• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn camper is na spuitwerk hoogglans, hoe krijg ik dat minder?

Jeroen321

Detailing rookie
26 jun 2012
3
0
Hallo,

Ik heb mijn camper laten spuiten en wou hem graag niet hoogglans hebben.
Ik heb toen van de leverancier matteerpasta gekregen die door de lak moest.
Ze gaven het advies om tussen de 10 en 15% door de lak te doen. De spuiter heeft dit gedaan.
Nu is het spuitwerk best mooi geworden alleen volledig hoogglans.
Dan vind ik persoonlijk niet zo mooi op een camper. Nu zit ik te denken hoe ik de glans
er een beetje af kan halen. Zou dit mogelijk zijn met een grove schuurpasta?
Soort van commandant?

Of is er een andere mogelijkheid? Ik wil hem niet opnieuw laten spuiten.

Groet,

Jeroen

Dit lijkt me echt een lastige opdracht.
Ik zou het met de spuiter bespreken, want volgens mij (weet niet zeker), krijg je dit niet op een andere manier zoals jij het wilt.

Persoonlijk zou ik terug gaan naar degeen waar die gespoten is.

Je had immers om A gevraagd en niet om B???Dus als die niet aan je verwachtingen doet , gewoon terug gaan en laat hem het maar oplossen.Desnoods spuit die hem opnieuw.;)

Wat nu als ie het er wel doorheen heeft gedaan maar achter dus blijkt dat het niet afdoende is?
In dit geval ligt de 'fout' niet bij de spuiter maar bij de leverancier: die gaf zowel het advies en de middelen en met die dingen is de spuiter aan de slag gegaan en is het helaas tegengevallen.
Uiteraard kan je zeggen dat de competentie van de spuiter wellicht niet conform eisenpakket zijn, maar hoe dan ook zou ik niet te snel de spuiter bij wijze van opknopen ;)

En ik maar denken dat je de lak glad moet houden omdat anders de veroudering stukken sneller gaat
Alles waarmee de lak fysiek wordt aangevallen (schuren, jif, scuff-it, ....) maakt het niet beter
Ja het gaat er anders uitzien, maar daarna zou ik hem toch alleen nog binnen stallen

MK-us, misschien moet eerst de vraag eens helemaal doorlezen voor je antwoord.
Alles wat je antwoord staat in de vraag dus ik ga de spuiter echt niet opknopen. Die heeft uitstekend
werk geleverd. En terug gaan naar waar hij gespoten is is ook geen optie zoals ook aangegeven is in het forum.
De lak heb ik gekocht bij iemand anders. De camper zou eerst gespoten worden door iemand die een ex spuiter is
en gaf me het advies zelf de lak aan te schaffen. Echter liet me die spuiter in de steek.

Ik heb toen een bedrijf gebeld waar ze een spuitcabine hebben waar grote campers in kunnen. Daar is hij dus gespoten
met de lak die ik al had. De leverancier van de lak zei dat het misschien niet goed gemengd is maar dat is onzin.
Hij is gespoten bij een professioneel bedrijf en ik ben er bij geweest en weet zeker dat daar geen fouten gemaakt zijn.
Nu zou ik misschien met een hoop gedoe nieuwe lak kunnen eisen van de leverancier maar dan moet het er nog we op.
De hele camper is gespoten in 2 kleuren met enorm veel afplakwerk. Herspuiten zal ik dus gewoon weer moeten betalen dus dat
is we de laatste optie.

Op zich is het prachtig geworden alleen vind ik het altijd jammer dat je bij ale campers die hoogglans zijn altijd alles ziet.
Zelfs de constructie achter de wanden kan je zien mede omdat ze vaak hoogglans zijn. Ik heb de camper waarvan alleen het
kenteken nog 25 jaar oud is helemaal gemoderniseerd. Motor van 3 jaar oud, nieuwe versnellingsbak, nieuwe wanden. Eigenlijk is
alles nieuw. Ik rij nu met een motor management waarvan is de software zelf geschreven heb. Incl boordcomputer.
(ik maak software voor raceauto's)
Ik ben nogal een pietlut en vind het jammer dat net dat laatste niet helemaal is zoals ik zou willen.
Misschien moet ik het ook wel gewoon even aanzien. Auto's die uit de spuitcabine komen glimmen natuurlijk altijd
extreem. Misschien wordt dat in de loop van tijd nog wat minder.

Groet,

Jeroen

Jeroen321 zei:
MK-us, misschien moet eerst de vraag eens helemaal doorlezen voor je antwoord.

2e post hier op het forum? Wellicht verstandig om uzelf eerst even voor te stellen in het daarvoor bestemde topic en mensen die de moeite nemen netjes te reageren niet te gaan vertellen wat ze wel of niet moeten doen.

Tevens denk ik dat dit niet het juiste forum is omdat u het tegenovergestelde wilt bereiken van het gene dat we hier graag zien.

Succes

@Jeroen321: Niet om 1 of ander maar mijn antwoord sloeg op DannyL en RST-Smurf daar zij linea recta de bal bij de spuiter neerlegde.
Dus makkie aan en zelf ook maar eerst goed lezen gezien het feit dat ik er de bewoording "bij wijze van" er nog expliciet erbij had gezet.

Zeg ik wat ze moeten doen? Dacht het niet.
Krijg een beetje de indruk dat je eerst een hoop credits op moet bouwen hier voor je recht van spreken hebt.

Ik zit al een tijdje te lezen op dit forum maar wat me op valt is dat er vaak
ellen lange onderwerpen staan omdat diverse dingen steeds maar herhaald worden en
er suggesties gedaan worden die helemaal niets met de vraag te maken hebben.

Is het zo belangrijk waar ik vandaan kom, wat ik doe, hoe mijn hond heet, en wat mijn lievelingseten is?
Ik ben nogal direct. Sommige mensen vinden het prettig. Sommige kunnen er niet zo goed tegen.
Maar goed, Ik heb mijn vraag ook op een forum geplaatst die over autolakken / spuiten gaat.
Komt wat professioneler over dat forum. Niet zo snel op hun teentjes getrapt.

Daar heb ik de oplossing aangeboden gekregen.

Bedankt voor alle antwoorden.

Groet.

Aha, snel op de tenen getrapt.
Zou prettig zijn als "de" oplossing vanhet andere forum hier vermeld zou worden, kan iedereen misschien iets van leren.

jeroen, zie het als dat iedereen je wilt helpen en oplossingen wil aanbieden waar jij mischien anders tegen aan kijkt.
Jammer dat jij het dan anders ziet. Ook erg jammer dat je naar een 'onprofessioneler' (haha moest echt even lachen toen je dit typte) forum komt.
succes met je hoogglans camper

Jeroen321 zei:
Krijg een beetje de indruk dat je eerst een hoop credits op moet bouwen hier voor je recht van spreken hebt.

Recht van spreken of een inbreng op waarde schatten?

Het nieuwsgierige aagje in mij is toch wel erg benieuwd of de geboden oplossing alsnog alhier gedeeld gaat worden,
zou wel zo professioneel en behulpzaam zijn .... kunnen de andere leden in de toekomst er wellicht ook gebruik van maken

Ben ik helemaal met je eens Markus.
Ook ik ben benieuwd wat de topic starter met deze tips aan kan om zijn camper te maken zoals hij hem wilde hebben.