• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mijn 1e dap-ervaring vandaag... (foto toegevoegd)

clioke

Detailing addict
7 jul 2010
116
65
Vandaag was het echt geen dapweer in de belgische kempen. Toch, de nieuwe dap en toebehoren stonden reeds 2 weken naar me te gapen. Ik kan enkel buiten werken.

De 407 is al enige tijd verwaarloosd door drukte in de nieuwbouw.

Vandaag snel gewassen met de megs washmit en 2 emmers. Ik heb sinds vorige week een leuk krasje op de voorflank. Lang leve de winkelparking.
Dan de voorflank geclayed en de velgen gereinigd met megs velgenspray.

De dap losgelaten op deze plek.
Begonnen op wit met ssr1. Dan oranje en ssr1.
Uiteindelijk drastisch uitgekomen bij oranje en ssr2.
2 hits gedaan en gestopt op wit en ssr1.
Daarna de blackhole op zwart en 2 lagen exp.

Het resultaat, blinken en glad als gek, maar niet het gewenste resultaat naar de krasjes toe (wat ik trouwens verwacht had na een 1e dap ervaring).

Om nu meteen ssr3 te gaan aanschaffen voor een 6 maanden oude lak lijkt me overkill. Met sommige diepere krasjes zal ik moeten leven, hoe pijnlijk dat ook is.

De flakes in de zwarte lak sprongen er wel leuk uit.
Als de zon nu eens wil schijnen kan ik pas echt het verschil zien tov de niet behandelde delen.

Het regent ondertussen alweer.
De linkerflank blijft lekker droog. Mooie sheeting.

Volgende keer de hele wagen en dan post ik hem in de show off.

Foto's zijn erg moeilijk vast te leggen, vooral met het miezerige weer van vandaag.

VOOR:
Net rechts naast de koplamp zie je de kras. Ze is ook nog een stukje zichtbaar in de weerspiegeling van mijn onderarm.
PICT5316.webp

NA:
Hier is geclayed, blackhole aangebracht en 2x EXP
Helaas, dat krasje is nog weinig aan te doen... ]-0
PICT5319.webp

NA:
Plaatje van het totaal. ENKEL de voorflank die je op de foto ziet is behandeld.
De rest heeft nog totaal geen beurt gehad. Op de foto is haast geen verschil zichtbaar.
Maar met het handje over de flank wrijven..... :rules :party
PICT5317.webp

Ps, wat raden jullie aan voor het glazen dak?
Gewoon clayen en de EXP erop?
Blackhole en een dappertje heeft hier weinig zin geloof ik ...

Heb enkel de linkervoorflank gedaan, dus dat leek me wat overdreven voor een plaatsje in de show off.

Als de kras wat jij bedoelt dat wit schuin lijntje is net achter je koplamp dan vrees ik dat je er niets aan kan doen. Dat is tot op je grondlaag.
Ben trouwens ook een beginnend DAP'r uit België en moet zeggen dat ik ook iets meer ervan verwacht had tov diepere krassen. Maar sealant en wax ermee verwerken is zalig.

BMWim zei:
Als de kras wat jij bedoelt dat wit schuin lijntje is net achter je koplamp dan vrees ik dat je er niets aan kan doen. Dat is tot op je grondlaag.
Ben trouwens ook een beginnend DAP'r uit België en moet zeggen dat ik ook iets meer ervan verwacht had tov diepere krassen. Maar sealant en wax ermee verwerken is zalig.
Wil niet zeggen dat het op de grondlaag zit, kan ook een oppervlakkig iets zijn van hetgeen er tegenaan is geweest, is altijd moeilijk bepalen op een foto.
Als je er met je nagel in kan blijven hangen dan kan je hem waarschijnlijk niet weghalen en zal hij inderdaad door je lak heen zijn, maar is hij gelijk met de plekken er omheen moet die weg kunnen.

Aangezien clioke al met de dap aan de gang is geweest en naar mijn vermoeden al flink op die plek heeft gedapt ben ik ook inderdaad bang dat hij door de lak heen is.

Wellicht kan je nog verklappen welke middelen je hebt gebruikt in combinatie met je dap ?

De gebruikte middelen staan in mijn 1e post.:rules
Ik ben niet door de lak heen hoor.
Het was me vrij snel duidelijk dat het een kras is die niet weg te krijgen is. Het is door de lak heen, dus het is pure tijdverspilling om je daar aan kapot te dappen. :lol

Maar tussen de 2 witte krasjes was er nog wel een dof oppervlakkig krasje en dat is uiteraard wel weg.
Volgende keer zal de rechterkant aan de beurt komen.
Daar zit nog wat vakantieschade (zo ben ik hier trouwens op het forum terecht gekomen) van een tak die tegen de lak heeft gewreven.
Dat is allemaal oppervlakkig, dus gaat er netjes uit.

Die chrome lijstjes, mag je die ook mee dappen?
En wat met het glazen dak?

Je moet de DAP niet onderschatten, ik heb met Monello Inizio op oranje al zeer goede resultaten behaald. dan heb ik de gele pad nog niet eens nodig. Vooral geen schrik hebben om op stand 6 te gaan voor het wegwerken van krassen.
En op de clinic werd er ook met het paarse schaap flink gecorrigeerd. :ja

eerste dap ervaring dus niet 100% meegevallen?
wel spijtig uiteraard, en iderdaad mss dom om direct een grote fles ssr3 ervoor te kopen,
moest je interesse hebben heb de volledige monello lijn liggen. en kom echt dicht uit de buurt.(en heb de testflesjes van ssr liggen dus ssr1,2,2.5,3)
dus laat maar weten indien interesse.

en ja nu is het echt geen polijstweer ze :weetniet echt brak brak brak ]d~^