · Weergaven: 161
@@Jasper

Ik doe een 3-tal dotjes polijst pasta op de pad, verdeel dit over een denkbeeldig vlak van 40x40cm. Daarna zet ik de machine aan op een laag toerental en voer deze langzaam op tot standje 4 à 4,5 op de Rupes Bigfoot. Daarna een aantal passes doen waarbij het teloetental langzaam wordt afgeschaald.
Daarna reinig ik de pad met de Rupes Claw pad tool.