• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Mondeo mk3

Dus als ik het topic goed gelezen heb, veel mensen gebruiken black hole alvorens te waxen, behalve ric.
Prof polish, prep, collinite 845 zonder de black hole ertussen geeft ook al een mooi resultaat en de 845 blijft langer zitten?
Dus eigenlijk zijn beide goed en is het maar wat je eigen voorkeur is? :)
 
Hey Nickname456,

Ik denk niet dat veel mensen op het forum Black Hole, of een andere glaze, gebruiken. De meeste hier pakken hun auto toch wel een stapje verder aan en dan heeft een glaze niet al te veel toegevoegde waarde. De waarde die het misschien wel zal hebben is meestal lager als de langere standtijd die je kan behalen zónder glaze.

Wanneer je niet polijst en alleen een cleaner gebruikt, zal de glaze waarschijnlijk meer waarde hebben. Je voorbereiding is immers wat minder strak dan wanneer je zou polijsten en kan een glaze wat meer verdoezelen.

Wanneer je wel polijst is je voorbereiding een stuk strakker en zal een glaze waarschijnlijk niet veel toevoegen. (Met enkele uitzonderingen daar gelaten)
Alsnog kan je er voor kiezen een glaze aan te brengen vóór je wax. Echter zal een glaze je standtijd verlagen.

Het is dus in beide gevallen, polijsten of alleen cleaner, dus nog steeds waar je voorkeur naar uit gaat. Echter zal het door de mate van voorbereiding in het ene geval een glaze waarschijnlijk meer doen als in het andere geval.


Greetz
 
Vergis je niet; er zijn hier genoeg mensen op het forum die graag een glaze gebruiken.
Black Hole/White Diamond, Lime Prime, Rejuvenate. Allemaal fijne middeltjes en je lak wordt er zoooo lekker glad van.

Er wordt wel steeds meer gebruik gemaakt van coatings. Daarbij is een glaze no-go.
 
Hey Soeper,

Wat ik merk bij een glaze is dat een lak inderdaad lekker glad word. Gebruik zelfs de Lime Prime Lite. Maar als je merkt dat het eigenlijk niks voor je kleur or glans doet, waarom zou je dan tóch een glaze gebruiken en dus een kortere standtijd hebben?

Dit is iets persoonlijks en misschien heb ik wel een verkeerd beeld van een glaze en/of hetgeen hierboven?

Interesse-vraagje; Merken jullie op dat coatings steeds gewilder worden? Ligt dit aan de huidige prijs-kwaliteit verhouding, het feit dat ze makkelijker zelf te doen zijn..?


Greetz


Greets
 
Dat van die kortere standtijd is IMHO ook iets dat maar klakkeloos wordt aangenomen.
Het kan best waar zijn, maar zolang dat niet onweerlegbaar bewezen is houd ik zo mijn bedenkingen over die vermeende kortere standtijd.
 
Ik heb gister de hele auto in de blackhole i.c.m. met de collonite gezet. Ik ga proberen de auto iedere week te wassen dus ik zal proberen bij te gaan houden wat de standtijd gaat worden van de collonite i.c.m. de blackhole. Dan weten we wat de invloed is.
 
Ik heb er geen idee van wat er 100% klopt en wat niet, dus ja, ik neem klakkeloos over wat ric zegt.
Ik gok trouwens ook dat niemand ooit een halve auto met BH en wax en een halve zonder BH en wax heeft gedaan?
Dit lijkt me namelijk de enige manier om te testen...
 
Ik zie het eigenlijk zo: De PB BH is eigenlijk om kleine krasjes die met polijsten niet helemaal zijn verwijderd te verdoezelen. En ik moet eerlijk zeggen dat het goed werkt, wellicht als ik beter mn best had gedaan op het polijsten was de BH niet nodig geweest, echter door onwetendheid en onkunde zijn er na het polijsten een paar kleine krasjes achter gebleven die je nu niet meer kan zien dus wat dat betreft heeft voor mij de BH zeer zeker wel zin gehad. En als ik over het net de lovende recensies lees dan is het absoluut een goed product wat veel gebruikt wordt, dus onzin zal het zeer zeker niet zijn.

Gelukkig zijn de regels rond het poetsen geen wetten van meden en persen dus doe waar je je goed bij voelt.
 
