• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn 3 Stappenplan (eindelijk ben ik eruit zo'n beetje)

kane

Detailing rookie
17 mrt 2009
110
0
Beste forum bezoekers,

Na lang wikken en wegen en veel informatie te hebben vergaard,ben ik tot mijn volgende plan gekomen.:)
Ik heb een zwarte opel vectra die eigenlijk super in de lak zit,nu heb ik helaas niet al te veel tijd om de stappen uit te voeren wat jullie verstaan onder detailen.

Ik wil mijn auto in 3 stappen gaan onderhouden en dat is als volgt :rules

1 Wassen met Shampoo Mothers Wax - California Gold Car Wash
2 Voeden/reinigen van de lak met Poorboys Black Hole
3 Toppen met de wax Collinite Super DoubleCoat Wax No. 476S of de Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845

De wax ben ik nog niet helemaal uit mijn gevoel zegt de harde variant omdat het mij lijkt dat het makkelijker te verwerken is maar als jullie die mening niet delen hoor ik het graag
gebruikt nu de natty's blue en heb dus enkel ervaring met een harde wax.

Wil tussen de wasbeurten door mijn lak een boost geven kwa bescherming en wil daar een spraywax/detailerspray voor gaan gebruiken mijn voor keur gaat uit naar
Mothers Wax - California Gold Showtime Detailer Spray of de Mothers Wax - Reflections Advanced Spray Wax

en dan wil ik nog graag het volgende weten van jullie wat is het verschil tussen Auto Finesse - Tripple All in One Polish en de Poorboys World - Black Hole
De black Hole heb ik hier thuis maar is bijna op en vond het een fijn produkt maar wilde weten of de Triplle all in one meer kan uithalen op een zwarte auto

Ik denk dat ik met dit plan een mooie blinkende auto zal hebben en houden,weet dat het geen compleet stappenplan is maar ben tevreden als mijn auto glimt en andere zien in mijn kennissenkring toch geen verschil met een gewassen auto of met een gewaxte auto:-"

Vriendelijke Groeten Jordy

Ik heb geen ervaring met de all in one polish... Maar het is een heel ander product dan black hole ...Balck hole in een glaze... de Tripple All in One Polish is (en de naam zegt het bijna al) 3 in 1. een cleaner, glaze en een wax.

Ik zou je toch adviseren om ten alle tijden te kleien!

Hoi Jordy,
Ik heb al eerder op je gereageerd en je al wat tips gegeven. Ik snap dat je weinig tot geen tijd hebt, maar jouw voorgestelde stappen zullen mogelijk niet echt tot het gewenste resultaat leiden.
Dat is jammer, daar je met een beetje meer aandacht een veel beter resultaat krijgt.
Bij punt 2 stel je dat PB Black Hole voed en reinigt. Dit is niet juist PB Black Hole is een glaze die de lak voed, zorgt voor behoorlijk wat glans en wordt normaal gesproken gebruikt nadat
de lak is gekleid en gepolijst. Kleien zorgt voor het weghalen van de vuile toplaag op je lak, het polijsten zorgt ervoor dat er een gladde toplaag ontstaat mede door het wegnemen van
swirls en allerhande andere imperfecties. Daar je deze twee stappen niet neemt, zal toepassing van PB Black Hole slechts een beperkt resultaat geven.
Stap 3. Toppen met Collinite is prima. Normaal gesproken worden de vaste varianten met de hand aangebracht en worden de vloeibare soorten met de machine aangebracht..
De resultaten zijn zeker gezien de prijs en het gemak waarop het verwerkt wordt meer dan prima.
Dan nog je vraag over de verschillen tussen Auto Finesse - Tripple All in One Polish en PB - Black Hole. De iste is een al in one product die reinigt en tevens een wax laag aanbrengt.
Nogmaals PB Black Hole is een glaze en heeft een totaal andere functie en werking. Deze producten zijn dus niet met elkaar te vergelijken.
Nogmaals succes ermee.
Groet,
Jan

Ik heb helaas zoals ik eerder had aangegeven weinig tijd om het hele 5 stappenplan te volgen,heb altijd mijn auto op deze mannier gedaan en daar ben ik uiterst tevreden mee,en als ik klaar ben met de auto denk ik :-D
Ik heb de shampoo op en een goeie wax heb ik nog een bodempje in de pot zitten,daarom ben ik me aan het orienteren op nieuwe produkten

Ik heb nog black hole staan daarom zocht ik een wax en een shampoo om mijn 3 stappenplan weer te kunnen uitvoeren (black hole ben ik heel tevreden mee krasjes werden minder en glans des te beter)

maar dan wil ik graag mijn vraag anders stellen,wat voor produkten zal ik gaan aanschaffen om een 3 stappenplan uit te voeren

wil gewoon op een simpele mannier mijn auto gaan onderhouden met een drie tal top produkten

Groetjes Jordy

Hey Kane,

Ik wil de reactie van Kanjer100 en Zluytr een +1 geven.

