• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Microfibre cutting en Finishing disc

timothy84

Detailing addict
17 feb 2012
94
55
Mensen die ervaring hebben met deze pads?? Welk polijstmiddel gebruiken jullie dan?
Tip werd mij gegeven omdat ik met het paars wolletje amper verbetering kreeg op mijn Beemer5. Wol zou blijkbaar beter zijn op excentrische en deze op een DAP900. Iemand die mij meer kan vertellen??
Alvast dank

Over wol op de Dap kan ik niet echt oordelen, wel regelmatig getest, maar is niet mijn ding. Gebruik wel vaak wol op een roterende machine.

Correctie met MF tov. een Dap met wol zal naar mijn idee ongeveer gelijk zijn, maar de finish behoeft minder nabewerking is mijn ervaring.

Ik heb inmiddels een tijdje een Rupes Bigfoot, en daar voor de grap eens een paar MF pads bij aangeschaft, en ik ben positief verrast!
Niet zozeer over de correctie, want wol + rotary doet op dat vlak wat meer, maar MF icm M105 op gaf wel een supernette finish die bijzonder weinig nabewerking nodig was.

In jou situatie (wol icm Dap doet niet genoeg), zou ik eerder hulp van iemand met een rotary (en ervaring) zoeken, of gewoon meer tijd investeren en het zelf met de Dap doen..

Ik heb ervaring met het microfibre systeem van meguiars: deze cutting: https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Cutting_Disc_Pad_5_inch_2pack_DMC5_102054 en de bijbehorende finishing discs. Heb ze gebruikt met de bijbehorende compound: https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Correction_Compound_473ml_D30016_102049

Ik was er erg tevreden over, zorgde voor goede correctie op een DAP en finishte heel mooi. Verder vond ik de compound ook zeer prettig: zeer weinig stof en heel makkelijk af te nemen. Alleen voor een oppervlak met veel glooiinngen heeft foam wel mijn voorkeur.

Het verschil met wol? Ik heb ze niet zo lijnrecht tegenover elkaar gebruikt, maar ik denk dat wol meer cut heeft, maar ook minder fijn finisht.

Wol zou blijkbaar beter zijn op excentrische en deze op een DAP900. Iemand die mij meer kan vertellen??

een Dap900 is natuurlijk ook excentrisch. Ik denk dat je dit bedoelt: Wol op rotary. Microfiber op de DAP.

Verder +1 met eelco, mocht je het uiterste hebben gehaald met je DAP, dan is een stap naar een rotary het overwegen waard. (wees wel voorzichtig en wen eerst aan de machine, het is een ander 'beestje').