• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn Mondeo mk3

Effe op inhaken; Bij mijn Foamlance maakt de verhouding niet uit, het schuimt goed bij zowel 1:4 als 1:10. Ik heb inmiddels, denk ik, 2-3 auto hier op het forum staan waarbij ik gefoamed heb met beide verhoudingen, zien er vrijwel hetzelfde uit. BIj beide verhoudingen blijft het ook lang genoeg plakken om te kunnen werken.

Greetz​

Bij mij maakt de verhouding wel degelijk uit voor de dikte van het schuim. Hoe sterker de concentratie hoe dikker het schuim.

De set is binnen...yhaaaa :-D

conv_2748.webp

In de fles zit 100ml foam, dus als ik dat aanleng tot de 700ml (de maat van de fles) dan kom ik op 1:6 uit. Dat gaat dus de eerste test worden. Ik hoop donderdag een verslag te kunnen laten zien. Daar ga ik dan even een nieuw topic voor aanmaken denk ik. Of zal ik het gewoon hier neer zetten??

zoals ik al zei, er zit ongeveer 100ml in en de max aanduiding gaat tot 700 dus dan kom ik uit op 1:6 Maar als dat goed werkt kan ik de volgende keer altijd proberen om het wat zuiniger te mengen.

Volgens mij is het dan 1:7. Je hebt immers 8 delen.

Toen ik de set binnenkreeg heb ik de fles gevuld tot de ''FILL'' streep. Ging perfect.

Trouwens, op de fles staan milliliters maar ook verhoudingen. VOlgens mij was de fles bij mij gevuld tot de 1;10 streep.

Greetz

Je hebt gelijk. Ik dacht te lezen dat je er 700ml bij zou gooien, maar dat las ik dus verkeerd.

Maar goed, je kan je beter bezig houden met die uitgebreide RAPPORTAGE dan mij te corrigeren op onbeduidende feitjes.. Lamlul... haha! :lol

Even een rectificatie van mijn kant om de verwarring uit de wereld te helpen.

Ik heb de fles denk ik scheef gehouden want er zit minder in dan 100ml. Aan de andere kant van de fles staan idd verhoudingen beginnend bij 1:10 t/m 1:4. Er zit idd genoeg in om 1:10 te verdunnen als je hem t/m FILL vult.

Sorry voor de verwarring mannen O:-)

• Leuk
Reacties: Jansen
Hahaaa! In alle enthousiasme de mist in gaan.. Hihihi... Jan, vergeet niet om de verstelknop helemaal naar de MIN de draaien en je Nozzle bijna dicht. Ik spuit per ongeluk wel eens als de Nozzle ver open staat en dat kost aardig wat product in een paar seconden.

Greetz

A oke, bedankt voor de tip. Hoeveel gebruik jij trouwens doorgaans op een middenklasse auto?? (aangelengde vloeistof bedoel ik dan)

Ik zal eerlijk zijn... Ik gebruik teveel... hahah! Het is stiekem toch heel lekker om te foamen, zal wel man-eigen zijn.

Maar, als ik mijn BMW wil doen en snel spuit tot ik alles geraakt heb, dan zou zo'n 300ml genoeg moeten zijn. Maar meestal wil ik de velgen en wielkasten extra foamen, dus zit daar altijd wel boven. Vul dus meestal gewoon de fles met product tot 1:10 en vul de fles af met water. Hou ik over, dat is dan prima. Kom ik tekort, ben ik te enthousiast geweest, haha!

Dus je blijft er ook nog eens fit en vitaal bij ... hahaha. Kan ik ook weer stoppen met sporten, ga van het foamen alleen al afvallen rofl

Ik gebruik meestal de hele fles, gewoon omdat ik niets wil overhouden, meestal gebruik ik 100 tot 200ml product.

als je gewoon notmaal foamt niet extreem snel en niet extreem veel zou je denk ik aan 500ml genoeg hebben.

Ik heb het nog is geprobeerd en nu is wat meer in de gaten gehouden. Ik heb zo'n 45ml product in de fles gedaan en op gevuld tot 500ml mix. Dit is in 1:10 verhouding.
Ik kan hiermee mijn gehele BMW infoamen + velgen én wielkasten. Mijn Nozzle staat ongeveer zó ingesteld dat ik bij een afstand van 60cm een run maak van 80cm en dus in 3 runs van onder naar boven de gehele zijkant + groot deel van de motorkap/dak/kont heb ingespoten. Dan de velgen en wielkasten, voorkant en achterkant die al behoorlijk in het schuim zitten bijspuiten en dan de andere kant.

Dit gaat zo snel dat ik soms de lol er van mis, haha! ''Yaaay, foamen! ...Ooh, ben al klaar..''

Het foam project is helaas op een teleurstelling uitgelopen :'( De foamlance lekt op een plek waar hij niet hoort te lekken. Ik had het eerst niet in de gaten dus begon vol frisse moet, al snel kwam ik er achter dat er meer water op mijzelf kwam dan schuim op de auto.
Heb telefonisch contact gehad met CC en gelukkig valt alles onder garantie, nu nog even wachten op een mailtje van ze hoe ik de lance terug kan sturen. Maar baal er wel flink van, had speciaal op een mooi droge dag gewacht om te kunnen gaan testen en dan heb je dit :-/

CC kan hier niks aan doen hoor, is gewoon een productiefout van Monello...