Volgens mij wordt black hole toch ook vaak na het polijsten gebruikt toch?? Maar juist om die laatste imperfecties die er met polijsten niet helemaal uit zijn gegaan kun je er nog wel een klein beetje mee camoufleren. Bijkomend voordeel schijnt te schijn dat je er een wat diepere glans mee krijgt , helaas kan ik daar niet over oordelen omdat ik alleen nog maar ervaring heb met de combinatie en niet de wax alleen.
 
nickname456
[FONT=arial !important]Ik heb er geen idee van wat er 100% klopt en wat niet, dus ja, ik neem klakkeloos over wat ric zegt.
Ik gok trouwens ook dat niemand ooit een halve auto met BH en wax en een halve zonder BH en wax heeft gedaan?
Dit lijkt me namelijk de enige manier om te testen...[/FONT]

Ric325i;n429156 zei:
Als ik me niet vergis zit er ook een (lichte) cleaner in Blackhole mede daarom moet je Blackhole licht inwerken op je lak ,van te voren een rondje prep mag maar is niet noodzakelijk. Blackhole verwerkt supersimpel (machinaal op zwarte/rode pad) en je kan de hele auto doen om vervolgens ff easy uit te wrijven.
Hierna kun je in principe gelijk door met wax aanbrengen en die moet je vaak wel even laten curen.
Ikzelf gebruik Prep om de lak te inspecteren/polijstmiddel (makkelijker) af te nemen en om de lak voor te bereiden/ontvetten alvorens ik een wax aanbreng (Op mijn eigen auto gebruik ik bijna nooit een glaze) de wax hecht dan net wat beter.
Ik stel dat ik mijn lak ontvet met Gyeon Prep voordat ik een wax aanbreng daar ik van mening ben dat de wax dan net beter hecht omdat de lak net wat schoner is. Ik gebruik op mijn eigen auto idd geen glaze maar dat staat even los van dit verhaal.
Het is idd maar net wat je eigen voorkeur is er zijn ook zat liefhebbers van een glaze.
 
Heya Peeps,

Het is inderdaad niet volgas getest, maar ik nam het aan doordat velen het aangaven. Vond er ook wel een logische gedachte aan vasthangen; De wax/sealent moet zich dan hechten aan de glaze en niet aan de brandschone lak.

De andere gedachte is dat wanneer je de lak goed voorbereid en dus ontdoet van alle defecten, je ook geen middeltje nodig hebt om dingen te verdoezelen.

Een andere gedachte was dat ik tot op heden nog maar 1-2 auto's heb gedaan waarbij een glaze écht de kleur veel dieper maakte. (zwart en donkerblauw)
Hierbij was de auto vrij van defecten, maar een glaze deed toch erg veel. Ook zie je dan dat krassen gevuld lijken te worden met een iets donkere kleur als dat de auto is.

Als ik back-to-basic ga denken en kijken wat ik geleerd heb over een glaze; ''Een lak verliest tijdens zijn 'leven' oliën en dat zorgt voor verlies in kleur. Ook een polijstbeurt zorgt er voor dat deze oliën verloren kunnen gaan. Door deze weer aan te vullen breng je de kleur weer terug.'' Dit was de reden dat ik een glaze wilde bij mijn starterspakket.

Echter kwam ik er al snel achter dat dit verhaal bijna nooit opging en vroeg mij af of ik de theorie wel goed had begrepen. Daarbij ook het vele schrijven op het forum waarbij een glaze vaak overbodig word geacht, met de uitzonderingen er buiten gelaten.
 
Soepergrover;n429344 zei:
Dat van die kortere standtijd is IMHO ook iets dat maar klakkeloos wordt aangenomen.
Het kan best waar zijn, maar zolang dat niet onweerlegbaar bewezen is houd ik zo mijn bedenkingen over die vermeende kortere standtijd.
Vroeger gebruikte ik wel glaze (Blackhole/CG Blacklight) icm met 845 en die combo kwam bij mij de auto moeiteloos door de winterperiode. Een echt kortere standtijd heb ik ook (nog) niet kunnen waarnemen.
 
Des te meer 'discussie', des te meer meningen en ervaringen gedeeld worden en des te meer een beginnend detailer als ik kan bijleren ;)
 
Je moet gewoon zoveel mogelijk mensen tegen de haren in strijken... Als je dan de reacties zorgvuldig doorleest en samenvat, kan je morgen een Car Clean Pro franchise beginnen.
 
Overigens is de belangrijkste taak van een glaze om meer glans te geven aan een lak. Dat kan op de ene lak iets meer effect hebben dan op een andere lak.
Dat het kleine swirls deels kan maskeren is een leuke bijkomstigheid.
 
Omdat het geheel ook wat moet lijken heb ik de antenne van de wagen vervangen voor een nette versie van de sloop. Het gaat om een versie met GPS en daar is nauwelijks aan te komen, vanmiddag na het werk even bij de sloop langs en meteen BINGO... Een nette antenne voor een tientje, ( kost nieuw bijna 100 euro :-D )

conv_2535.webp


conv_2536.webp


En deze zit er nu op:

conv_2537.webp


Een heel stuk netter (al zeg ik het zelf O:-) )