• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Migliore Wax, iets voor in onze shop?

Ik heb nee gestemd.

Maar puur omdat ik het merk niet ken. Er zijn genoeg bekendere merken in hetzelfde prijssegment.

Uiteraard ben ik bereid het een keertje te proberen.
 
SpeeDJ zei:
Misschien moeten we eerst voorzichtig informeren hoe het ruikt?

De Migliore original ruikt heerlijk naar Sinaasappel gemengd met wat citroen, de Migliore Wheel Seal ruikt ongeveer hetzelfde alleen iets minder sterk.
De Migliore Bella Lustra Tire Glaze heeft ook een aangename geur alleen kan ik zo snel niet zeggen naar wat het ruikt, zeker niet chemisch.

Van de Quick detailer, trim protectant en de primo of frutta hoop ik je volgende week de geur te kunnen melden.
 
Met dennis eens,.misschien meer denken in de richting van Gloss-it of Jeffs Werkstatt.

Heb wel ja aangeklikt, omdat ik tocch wel benieuwd ben naar de wax.
 
Wat een truttige ouderwetse potjes.

Spreekt mij totaal niet aan. Een uitbreiding van de Monello-lijn had dat wel gedaan. (Om het toch maar "Italiaans" te houden)
 
McShine zei:
Wat een truttige ouderwetse potjes.

Spreekt mij totaal niet aan. Een uitbreiding van de Monello-lijn had dat wel gedaan. (Om het toch maar "Italiaans" te houden)
Niet alles wat ouderwets is is truttig, ik zou dit eerder stijlvol noemen.

Maar ik ga dit topic niet verder beïnvloeden, ik ben een fan van de Migliore producten dus van mij mogen ze komen.
Tevens zie ik de naam gloss-it voorbij komen, ook dit zou ik graag in het aanbod zien verschijnen :)^
 
Ik vind het er wèl mooi uitzien. Uiteraard voor mensen met een bepaalde smaak. Ik zie iemand die valt voor het uiterlijk van Wolfgang-producten ook niet zo gauw Pinnacle-producten kopen om maar een voorbeeld te noemen. Of Dodo!

Maar het ziet er wel verzorgd uit, en als het ook nog lekker ruikt, dan kunnen we qua geur in ieder geval geen Autobalm-fiasco krijgen.
 
Ik sta al een dikke maand op punt om migliore wax aan te kopen uit de UK.
Enkele producten ervan wil ik zowiezo eens testen, gewoon al omdat het vrij onbekend is.
Als de CC prijzen in de buurt liggen van de UK prijzen, dan ben ik zeker bereid nog effe af te wachten.
 
Okee, de uitslag is duidelijk, ik zal proberen zo snel mogelijk wat prijzen op een rij te zetten.

Ik weet niet of we de UK prijzen kunnen aanhouden, maar ik ga op onderzoek uit.
 
Dat is zeker. Maar ik ben gewoon bang dat het geen blijvertje is. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Ik loop er niet warm voor.
 
Twijfel :|
Op zich niks mis om weer is wat nieuws in de shop te stoppen. Zie het inderdaad als een kers op de taart dat jullie een dealerschap kunnen krijgen voor de Migliore producten. Ben alleen benieuwd wat deze wax onderscheidend maakt van de rest.
Ik plaats 'm gemakshalve even in het rijtje Dodo Supernatural, Fuzion, Zymol, Swiss, etc etc.
Deze Migliore wax prentendeerd aan de hand van z'n stevige prijs en sjieke/aparte verpakking een kwaliteitswax te zijn. Zou deze wax nl. een tiende van de prijs kosten, dan was deze ineens een stuk minder exclusief en dus voor sommige mensen minder interresant. Klinkt raar, maar is wel zo. Kijk naar de Supernatural. Wereldwijd nauwelijks een slecht woord over te vinden. Dure wax, aparte verpakking. Zelfde verhaal voor de Zymols, zo ook voor de Fuzion met het befaamde houten kistje + bijvullicentie.

