• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginnerscollectie uitbreiden

snorrr

Detailing rookie
28 aug 2008
29
0
Hallo allemaal,

Inmiddels twee auto's behandeld met mijn beginners collectie en het kriebelt naar meer. Graag zou ik jullie advies hier bij willen gebruiken. Om te beginnen mijn huidige collectie:

Producten
100883 Meguiars - Gold Class Car Wash - 3870ml
100050 Meguiars - Quik Clay Detailing System 473 ml met 50gr Clay Bar
100058 Meguiars - Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax - 473ml
100084 Meguiars - NXT Generation Glass Cleaner - 710 ml

Doeken en pads
100804 Chemical Guys - Miracle Dryer
100699 Meguiars - Super Thick Microfiber Wash Mitt
100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
100091 Meguiars - Gold Class Supreme Shine Microfiber - 3 Pack
100833 Meguiars - Ultimate Wipe Edgeless poetsdoek

Voor mijn eigen auto wil ik her en der wat lichte krasjes verwijderen en een nog mooier resultaat krijgen (dus nog meer glans en de plekjes die niet weg gaan met wassen, kleien en waxen).
Dan heb ik nog een auto uit 2001 laatst behandeld die zeer verwaarloosd was en daardoor her en der de lak wat is aangetast, plekjes heeft die niet met kleien weggaan en zeer veer krassen bevat.

Om bovenstaande set uit tebreiden en het hiervoor genoemde resultaat de behalen zat ik aan het volgende te denken:

100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
100047 Meguiars - Deep Crystal Paint Cleaner 'Step '1' - 473ml
100054 Meguiars - Deep Crystal Polish 'Step 2' - 473ml
100049 Meguiars - ScratchX - 207ml

Mijn vraag aan jullie is of ik met deze artikelen dat resultaat kan behalen of dat ik nog meer nodig heb? Of raden jullie mij alternatieve aan, Poorboys World producten bijvoorbeeld of iets uit de professionele lijn van Meguiars.

En is dit ook het moment om de stap te gaan maken om machinaal te gaan poetsen, DAP500?

Ik hoop dat er mensen zijn die mij verder kunnen helpen. Hopelijk heb ik genoeg voorbereidend werk gedaan, zodat jullie mij eenvoudig verder kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.

Groeten,

Snorrr
 
ik heb 1 keer een vlekje weg willen halen met scratch X en met de hand
als je zo een hele auto wil doen dan hoef je geen lidmaatschap meer van de fitnesclub

maar stel voor jezelf eerst een budget vast wat je eraan uit wil geven
want van het 1 komt het andere
zeker als je machinaal begint!

1 tip, staar je niet blind op meguiars

vind bijvoorbeeld de doeken van PB stukken fijner
de gewone applicator pads van carclean zelf doen er niks voor onder schat ik, heb ze zelf nog niet maar komt met de volgende bestelling
miracle dryer vind ik wel een perfecte keuze!!
 
Inderdaad van het een komt het ander...

Ik was inderdaad van plan om de pads voortaan van carclean te gebruiken (mits ze bevallen). Budget? Tjah, ik zou zeggen onder de 100 euro blijven, machinaal poetsen niet mee gerekend.

Zal me inderdaad ook eens gaan verdiepen in de benodigdheden bij het machinaal poetsen en wat daar de kosten van zijn.
 
dan red je het denk ik wel voor 100 euro
ligt eraan wat je allemaal wil en wat je nog onder machinaal verstaat, ghehe
kijk maar eens in de show offs wat er allemaal is gebruikt, dan krijg je er een idee van
 
Paultjuh zei:
dan red je het denk ik wel voor 100 euro
ligt eraan wat je allemaal wil en wat je nog onder machinaal verstaat, ghehe
kijk maar eens in de show offs wat er allemaal is gebruikt, dan krijg je er een idee van

Voor onder de 100 euro wil ik mijn vervolg stappen inkopen de verschillende flesjes en potjes zal maar zeggen :p

Onder machinaal poetsen versta ik de machine en de benodigde pads voor deze machine.
 
als ik jou was zou ik voor ik wat kocht de keuze maken of je wel of niet machinaal gaat
step 1 en 2 heb je niet nodig met machinaal, daar heb je weer andere producten voor nodig (correct me if im wrong)
zonde om te kopen
en machineaal is voor mij de machine, LC pads, poorboys SSR serie of meguiars, veel doeken (kun je er niet teveel van hebben), iets van black hole/white diamont, een sealent en een wax en...... ben volgens mij nog iets vergeten
de wax heb je dan al
 
