• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginnerscollectie

goosman

Detailing chief
30 aug 2010
140
85
Morgen of overmorgen komt een tweede zending van Carclean binnen (als TNT z'n werk tenminste doet....). Dan heb ik nog steeds een bescheiden beginnerscollectie, maar voor mij op het moment denk ik voldoende, omdat ik toch niet ga DAP-pen (laat ik liever aan de ervaren expert over).
Ik onderhoud hier een Grand Scenic 2.0 16v mee (stoffen bekleding, LM velgjes), twee Colnago’s (1 alu-frame, 1 full carbon) en een Kymco Agility 50 (in de winter wordt het me toch te koud om naar m’n werk te fietsen).

Wat denken jullie, kom ik nog iets tekort aan spulletjes?

Nr. Art Nr. Omschrijving
1 100540 Autobrite - Super Snow Foam - Super Concentrate - 1000ml
1 100130 Autoglym - Vinyl & Rubber Care - 500ml
1 100126 Autoglym - Metal Polish Pasta - 55ml
1 100151 Autoglym - Hi-Tech Wheel Brush
1 100124 Autoglym - Car Interior Shampoo - 500ml
1 101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
1 100557 GlansProtector - Anti Condens - 250ml
1 101737 HD Car Care - Duopad Combo (Interior+Exterior Pad)
1 100094 Meguiars - Gold Class High Tech Applicator Pad (Soft Foam) - 2 Pack
1 101351 Monello - Red Soft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
1 101650 Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator
1 101424 Mothers Wax - California Gold Clay Bar Paint Saving System (kit incl. Quick Detailer Spray)
1 100713 Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml
1 101025 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Groen - 39x39cm
1 101030 Poorboys World - Deluxe Mega Towel - Geel - 39x39cm
1 100712 Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser - 946ml
1 101105 Poorboys World - Microfiber Applicator
1 101370 Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleanser - 350ml
1 101362 Pro Vision - Rain Clear Rain Repellant Liquid - 300ml
1 101364 Pro Vision - Fog Clear Anti Fog Liquid - 300ml
1 101426 Valet Pro - Bilberry Safe Wheel Cleaner - 1000ml
1 Sonax Extreme gel voor kunststof
1 Innotec Foam Glass Clean
4 Diverse MF doeken
1 Microvezel washandschoen 'Worm'
1 Bosch HD reiniger

Vast bedankt voor het lezen en de wijze raad!
 
Is al een mooi begin goosman, misschien nog aan te raden is een droogdoek (de Delerium Orange Drying towel is erg goed). Zelf gebruik ik veelvuldig de Poorboys World Spray & Wipe (erg veelzijdig voor zowel lak als de ruiten). Te overdenken valt denk ik nog een glaze (voorbeelden hiervan zijn Poorboys World Black Hole of White Diamond, Dodo Juice Lime Prime Lite).
 
2x anti condens ?
Delerium is idd pluspunt
Goede Meg's washmitt ( worm houden voor de onderzijde + vuile klusjes
( geen idee of je al hebt ivm 2e bestelling ;) )
 
Leuke collectie! Ik denk wel dat je snel extra detailingspray nodig gaat hebben. Het flesje detailer bij de clay kit had ik namelijk zo maar leeg (en het ruikt zo lekker naar kaneel).

Als detailer spray alternatief ben ik erg te spreken over PB Spray en Wipe en ValetPro Citrus bling.
 
Thanks voor de snelle commentaren!

Oeps, die anti-condens is een misser......8-o
Heb mijn verlanglijstje kennelijk zonder al te kritische blik besteld. Stom ! Net een mailtje gestuurd naar Carclean of de ProVision nog kan worden onderschept, anders heb ik gewoon een goede voorraad óf ik kan een testverslagje schrijven over het vergelijk tussen de Pro Vision en de Glans Protector....ook mooi, toch?

Ik droog nu met een redelijk grote MF doek, is de Delerium veiliger qua swirls?

Wat is het voordeel van de Megs washmitt boven de Worm (die werkt erg prettig vindt ik)?

Mbt de glaze: ik zit met de kleur van m'n auto (click) tussen licht - white diamond - en donker - black hole - in, dus dat wordt lastig kiezen. Bij de Poorboys glaze kan ik me ook wel wat voorstellen omdat het de swirls opvult, maar de Dodo Juice, wat is daar de meerwaarde van?

@Starck, die detailer spray vliegt er inderdaad doorheen ! Zeker met al die duiven, kraaien en roeken die hun geconverteerde voedsel op mijn lak dumpen...
Dus de PBW spray and wipe gaat op de verlanglijst!
 
Met mijn bescheiden beginnerskennis denk ik dat je beter voor Black Hole dan White Diamond kan kiezen. Lime Prime Lite heeft naast glaze eigenschappen ook nog een lichte cleaner (reinigende) functie.
En inderdaad denk ik ook dat je met je lijst veel plezier zal gaan beleven en zal je lijst in korte tijd een stuk langer gaan worden.
 
ik zou ook voor de black hole gaan of voor de EZ glaze van Chemical guys (aanbieding :-" )
die heb ik ook en bevalt zeer goed op zilver/grijs kleurige lakken. (ook vol met fillers net als black hole, maar dan minder kleur gevoelig)
 
nette collectie CJ,
qua glaze en droogdoek, kom maar langs, heb 2 delirium drying towels, pb White Diamond, PB Black Hole, Dodo Lime Prime en Dodo Lime Prime Light :cool:
 
Kleine update, want bestelling 2 is binnen. Dit keer met pics.

De (bescheiden) collectie:

Collectie01.jpg


Past nog precies in een mooi doosje !

Collectie02.jpg


Und jetzt.....putzen !!
 
Leuke aanvulling, ik ga denk ik ook voor die velgenreiniger als de wheel brightener op is.

Veel plezier met je spullen;)
 
Waarom "bescheiden", is toch keurig zo !
Ik zou bijna wensen dat het bij mij in 1 zo'n doos zou passen ( bijna dan he ;) ), halve kamer in beslag door deze gekke verslaving HAHA

Ennuh: zou aanbod van Ivo met 2 handen aanpakken !
 
@mk-us:
Ja, die Delirium towel staat me in elk geval zeker aan !! Ik moet binnenkort zeker eens bij Ivo op de espresso !! :-b