• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Mondeo mk3

Oke mannen, thanks voor de info. Ik had namelijk niet helemaal door waarvoor ik die prep had besteld en heb het dus nog helemaal niet gebruikt. Tijdens het polijsten nam ik de delen gewoon met een droge doek af maar daar had ik dus eigenlijk de prep moeten (of kunnen) gebruiken. Maar ik begrijp dat het gewoon een reiniger/ontvetter is. Aangezien ik de auto een paar dagen geleden heb gepolijst maar nog niet toe ben gekomen aan de afwerking kan het geen kwaad om morgen na het wassen een rondje prep te doen om de wagen goed schoon en vetvrij te hebben voordat ik met de blackhole ga beginnen.
 
Ja, is een goed idee om de auto eerst met Prep af te nemen vóór je een... Wacht, jij hebt het over Prep vóór de Black Hole... Dit is dus niet nodig. Dit kan vóór de WAX.

De Black Hole is een glaze met, als ik mij ook niet vergis, een lichte cleaner erin.

- Na het polijsten de compound uitpoetsen.
- Prep gebruiken om de lak te ontvetten om je werk te controleren + standtijd optimaal te maken.
- Glaze aanbrengen,
- Wax aanbrengen.

Je hebt je auto een aantal dagen geleden gepolijst. Toen niet ontvet om te kijken of je alles er daadwerkelijk uit had. Je zal de auto ondertussen ook gewoon gebruikt hebben en kan er alweer wat vervuiling op zitten.
Ik zou inderdaad de auto effe wassen, drogen, Prep op een doek spuiten en lekker je panelen afnemen. Kan je gelijk zien of je stiekem nog iets hebt zitten én is je lak goed schoon/ontvet voor de volgende stappen.

Trouwens, probeer de glaze eerst is uit op een stukje. Mocht het in jouw geval niet veel toevoegen, dan is mijn advies om de glaze helelaal niet te gebruiken.
De glaze zal je standtijd verkorten. De wax ligt immers niet meer op een brandschone lak, maar op een glaze.

Ooh, en de Prep is geen reiniger/ontvetter zoals bijv. een Dasty Ontvetter. Ik denk dat je Dasty niet op je lak zou moeten spuiten.
 
Dus voor nu heb ik eigenlijk de prep niet meer nodig?? Morgen gewoon wassen drogen en dan de blackhole er op. en als laatst de wax??
 
Als je prep gebruikt om je lak te inspecteren... wat wel zo slim is... Dan doe je dat voor dat je gaat afbouwen! Je doet eerst de grofste stap die jij meent nodig te zijn... dan neem je het af en inspecteer je da lak... Ben je tevreden met de correcties die je behaald heb... dan ga je afbouwen.... Ik lees af en toe mensen zeggen dat ze eerst in 3 stappen polijsten en dan gaan kijken of ze tevreden zijn met het resultaat... Lijkt me niet de manier zeg maar ;)
 
Damn, wat ruikt die prep lekker, ik mag wel uitkijken dat mn meisie het niet in handen krijgt anders gaat die het hele huis er mee schoon maken :-D

Heb inmiddels de hele auto gewassen gedroogd, daarna met een vezeldoek en prep de hele auto gedaan. Zo hier en daar zat nog een beetje polijst residu in wat gaatjes en naadjes en die is met de prep inderdaad mooi weg te halen. Tevens zaten er wat kalkvlekjes op de motorkap en die waren ook heel goed weg te halen met de prep.
 
Yep, heb ook het zwarte gat ook op de auto gesmeerd :-D geeft de auto inderdaad een mooie diepe glans. Uiteraard verdoezel je er niet alle grasjes mee die zijn overgebleven na het polijsten maar ik heb het gevoel dat het absoluut geen overbodige stap is geweest.
 
Het koetswerk is zover klaar. Met de ervaring die ik nu heb denk ik dat er nog wel iets meer uit te halen was maar voor nu laat ik het zo, Ik ben dik tevreden, twee week geleden was de auto dof en zat ie onder de waskrassen, de auto voelde ruw aan en als je er water op spoot bleef het er gewoon op liggen als een grote plak. Nu is de auto heerlijk glad en glimt ie prachtig.