Mocht je eerst met de hand willen poetsen en later over willen stappen op machinaal, dan wil ik je toch richting poorboy's world sturen, de meeste producten van hun zijn voor zowel handmatig en machinaal gebruik terwijl dat bij Meguiar's vaak niet zo is en je moet overstappen naar de pro lijn. Zoals mijn voorganger al aangeeft de SSR serie van Poorboy's world. Als je een beetje bekend bent met de pro lijn van Meg's dan komt SSR1 overeen met M80 en SSR 2.5 met M83 van Meguiar's.

Gezien hetgeen je al hebt zou ik gaan voor het volgende:

PB SSR (welke is afhankelijk van de hardheid van de lak, ik zou eerst gaan voor de SSR1 en 2)
PB white diamond of black hole afhankelijk van de kleur van de auto
Wat LC handpads met verschillende cuttingfactor (wit en rood sowieso)
Extra doeken, die van PB zijn kwalitaief erg goed en een voordeel is dat de doeken in verschillende kleuren te krijgen zijn zodat je voor elk product een eigen doek gebruiken en ze uit elkaar kunt houden.

Dit hoeft echt niet meer te kosten dan 100 euro plus dat je al meteen een begin hebt voor het latere overstappen op machinaal poetsen :)^
 
Ok nou als iedereen het ermee eens is dat ik met machinaal poetsen niks ga hebben aan step 1 en 2. Ik weet bijna zeker, mezelf kennende, dat ik vroeg of laat aan machinaal poetsen ga beginnen.
Dus dan lijkt het me het beste me daar ook op te gaan richten. Dan moet ik me daar maar eens verder in gaan verdiepen, qua pads en benodigde producten om het bovenstaande gewilde resultaat te gaan behalen.
 
Stimpy je hebt net een post gemaakt op het moment dat ik er 1 aan het typen was. Maar bedankt voor deze zeer inhoudelijke tips. Ik denk dat ik hiermee maar een nieuw boodschappenlijstje mee ga maken en deze hier weer met jullie deel, zodat jullie er op kunnen reageren.

Heb ik nog 1 vraag waar waarschijnlijk niet echt een duidelijk antwoord op te geven is. Als ik machinaal ga poetsen waar kun je dan het beste de keus voor PB of Meg's van laten afhangen?
 
Ik zou zeggen: van het gebruiksgemak. Ik werk al een aantal jaren met Meg's producten en hoewel ze goed zijn, zijn er van PB producten die het in mijn ogen beter doen en een ander belangrijk voordeel is: de prijs! PB producten zijn vaak 25% goedkoper dan Meg's producten :-" Je bent Nederlander of niet :D Een aantal producten van Meg's in mijn collectie hebben reeds plaats gemaakt voor PB producten. De M83 van Meg's is bijvoorbeeld een goed product maar kan weerbarstig zijn, het kan snel gaan "gummen", de SSR2.5 heeft daar absoluut geen probleem mee! PB producten kunnen, in tegenstelling tot Meg's en andere merken, in de zon gebruikt worden, dat kan wel eens erg handig zijn (hoewel je zelf niet de hele dag in zon wil staan ;) )
 
Prijs is inderdaad voor mij ook erg belangrijk als student ;) Maar waar ik dan vooral naar kijk is de prijs/kwaliteit verhouding.
Over dat gebruik van in de zon van PB producten heb ik vaker wat gelezen, maar is bij het werken in de zon tussen PB en een ander merk echt verschil te zien? Wassen en drogen natuurlijk nooit in de zon!

Graag hoor ik van meer mensen de voorkeur voor PB of Meg's, aangezien dit voor mijn idee de twee zijn die in aanmerking komen bij mij.
 
Poorboys get's my vote..:)^

Stimpy heeft alle voor-en nadelen opgenoemd ,de producten van megs zijn goed maar vragen wat gewenning.
Poorboys producten zijn even goed maar gewoon veel gebruiksvriendelijker..
Iets wat voor een beginnend detailer zeker belangrijk is..!

Trouwens werken in de zon is makkelijker om je werk te evalueren..
 