Begrijp dat je niet veel tijd hebt en simpelweg de auto wilt Wassen - Glazen - Waxen.

kane;n425291 zei:
wil gewoon op een simpele mannier mijn auto gaan onderhouden met een drietal top produkten

Ik kan nu zeggen dat je een bepaald merk autoshampoo, glaze en wax moet nemen en dan kan jij weer verder. Maar toch wil ik, zoals reaguurders in de eerdere reacties, je duidelijk maken dat VOORBEREIDING je producten kan maken of breken. Toevallig heb ik laatst in het Merkendiscussie topic hier mooie voorbeelden van geplaatst.

Ikzelf gebruik de volgende producten (doe eigenlijk nooit maar 3 stappen):
  1. Monello - Lavare Shampoo
  2. Lime Prime Lite (Cleaner-Glaze)
  3. Collinite 845

Er zijn een hele reeks autoshampoo 's. Meerdere merken met soms meerdere types. Veelal van deze shampoos zijn goed in wat ze horen te doen en komt het vaak neer op persoonlijke voorkeur; Hoeveel schuim, is de geur lekker, prijs/kwaliteit, verpakking, etc. Maar soms ook wat er word verwacht van een shampoo zoals; bevat het een cleaner, is het veilig voor bestaande wax/glaze/sealant, etc.

Conclusie: Ikzelf vind de Lavare Shampoo prettig werken, ruikt lekker en complimenteert de al eerder aangebrachte waxlaag.

Net zoals de shampoos zijn er ook vele verschillende Glazen. Zelfde verhaal gaat hier ook op. Wat betreft de PB Black Hole heb ik geen ervaring met dit product, maar weet ik dat veel mensen op dit forum het wel hebben staan. Ikzelf heb de Lime Prime Lite en deze, net zoals de omschijving van PB Black Hole aangeeft, heeft een cleanende werking. Ik heb gekozen voor de Lime Prime omdat ik alle kleuren auto's wil doen. Ik geloof wel dat PB Black Hole ook op lichte kleuren kan, maar goed...

Conclusie: De glaze zorgde bij mijn ervaringen voor een diepere kleur en glans. Daarnaast verdoezeld het inderdaad lichte krasjes. (Hij haalt ze niet weg!)

Je kan een superdure wax nemen en denken dat dit ook gaat zorgen voor die ooh-zo-gewilde glans. Ook hier geld hetzelfde verhaal als bij de vorige stappen. Ikzelf, en VELE anderen kiezen voor een product van Collinite. Veelal is dit Collinite 845. Zoals je kan zien in het eerdergenoemde topic is de standtijd van deze wax enorm goed en eveneens de prijs. Daarnaast is het ook een heerlijke wax om mee te werken en kan je het op veel dingen toepassen. Kheb wel is gehoord dat mensen hun douchewanden/telefoons/etc. er mee doen, haha!

Conclusie: De 845 zorgt in mijn geval voor een fijne verwerking en de standtijd is zeker goed. Ik neem pas een andere wax als iemand mij overtuigd dat een ander product voor meer glans én bescherming biedt. Ik verwacht dat 2 lagen Collinite 845 en juist onderhoud het zeker een aantal maanden zal uithouden.

Wat betreft de wasbeurten tussendoor; Je gaf al aan een detailerspray te willen gebruiken. Ikzelf heb een aantal dagen geleden mijn auto gewassen en geboost met PB Spray&Wipe.
Ook dit is terug te vinden in het genoemde topic.

Conclusie: Dit spul is werkelijk waar overal op te gebruiken! Ruiten, lak, kunststof, chroom, etc. Ook als ClayLube. Ruikt ook nog is lekker en verkrijgbaar in grootverpakking!

kane;n425232 zei:
andere zien in mijn kennissenkring toch geen verschil met een gewassen auto of met een gewaxte auto:-"

Mooi voorbeeld! Met de juiste voorbereiding en afwerking zien de mensen uit MIJN omgeving wel degelijk dat mijn auto niet alleen gewassen is.

En vergeet ook zeker niet; Alle ervaringen hierboven zijn gebaseerd op een strakke voorbereiding!

