• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Mondeo mk3

Verslavend is het zeker. Het is dat ik enorme last van mijn rug kreeg gistermiddag anders was ik tot savonds laat door gegaan denk ik:-B Heb gister een paar keer rond de auto gelopen, echt wat een genot om je auto een keer echt schoon te zien. Als ik vanmiddag vrij ben en het is droog probeer ik verder te gaan met poetsen.

Over de buren gesproken, die vroegen gelijk of de auto in de verkoop ging, ze hadden me namelijk nog nooit zien poetsen....O:-)

Hey Janvis,

Goed bezig, pik! Ik had je al gewaarschuwd hoe verslavend het zou zijn, haha! Nogmaals de tip over het maken van foto's, zoals te zien is op je eerste foto; Leg iets op je lak zodat je camera daar op scherp stelt. Anders zien we hoe mooi de wolken in de lucht zijn, in plaats van de lak zelf. :ja

Jansen;n428787 zei:
stukje klei in mijn handpalm
Dit doe ik ook. Ik doe dit niet om de klei vast te kunnen houden, maar om met mijn vingers over de lak te glijden, naast de klei. Ik voel hierdoor tijdens het kleien of er ergens nog wat zit dat ik nog moet weghalen.
Ik druk ook nooit met de klei. Ik laat hem het werk doen, ik hoef niet te poetsen/drukken.

Ooh, en die buren heb ik hier ook als ik voor de zoveelste keer mijn auto was of detail. Eerst zie je ze denken; ''Ooh, hij is weer bezig, hoor.''

Later; ''Ooh, dat is wel donders mooi geworden!''

• Leuk
Reacties: Jansen
Dan denk ik dat ik mijn klei techniek wat moet gaan bijstellen, ik had namelijk wat de neiging om iets wat druk uit te oefenen op de klei. Daardoor wou die op sommige plekken ook zo moeilijk glijden met als gevolg dat ik zo veel detail spray ging gebruiken. Kortom: een leer momentje.

Lekker balen dat het nu regent.... kan ik mn klus niet afmaken :'( Heb morgen vroege dienst dus neem alles mee naar het werk zodat ik na werktijd de auto mooi in de loods kan neerzetten en de klus onder dak kan afmaken, kan namelijk niet wachten om te kijken hoe het lijkt als ie helemaal in de wax staat :-D

ziet er goed uit janvis,

ik gebruik zelf de dodo clay lube, heb de laatste keer ong. 400ml verbruikt.

de eerste keer dat ik de auto ging kleien heb ik zo'n 700 ml verbruikt, maar mijn auto is een stukje kleiner denk ik :D

als ik de polijstresultaten van iedereen zo bekijk kan ik niet wachten om tijdens de SDD een dap te gaan kopen :)

Ik heb gisteren voor de 1ste maal mijn auto gekleid en heb een 750ml verbruikt. Eens bijhouden hoeveel het de volgende keer gaat zijn :)

Had deze post perongeluk bij mijn verkeerde topic geplaatst dus vandaar ook nog even hier.

Inmiddels ongeveer 15 uur bezig geweest met de auto, hij is inmiddels helemaal gepolijst maar krijg niet alles krasjes en imperfecties weg. Ik heb de hele auto 2 hits met de gele pad en de veloce gedaan, daarna 2 hits met de oranje pad met mezzo en als laatste 1 hit met de witte pad met finale. Ik heb met de gele pad flink m'n best moeten doen om de lak mooi te krijgen maar ben niet ontevreden over het resultaat. Ik zit er nu aan te denken om toch de auto in de black hole te zetten om nog wat imperfecties te kunnen camoufleren voordat ik hem in de wax zet. Ook ben ik er inmiddels achter gekomen dat wat extra doeken toch wel fijn waren geweest maar helaas kun je niet altijd alles in 1 keer kopen, maar bij de volgende bestelling komen er wel wat doeken bij.

Hey Janvis,

Ik denk dat je met een DAP altijd wel de wat diepere krassen zal blijven houden.
Ik kwam op een aantal auto's tot 80-90% en hield ook die diepere en soms niet eens voelbare krassen over.

Wat betreft de Black Hole; Je zou inderdaad een glaze kunnen opzetten om nét even wat extra camouflage te hebben. :)
Een glaze zal de standtijd van de wax iets verkorten, maar een paar maanden blijft het zowiezo wel zitten door je goede voorbereiding.