Ik zou zeggen: gebruik eens M80 of SSR1 in de zon, je zult het verschil onmiddellijk merken... bij 1 van beide heb je een hamer en beitel nodig :D En inderdaad, wassen en drogen doe je niet in de zon! :)^
 
stimpy68 zei:
Ik zou zeggen: gebruik eens M80 of SSR1 in de zon, je zult het verschil onmiddellijk merken... bij 1 van beide heb je een hamer en beitel nodig :D En inderdaad, wassen en drogen doe je niet in de zon! :)^

Ok die is duidelijk :p

Wel gek eigenlijk dat Meg ze producten niet zo maakt dat ze tegen zon kunnen, want het aantal dagen dat je ze kan gebruiken (buiten) is hierdoor wel erg beperkt!
 
Poorboy's world is naar mijn weten 1 van de weinige merken die producten maakt die je in de zon kunt gebruiken, o ja en een niet nader te noemen producten lijn van een schildpaddenmerk met ijs in de naam :-"
 
stimpy68 zei:
Poorboy's world is naar mijn weten 1 van de weinige merken die producten maakt die je in de zon kunt gebruiken, o ja en een niet nader te noemen producten lijn van een schildpaddenmerk met ijs in de naam :-"

Haha, ja die troep heb ik direct met de verkoop van mijn vorige auto meegegeven. :p
 
Hier weer even een update van mijn bevindingen. Ik hoop dat ik mijn huiswerk goed gedaan heb. ,^^

Het gaat dus om uitbreiding van mijn beginnersset welke in de eerste post vermeld staat. Ik heb er voor gekozen om de stap naar machinaal poetsen te maken.

De eerste objecten zijn een donker blauwe 206 uit 2000 met een lak in nog mooie staat alleen wat lichte krasjes erin. Verder nog een donker groene Astra uit 2001 met een lak de in behoorlijk slechte staat is en veel lichte en diepere krassen bevat.

Na enig uitzoek werk op het forum en de webshop heb ik het volgende boodschappenlijstje samengesteld:

- 100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
- 101129 DAP - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
- 100719 Poorboys World - SSR1 Light Abrasive Swirl Remover - 473ml
- 100721 Poorboys World - SSR2.5 Medium Super Swirl Remover - 473ml
- 100900 Poorboys World - Black Hole - 473ml

- 100741 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad (Voor de Black Hole)
- 100744 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Red Ultrasoft Wax/Sealant Pad (Voor me Gold Class Clear Coat Liquid Car Wax)

- 100743 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
- 100739 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
- 100740 Lake Country - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad

De groene, oranje en witte pads had ik bedacht voor de SSR1 en SSR2.5.

Heb ik er genoeg aan om van iedere pad, 1 te bestellen of heb ik er meer nodig? En heb ik wat aan de groene pad? Of is die overbodig?

Graag hoor ik van jullie of het uitbreiden van mijn set op bovenstaande wijze voor de twee beschreven objecten verstandig is, of dat er nog wat aanpassingen moeten komen.

Bedankt in ieder geval alvast weer.
 
Ik heb altijd vernomen dat je per product het beste een pad kunt hebben. Dus als je hetzelfde type pad voor meerdere producten wilt gebruiken zou ik er daarvan wat extra bestellen.

Ik ben momenteel nog met de hand aan het poetsen en heb van de witte bijvoorbeeld 1 voor de PB prof Polish en 1 voor de PB white diamond. Daarnaast nog een oranje voor de prof polish om de plekken met lichte krasjes te behandelen. Ik weet echter nog niet hoe erg de samenstelling van SSR1 en SSR2 van elkaar verschillen. Daar heb ik nog geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat wanneer je je pad uitwisselt tussen 1 of 2 dat het niet heel veel uitmaakt. Maar daar zullen vast anderen met ervaring mee zijn hier.

Je hebt ook een rode pad gekozen zie ik voor je Gold Class Car Wash. Wat wil je hier precies mee gaan doen (machinaal)? Voor het wassen van je auto kun je beter een Washmitt aanschaffen?
 
Wanneer je switched tussen 2 verschillende producten kun je de pad inderdaad gewoon even uitwassen en opnieuw gebruiken. Wel even droog laten draaien natuurlijk. Ik ben inderdaad ook benieuwd wat je met de rode pad en de car wash gaat doen :p