Glimmen is mooi en vaak het uiteindelijke doel, maar ik wax mijn auto's om deze te beschermen. Scheelt ook tijd en moeite met onderhouden! (eerder genoemd topic!)
Een glimmende auto is het resultaat van een strakke voorbereiding. Een wax is, hoe duur dan ook, maar 10% van je hele werk.

Dus nogmaals; Je hecht waarde aan een mooie, glanzende auto. Wanneer je er meer tijd voor neemt om het nét wat strakker aan te pakken, kom je niet alleen tot een beter resultaat, maar zal dit resultaat langer standhouden en is een simpele was/droogbeurt voldoende om al je gedane werk weer tot leven te roepen. Scheelt uiteindelijk tijd en heb je een hogere kwaliteit! Ik doel er nu niet op dat je ALLE stappen moet gaan doen, zoals polijsten, maar ook een simpelere 3-stappenplan kan je strak doen.

Denk aan; Wassen / kleien / cleanen / glaze / wax / detailerspray.
Je doet niet véél extra, maar je resultaat is wél véél beter. :-)^

Mocht je nog vragen hebben, roept u maar.

Denk je nu; '' Jah, leuk gelul allemaal, maar ik wilde alleen te horen krijgen welke 3 dingen ik nou mot kopen ''

Nou...uuuhh... ...Lees dan alleen de eerste paar zinnen van dit bericht. Maja, als je dit toch al leest, ben je toch al bij het einde belandt. Lekkah Puhh! :lol

Greetz

• Leuk
Reacties: Jansen
Jemig Quantoxx wat een lap tekst maar respect dat je ervoor gaat zitten voor me,hier heb ik zeker wat aan :ja

Ik snap heel goed en heb vaker gelezen dat een goede voorbereiding nodig is,heb me nooit heel erg verdiept in jullie werkwijzes.
Vind wel heel gaaf hoe jullie erover praten en hoopte dat ik daar ook de tijd voor heb ooit en wie weet zal ik het dan ook echt gaan overwegen.

Ik ga het nu voorlopig met een shampoo,voeding/reiniging,wax doen,en zal dit forum zeker blijven volgen.

Groetjes Jordy

Ik ben niet zo'n typer als Quantoxx

maar als je te vreden bent met het resultaat moet je gewoon blijven doen wat je doet!

Alleen ben je op een forum waar mensen op zitten waarvan het de hobby is om hun auto zo mooi mogelijk er uit laten zien en het leuk vinden andere mensen advies te geven of er over te praten.

Wat je met het advies doet moet je zelf weten!

mijn mening is dat je beter bij tijd gebrek je auto in delen goed kan doen dan in 1x slecht!

Als tijd het issue is zou ik een Dap aanschaffen welke een hoop tijd kan besparen.
-Wassen (Ddj Born To be mild zou mijn keuze zijn).
-afspuiten en ipv afdrogen gelijk gaan kleien (Ddj supernatural mild). Deze stap is essentieel.
-afspuiten en afdrogen.
-cleaner/glaze machinaal gaan doen met Autofinesse Rejuvinate of Ddj Lime prime lite bv.
-waxen 845 ook aan te brengen met een Dap en rode pad.

Kleien zou ik altijd ff doen en met een machine kun je sneller je cleaner/glaze en je Wax aanbrengen.

+1 voor @Zlutr en @Ric325i
Zeer zeker kleien! Anders ga je alle rotzooi op de lak beschermen en dat is net wat je niet wilt.

Als je zelf niet veel tijd hebt kan je hem ook altijd naar Diventa Bella brengen;-)

Je schrijft zelf voeden/reinigen , het probleem met black hole is alleen dat deze niet reinigd, dit is puur een voedend product wat voor extra glans zorgt.

met de autofinesse trippel heb je wel een lichte reiniging maar mogelijk iets minder glans op een zwarte lak, voor zover je dit echt zult zien.

misschien is het een idee om een klein beetje tijd te maken voor een product als PB's professional polish, dit is een makkelijk te verwerken cleaner die ook goed met de hand te doen is.

natuurlijk zal het volledige stappenplan inclusief kleien en polijsten beter zijn, maar als je de tijd niet hebt heb je die niet en zal je er het beste van moeten maken in de beschikbare tijd.

succes met je keuze.

In de beschrijving staat inderdaad dat het vuil verwijdert, maar ik was ook in de veronderstelling dat het puur een glaze was.

Hmmm... Mij is verteld dat Lime Prime wél een cleaner bevat, staat eveneens in de omschrijving. En Black Hole heeft hetzelfde in zijn omschrijving, maar bevat géén cleaner.

Hoop ik maar dat Lime Prime ook stiekem géén cleaner bevat. :P