• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Migliore Original wax

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
Heb vanmorgen mijn Nissan Micra in de Migliore Original wax gezet. De wax had ik voor een heel mooie prijs in de aanbieding hier bij Carclean gekocht (goedkoper dan een half formaat potje in Engeland kopen). Op dit moment zijn alle Migliore waxen trouwens in de aanbieding bij Carclean.

Glanskarakter
Ik vind het karakter van de glans van de Migliore waxen heel mooi, een soort "vriendelijk", "aardig" effect, voor mijn gevoel. Dit had ik eerder gezien door in Google Afbeeldingen op de naam van de wax te zoeken, en de webpagina's met foto's van gewaxte auto's te vergelijken. Ik vind dit er op mijn auto wel uitkomen. (Mijn fotocamera heeft er iets zoet snoeperigs van gemaakt, dit heb ik er met Photoshop een beetje geprobeerd uit te halen, omdat dit niet is hoe het er in werkelijkheid uit ziet.)

auto4.webp

auto5.webp

Eerder heb ik in dit forum gepost over dat ik wat minder hoogglans wou op mijn huidige auto. Uiteindelijk ben ik er op uitgekomen dat ik niet zo dol op een spiegelend effect ben, maar glans op zich vind ik wel mooi. Dus ben ik begonnen met het verwijderen van de laag Mothers FX Synwax die verantwoordelijk was voor het spiegelen (de laag Dodo Juice Orange Crush die hier bovenop had gezeten, was na een maand met veel regen vrijwel weg).

Strippen vorige laag
Dat verwijderen heb ik gedaan met 1:50 met gedestilleerd water verdunde Glansprotector Reiniger (normale verdunningen hiervoor zijn tussen 1:200 en 1:20). Ik heb dit in een oude Valma sprayfles (waar glascleaner in gezeten had) gedaan, en daarmee de auto volgesproeid (na wassen met Dodo Juice Supernatural Shampoo). Het wassen had ik met de Mothers Lambswool Wash Mitt gedaan, dus leek het me veilig het inwerken van de reiniger met een Albert Heijn spons te doen. Hierna afgespoeld, dit alles in een wasbox.

Eerder had ik als experiment met de Mothers Pre-Wax Cleaner geprobeerd marring van te wild gebruik van klei (beginnersfout) te verwijderen. Dit bleek, tot mijn verbazing, prima te gaan. Dit was voor mij aanleiding dit spul toch niet te gebruiken om de vorige laag te verwijderen, omdat ik niet meer spiegeling op mijn lak wou, en dit beter bleek te polijsten dan ik had verwacht.

Dun opbrengen
De Migliore waxen moet je uiterst dun opbrengen, zo had ik op diverse fora gelezen, anders wordt het uitwrijven moeilijk. Als je teveel hebt opgebracht, kun je het uitwrijven vergemakkelijken met een Quick Detailer. Met dit in het achterhoofd, bleek het opbrengen en uitwrijven van de wax probleemloos te gaan, zelfs voor een beginner als ik. Ik heb de Mothers Showtime Detailer Spray gebruikt (die ook bij de door velen gewaardeerde Mothers kleiset zit), en de paar keer dat het uitwrijven stroef bleek te gaan, bleek dit prima te helpen.

Voor het opbrengen had ik een Dodo Juice Supernatural Finger Mitt besteld. Daarmee ging het prima. Maar toen ik de door Carclean gratis meegeleverde pad gebruikte, ging het wel sneller, hoewel ik het idee had dat er wat meer wax in de poriën van die pad ging zitten (de pad was een Monello Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator, zeldzaam lange naam, trouwens).

Uitwrijven
De Migliore waxen curen niet. Je kunt gewoon na enige tijd uitwrijven (ik heb 10 - 20 minuten aangehouden). Ik vond dit geen enkel probleem.

Ik had voor de zekerheid maar twee stuks Poorboys Deluxe Mega Towels meebesteld, omdat je, als je teveel opbrengt, wel een extra uitwrijfdoek kunt gebruiken (de groene zijn op dit moment trouwens in de aanbieding). De tweede heb ik wel gebruikt, maar met een doek was het toch wel gelukt, denk ik.

Lage temperatuur
Door de temperatuur buiten maakte ik me enigszins zorgen of het waxen wel goed zou gaan. Ik had hier en daar op fora gelezen dat mensen toch een wat hogere temperatuur wat makkelijker vonden met de Migliore waxen. Daarom had ik hierover een vraag gesteld op de Migliore website. Als antwoord kreeg ik terug dat de eigenschappen van de wax wel enigszins kunnen variëren bij verschillende temperaturen, maar dat er geen negatieve effecten zijn bij het gebruik bij een koude temperatuur. Het was rond de 11, misschien 12 graden, en terwijl ik aan het werk was, heb ik geen moment het idee gehad dat de wax het niet goed deed bij deze temperatuur.

Dat is wel een hele nette glans,.met een grote G ;-).

Maar een dodo laag die al naar een maand weg is,.lijkt mij een beetje gek.

Zeker een nette glans hoor. :ja Inderdaad wel bijzonder dat de DJ OC er al na een maand af was. Mijn DJ PH zit er al z'on 2,5 maand op en still going strong :love

Ik vond het ook gek dat de Dodo Orange Crush al na een maand weg was. Na een wasbeurt (met Mothers Wax California Gold Car Wash, waar ik mensen heel lovend over heb zien doen) was de glans een stuk doffer geworden, en een week later herkende ik de glans van de onderliggende FX Synwax laag weer.

Er is natuurlijk wel veel regen geweest, de afgelopen maand, en mijn auto staat altijd buiten.

Ik heb elders gelezen over een experiment dat iemand met een stuk of 10 verschillende waxen op een grote bus gedaan had. Hier hield de Dodo wax (volgens mij ook de Orange Crush) het minder dan 2 maanden uit, ook niet echt lang.

Misschien dat de onderliggende FX Synwax laag niet zo perfect aan de wax hecht als lak of een echte primer?

Mijn auto slaapt ook buiten, rij er ongeveer 1000 km per week mee, staat tijdens m'n werk geparkeerd naast de Zwaneburgbaan op Schiphol en word wekelijks gewassen. Zoals je leest krijgt de dappere Dodo het zwaar voor zijn kiezen, maar houd zonder problemen stand.

De lak heb ik na het polijsten behandeld met DJ LPL en vervolgens 2 laagjes DJ PH