Marketingstrategie, volstrekte krankzinnigheid, of verzamelwoede? Voor vele forummers hier (waaronder ondergetekende) geldt de laatst genoemde optie. Ik kan prima resultaten boeken met een 845 of een 915 wax, zo ook met een Blue velvet of Smartwax. Het werken met Supernatural of Fuzion is echter een belevenis die voor 50% tussen je oren zit. Het kistje..."oh....", het potje..."oh....", de geur..."oh..aaahh..", de verwerking..."ohja aaahhh....", het uitpoetsen..."ohowowow....", de glans..."kwak.." ,^^
Ik vermoed dat deze Migliore voor dezelfde reacties gaat zorgen. Ik zie het niet als een absolute must/aanvulling op m'n collectie, eerder als een welkome uitbreiding voor de Carclean webshop. Voor iedere wax is immers een klant te vinden :ja
 
Ik twijfel. Op je site prijs je al een heleboel waxen aan (SN, Fuzion, 915) als topwaxen die kunnen concurreren met de shines en durability van waxen die vele malen duurder zijn. Zelfs ook de goedkopere waxen (dodo soft/hard, 476, Natty's) worden waxen genoemd die een topkwaliteit leveren voor relatief weinig geld. Waarom zou ik dan nog meer geld uitgeven dan ik voor bijv. een Dodo Pro of een SN zou doen?

Van de andere kant: 'it's all about marketing', en elk aanbod creeert zijn eigen vraag (Say). En we zijn allemaal begonnen met een potje Natty's van 2 tientjes, en jaar/maand later toch 's een Dodo van 5 tientjes, en als de collectie (zogenaamd) compleet is, dan blijft het toch kriebelen en gaan we (ze?) aan de Fuzion.

Dus het is wel te slijten, no doubt. Maar ik zou dan wel het wax aanbod wat anders gaan presenteren. Ik heb me de laatste week op Dodo zitten orienteren (ik heb nog geen Dodo wax en ik wou er wel 's aan) maar als je daar niet 'in' zit dan duurt het wel ff voordat je door hebt wat er te bieden is. Op de site staat alles door mekaar en je leest en clickt je een ongeluk. Dankzij die ene sticky van Rodders maak je een kans, maar de site alleen... no way. Dan blijft het iets voor de freaks en mis je de passant die wel het geld heeft maar niet de kennis. En die moet je nou juist zien te strikken.

Wat me -dus- te binnen schoot was de relatie met Diventa Bella. Dat ziet er uit als een merk dat duidelijk hoger in de markt kan staan dan het vriendelijke blauwe en gele Carclean. Met andere woorden, Diventa Bella kan een hoger prijskaartje verdragen dan CC. Oftwel, je kunt er voor kiezen om een paar duurdere merken (..ik zat dit weekend ook 's even bij Zymol op de site te koekeloeren... die prijzen, WTF...) in de markt te zetten via dat merk. Een merk dat imho sowieso al een andere clientele (dikkere wallet) aantrekt dan de CC klanten die het liever zelf doen. En een clientele die het wel mooi vindt wanneer waxen gemarket worden als ware het parfurmerie artikelen. Iets waarvoor de doorsnee CC klant niet warm loopt, schat ik in; die is daar te nuchter en realistisch voor.

heppiehierwattaan?

ciao,
 
De Migliore Original en de Migliore frutta zijn niet zo duur in aanschaf, eerder vergelijkbaar met een normale dodo wax.
De original voelt ook heel anders aan dan alle andere waxen die ik reeds gebruikt heb, hij is een stuk vettiger.
Ook cured deze wax niet, je moet hem aanbrengen een twintig tal minutjes laten zitten en dan terug afnemen. Dit doe je best wel met twee mf-doeken en een quick detailer bij de hand, al zal dat als het wat warmer is denk ik gemakkelijker gaan omdat de oliën dan wat vloeibaarder zijn.
 
Voor de liefhebbers een prijsindicatie:

Original 4 oz € 34.99
Original 8 oz € 57.99
Frutta 4 oz € 35.99
Frutta 8 oz € 57.99
Original Liquid 8 oz € 41.99
Wheel Seal € 22.99
Bella Lustra Tire Glaze € 18.99
Trim Protectant € 16.99
Quick Detailer € 18.99
Primo € 99.00
Competizione € 259.00
 
zie daar iets meer heil in denk ik (gloss-it/zaino)

een original blend (dat is de instap wax toch) kost al 54 euro.

er komen veel potjes wolfgang fuzion langs, die voor 60 tot 70 euro tekoop zijn.
ik denk dat die eerder verkocht worden dan original.

helemaal als ik de reply van rodders zie (dat de waxen af en toe vreemd kunnen zijn)

tireshine zou leuk zijn, maar met 19 euro best aan de prijs.. helemaal als je kijkt, dat de alom geprezen wolfgang black diamond, een 22 euro kost.
 
Frutta 8 oz € 57.99
Bella Lustra Tire Glaze € 18.99
Trim Protectant € 16.99
Quick Detailer € 18.99
Voor mij aub :D

Het is toch uiteindelijk Tim die moet gaan beslissen of het wel een echte meerwaarde is voor de shop en het aanbod en aan de reacties hier heb ik men twijfels erover.