Greetz

Vandaag na diverse complimenten van collega's vrees ik dat de verslaving lekker op gang begint te komen.... bij ieder vuiltje denk je... dat moet schoon!!:-D

Ow, en de tweede bestelling bij carclean is ook al gedaan, een fles blackhole en een rode pad..

• Leuk
Reacties: Jansen
En weer een bestelling binnen gekregen. Met de vakantie in het vooruit-schiet maar even rustig aan doen met bestellen, het wensenlijstje wordt namelijk steeds langer... :-D

En het cadeautje is dit keer een klein flesje ruitenreiniger van Sonax :)

conv_2506.webp

Het grote gevaar van deze ziekte is dat je steeds meer onvolkomenheden gaat zien..... En je wilt het steeds schoner en schoner hebben. Ieder naadje en kiertje zie je wel weer een vuiltje zitten als je er met je neus bovenop zit.. En daar komt bij dat ze de komende jaren rond ons werk aan het verbouwen zijn, dus ik kan de auto iedere dag wel weer gaan afspoelen, wordt er nu al gek van. Maar de smerige zijkant van die auto is me nu een doorn in het oog.

Hah! Ik snap je punt met 'steeds meer zien'. Zelfs mijn vriendin zei dit laatst, dat zij door MIJN mierenneuken ook steeds meer gaat letten op kleine dingen, onbewust.

Net nog ff weer met de lakstift rond de auto geweest, waren een antal plekjes die me nog niet aanstonden, voornamelijk aan de kopse kanten van de deuren. Maar eens zien of het me morgen gaat lukken om de auto morgen in de blackhole en de wax te krijgen.

Morgen eerst goed wassen en dan drogen. Dan de blackhole en dan de wax. Moet je met de wax ook nog een poosje wachten nadat de blackhole er op zit?

Janvis;n429141 zei:
Net nog ff weer met de lakstift rond de auto geweest, waren een antal plekjes die me nog niet aanstonden, voornamelijk aan de kopse kanten van de deuren. Maar eens zien of het me morgen gaat lukken om de auto morgen in de blackhole en de wax te krijgen.

Morgen eerst goed wassen en dan drogen. Dan de blackhole en dan de wax. Moet je met de wax ook nog een poosje wachten nadat de blackhole er op zit?
Als ik me niet vergis zit er ook een (lichte) cleaner in Blackhole mede daarom moet je Blackhole licht inwerken op je lak ,van te voren een rondje prep mag maar is niet noodzakelijk. Blackhole verwerkt supersimpel (machinaal op zwarte/rode pad) en je kan de hele auto doen om vervolgens ff easy uit te wrijven.
Hierna kun je in principe gelijk door met wax aanbrengen en die moet je vaak wel even laten curen.
Ikzelf gebruik Prep om de lak te inspecteren/polijstmiddel (makkelijker) af te nemen en om de lak voor te bereiden/ontvetten alvorens ik een wax aanbreng (Op mijn eigen auto gebruik ik bijna nooit een glaze) de wax hecht dan net wat beter.

Dus als ik je goed begrijp Ric dan gebruik jij de prep voornamelijk tijdens het polijsten om de residu te verwijderen als je weer een deel gepolijst hebt en het gaat uitwrijven zeg maar?

Hey Janvis,

Zoals Ric aangaf; Prep gebruik je nadat je een paneel hebt gepolijst. Met een beetje op je doek neem je het paneel af om eventueel residu te verwijderen, wat dus in krasjes kan gaan zitten, en zo hou je een ''kaal'' paneel over. Kan je goed zien of je nog swirls/krassen/etc hebt zitten.

Wanneer je dit paneel dus hebt ontvet zal een bescherming gewoon beter hechten omdat de lak dus brandschoon is.

Ook kan je Prep inderdaad gebruiken om compound beter af te kunnen nemen, als dit om welke reden dan ook lastig gaat.

Greetz

Als ik met polijsten klaar ben met een paneel neem ik het polijstmiddel af (zonder prep) en daarna ontvet/inspecteer ik de lak met Prep. Ook als het afnemen van polijstmiddel wat lastiger gaat kan Prep helpen. Als ik klaar ben met de auto doe ik ook een rondje met Prep.
In veel gevallen polijst ik de lak dan ontvetten en dan zet ik de wax erop glaze wil ik liever niet op mijn eigen auto.

Op sommige auto's gebruik ik wel een glaze maar dat is afhankelijk van de lak/situatie of op verzoek van de eigenaar van de auto.
Veel cleaners bevatten glaze oliën en bij zo'n product hoef je de lak niet per se eerst te ontvetten (mag wel) met Prep bv.