• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste bestelling, is mijn lijst compleet?

Daywalk3r

Detailing trainee
6 mrt 2011
19
47
Beste Carcleaners,

Net een voorsteltopic gemaakt en nu gelijk maar verder met mijn eerste gewone topic.
Ik wil mijn auto eens goed verzorgen maar weet niet wat ik nu allemaal nodig heb.

Het volgende heb ik al binnen.

i5dg5c.jpg

En nu bedacht ik me dat ik dit er bij nodig heb?

2a0gx1j.webp

Heb ook wat kleine krassen. Hoe kan ik dat het beste wegwerken? Zal dat gaan lukken met de producten hierboven genoemd?

Bedankt voor jullie antwoord alvast.

Mischien wat doeken????

Heb zelf die van Poorboys in m`n collectie en vindt dat heerlijke doeken;)

En een wax of sealant???Aangezien je nu alleen een Glaze hebt.Dit geeft alleen voeding aan de lak , maar heeft totaal geen bescherming.

Ik heb nu mijn 2 bestellingen thuis staan en wil mijn zondag eens goed gebruiken om mijn bella te verwennen.

Nu heb ik een plan van aanpak gemaakt maar heb nog wat vragen.

Eerst mijn plan van aanpak en onderaan de vragen.

Plan van aanpak auto wassen:

Auto schoonspuiten (hogedruk?)
Auto wassen met Gold class wash en The Bone spons (2 emmer systeem) en afdrogen met Delerium orange towel
Auto kleien met Mothers Gold Clay bar kit icm de Showtime quick detailer en afnemen met de gele microvezeldoek (stukjes van 30cm)
Auto polishen met scratch X 2.0 en (Monello white foam hand applicator?) en afnemen met de blauwe Cobra Miracle towel
Auto waxen met Gold Class wax en de applicator en afnemen met de groene Poorboys World mega plush

Over:

Rain-X
Pro Vision Glass Scrub Cream Cleanser
Lake Country - Badstof Applicator Rond - 100 % katoen - 10cm

Vragen:

Als ik geen hogedruk kan regelen kan ik dan met een tuinslang de auto ook schoon krijgen of is hogedruk echt een must?
Dan kan ik naar de wasbox om 'm daar met hogedruk schoon te spuiten maar is hij dan niet weer een beetje vies als ik terug kom, zodat ik 'm weer eerst afspoelen moet?
Je hebt van die gritt guards maar als ik gewoon 2 emmers gebruik en de spons niet op de vloer van de emmer druk krijg ik die zooi toch ook niet op mijn spons?

En wanneer moet ik de ramen doen?
Kan ik die Glass scrub met die badstof applicator aanbrengen? Beide gekregen van Carclean :love
Bij de reacties van de Glass scrub las ik dat het wel iets vettig is en voor Rain X moet je ontvette ramen hebben dus kan ik die na het wassen ontvetten met 96% alcohol?

Ik heb ook een grote can APC. Waar kan ik dat voor gebruiken aan de buitenkant? Ik lees dat veel mensen dat tussen moeilijk plekken doen? En hoe doe ik dat zonder dat te krassen?

Bedankt voor jullie antwoorden:-)^