• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Lancia Delta Integrale Evo2 'Blu Lord' motorwissel [update 15-06-2013]

Denders;329450 zei:
Ben je niet bang dat het lastig inrijden zal zijn/wennen, combi vliegwiel en koppeling mbt onrustig?

Maar ja .. je koppelingsplaat heeft tenminste iets meer raakvlakken als 3...dat heb ik ook eens voorbij zien komen ooit ergens.. bleek bijna onrijdbaar te zijn.
Goed bezig hoor qua techniek! zal een mooi bommetje worden maar hou het heel :)

Wat bedoel je hiermee precies mee.. ( oftewel in Jip en Janneke taal voor deze geïnteresseerde leek)
 
Update 26-05-2013

Gisteren nog even bezig geweest:

Differentieel gemonteerd, en vast een aanvang gemaakt met het inbouwen:

dscn1796t.jpg


dscn1797f.jpg


dscn1798m.jpg


dscn1802a.jpg


En nu al weer bijna gemonteerd:

dscn1810o.jpg


Vanacht nog even snel NGK B8EGV race bougies besteld. Komen hopelijk deze week nog binnen:)
 
Laatst bewerkt:
Update 01-06-2013:

Bijna klaar! Motor vandaag voor het eerst gestart; Loopt als een zonnetje:party:

Foto's:
dscn1818o.jpg


dscn1819xq.jpg


dscn1820p.jpg


dscn1821e.jpg


Gelijk ook maar de voorwielophanging gemodificeerd met Groep A ophangings lagers

dscn1824k.jpg


dscn1825l.jpg


Ik zal zo nog even een filmpje posten van de eerste start
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit en lekker mee in gaan rijden, kan alles goed inlopen.

Jammer dat je niet gefilmd hebt vanf starten...dat is toch HET moment ;)

Veel plezier ervan!
 
@Denders:
Filmpje is gemaakt met een dash-cam. Deze krijgt z'n voeding via de cigarettenaanstekerplug. Echter tijdens het starten wordt deze kortstondig uitgeschakeld waardoor de cam ook even uitgaat. Had het graag anders gezien.:ja
 
Zo'n investering en niet eens een smartphone bij je.....:D
(zit je maar te stangen hoor haha)

Nee ik snap het, helemaal waar... jammer dat je niet even een losse voeding/accu ervoor had liggen :)
Ben gewoon een leip van motoren denk ik :schaam



@jjonkie: motoren worden standaard gewoon uitgebalanceerd afgeleverd en je kunt er rustig zowel mee filerijden als ook lekker "smooth" mee rijden op de snelweg.
Ga je een lichter vliegwiel monteren heeft dat, zoals je kunt voorstellen direct resultaat op het gedrag van de motor.
In combinatie met een koppelingsplaat die bijna hard ingrijpt op de koppeling/aandrijflijn en met minder raakvlakken dan normaal, zul je evenredig steeds meer een auto krijgen die onrustig aanvoelt, licht geraakt is en eigenlijk alleen maar in bepaalde versnellingen en bepaalde toerentallen alles goed kwijt kan.
(Ken je die filmpjes waarbij je echt moet leren om een Formule 1 auto in de eerste versnelling te zetten?)

Altijd lastig om een goede balans te vinden met een halve rallywagen en meestal valt er al snel geen dagelijkse ritten meer mee te rijden maar da's even algemeen he, niet perse op deze mooie auto en ditto krachtbron.

Voorbeeldje: In het geval van een TT-Mk1 maken velen ook de fout om te kiezen voor een lichter vliegwiel, die schijnbaar weer standaard als "dubbel" werkend is uitgevoerd.
De motor spoelt dan wat sneller op (minder tegengewicht) maar de mooie balans is dan gelijk weg en komen ze er snel van terug van wat ik heb gelezen en dat is ook een logische verklaring.
Ik ben ook zeker geen expert hoor verder maar ik hoop voldoende Jip en Janneke?
 
Wat een super project zeg.

Ken de auto's niet heel goed, maar als ik me niet vergis is het 4x4?

Top dat je alles meteen goed aanpakt. Had zelf een auto van circa 180 pk op net 800 kilo, dat ging al enorm hard, ben benieuwd hoe dit dan wel niet loopt.

Succes met inrijden.
 
Klaar!!:party: :party: :party:
Morgen ga ik 'm ophalen. Eerst nog even een proefrit om te kijken of alles in orde is, en dan rustig aan naar huis. Vooral de koppeling heeft even tijd nodig om ingereden te worden (500 km).
Rollenbank (mappen)komt in het najaar of volgend voorjaar. Voor dit jaar is het budget al ruim overschreden8-o
 
Gisteren de Integrale opgehaald. Eerst even proefrijden (had m'n maat nog niet gedaan). Voordat ik de auto bij 'm bracht had ik een rammel linksvoor in de wielophanging. Vooral bij klinkerwegen rammelde het er aardig op los. Toen dachten we dat het ruimte op de unilink betrof. M'n maat heeft het nagekeken maar kon er toch niets foutiefs aan ontdekken(zat klein beetje speling op maar met wat extra aantrekken van het boutje was dat weg). Nu met proefrijden was de rammel nog steeds aanwezig:confused:
Ook bleek de motor bij het naderen van rotonde's en stoppen bij verkeerslichten af te slaan. Dus terug naar de werkplaats. Op de terugweg kon ik het toch niet laten even op het gas te gaan:-b
Wat een wild beest! Echter bij 0,6 bar turbodruk hoorde ik PLOF, dumpvalve blies af, weg power. Ik wist meteen..... turboslang losgeschoten:)_[]
Aangekomen bij de werkplaats, auto op de brug, bleek de rammel te worden veroorzaakt doordat de schokdemper iets los in z'n topmount te zitten. Kwestie van even de bout aandraaien, dus nu opgelost.
De turboslang was inderdaad losgekomen van de turbo. Slagklem van betere kwaliteit gemonteerd. Dus nu ook in orde.
We hebben de auto even aan de Lancia tester gezet, en het afslaan werd veroorzaakt doordat de krukassensor geen goed signaal kreeg. Moest dus iets naar de krukas toe verschoven worden. Ook kwam er een foutcode van de Lamda-sonde tevoorschijn. Lamda is opnieuw ingeleerd, dus blijft de motor nu mooi lopen.

Zonder problemen 75 km naar huis gereden, echter nog één probleempje: De turbodruk komt niet boven de 0,6 bar. Moet nog even naar gekeken worden. Misschien nog ergens een los slangetje, maar meest waarschijnlijk een niet goed werkend overboost ventiel (pierburg ventiel)

Net nog even gekeken, maar alles droog onder de auto

Dus ik ben helemaal happy, als volgende week de turbo weer 1,2 bar kan geven.
 
Echt een gaaf ding, de auto en de aanpassingen zijn best wel mijn ding :-b Geniet ervan en hou 'm heel!
 
Vandaag het probleem van te weinig turbodruk opgelost. Was even zoeken (en steeds weer proefrijden) maar bleek uiteindelijk slechts een vacuümlek in één van de slangetjes. Die dus vervangen voor een nieuw stuk siliconenslang.

Even een impressie van de power die het blok geeft. Let wel, de motor moet nog gemapped worden op de rollenbank...