Ik heb wel geleerd dat je van een auto die bijna 10 jaar oud is en met 335.000 Km ervaring niet moet verwachten dat je er een nieuwe auto van kan maken, omdat ie nu zo mooi glimt ga je steeds kritischer kijken en vind je telkens wel weer een plekje die je graag anders had willen hebben, maar dat is nu eenmaal zo met oude auto's.
Ik had bij mijn laatste bestelling een klein flesje Sonax extreme ruitenreiniger gekregen van Carclean, hiermee heb ik met een microvezel doekje van de action de ramen van binnen en buiten gereinigd, dat is me erg goed bevalen, niks geen strepen of wat maar gewoon mooie schone ruiten.

Als kers op de taart heb ik bij de Ford dealer een nieuw embleem op de achterklep laten plaatsen, deze was namelijk enorm verweert en dat zag er werkelijk niet uit op zo'n gepoetste auto. Ze hebben het zelfs onder garantie gedaan en heeft me niks gekost. De man vanachter de balie die even naar de auto was gelopen zei "ondanks zijn leeftijd ziet ie er wel heel goed uit meneer, daar moet even een nieuw embleem op" Dan ben je na zo'n 25 uur poetsen toch echt wel even heel trots O:-)

Hierbij wat plaatjes:

conv_2510.webp
conv_2511.webp
conv_2512.webp
conv_2513.webp
conv_2514.webp
conv_2515.webp
 
  • Leuk
Reacties: Jansen
Hey Jan,

Goed bezig, pik! Leeftijd zegt niet altijd alles, eerder de jaren van misbruik. :-D

Zo is mijn auto 18 jaar oud en vele eigenaars versleten, maar met wat liefde en beginnersfoutjes kom je er wel. :ja

BMW%2002_zpst9ukomdj.webp



Ik zou van jouw auto ook niet zeggen dat hij al ruim 3 ton heeft gelopen. Althans, NU niet meer, haha!

En ja, hoe meer je weg haalt, hoe meer je gaat storen aan andere dingen. Zo is bij mij de motorkap oorspronkelijk niet van mijn eigen BMW, maar van de sloop gehaald.
Deze kap is behoorlijk vernaggeld en de blanke lak laat zelfs los. Vieze doorn in het oog.



Greetz
 
Nette wagen die BMW, ik blijf dat model mooi vinden, is de E36 toch?? Mijn eerste auto was een 316 model E30, was weliswaar een eenvoudige uitvoering maar aan de wegligging stuurgedrag en comfort kon je echt merken dat het BMW was.

Maar het project is nog lang niet klaar hoor, het interieur is nu aan de beurt :-) Maar eens zien wat we daar allemaal mee kunnen. Ik moet eerst met de achterkant bezig want daar zijn van een paar plastic delen de bevestigingspunten afgebroken en dat resulteert in gepiep en gekraak op klinkerwegen en daar word ik helemaal gek van ]-0
 
Hey Jan,

Het is inderdaad een E36. En ja, ik ben behoorlijk gek van deze auto en het merk. Heb deze auto overgenomen van vrienden voor een bedrag van 3 cijfers. Inmiddels rijd ik er 4,5 jaar mee en is, op de slijtagegevoelige onderdelen na, niet kapot te krijgen. Voordat ik hem overnam heb ik een garage hem na laten kijken. Hij liep mooi en verder geen rare fratsen. Echter werd ik wel gewaarschuwd dat de koppeling al behoorlijk hoog zat. Maar hoe dan ook, voor de aanschafprijs een jaar lang kunnen rijden, was zeker rendabel.

Inmiddels ben ik dus 4,5 jaar verder en heeft de auto mij naast de aanschafprijs een schamele €1500,- gekost. (Buiten nieuwe velgen enzo om)

Mocht deze er de geest aan geven, wil ik een E46. Met mooie velgen en wat kleine aanpassingen is dit voor mij zoals een BMW er uit hoort te zien. Gevaarlijk met Klasse!
(Even voor de Compact-rijders onder ons; Jouw BMW hoort een kont te hebben!)

Binnenkort een HD Video-verslag én foto's van het interieur, Jan!


Greetz
 
Die 3 serie compact kan mij ook niet echt bekoren, die rare koplampen en die korte kont vind ik maar niks..:s