• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe aanwinst

bodi

Detailing addict
9 mei 2013
97
55
Vandaag mijn nieuwe auto gaan ophalen, is een mineralwitte BMW 320Ia uit 2011 en ben er heel tevreden mee, dit is ook meteen de hoofdreden van mijn vragen de voorbije maanden.

Auto is tot nu toe vooral via carwash gereinigd maar zal vanaf nu niet snel meer de wasstraat zien en wat me vooral opvalt is dat het inderdaad zo is dat swirls en krasjes veel minder opvallen bij een witte dan bij een donkergrijze, zoals mijn vorige waar het leek alsof er naar kijken al swirls opleverde.

Auto is als nieuw, enkel in interieur is er een plastic afdekkapje dat wat verweesd lijkt en dat zal zo snel mogelijk al eens aangepakt worden, rest volgt na winter want zou pas nog in wax gezet zijn.

Hierbij fotootje.
index.php?action=dlattach;topic=45437.0;attach=314764;image.jpg


Ligt voor na winter al setje 19 duims velgen klaar dus als iemand een goede en vooral makkelijk in gebruik zijnde wheelsealant kan aanraden mag dit altijd:grinning: .
 
Wat een mooie auto, mooi zo'n coupe, mooie kleur en mooie wielen ook, veel veilige kilometers gewenst.
 
Mooie bak. En bij witte of lichtgrijze auto's zie je swirls en krassen inderdaad veel minder goed. Het heeft z'n voordelen. Nadeel: Op een donkere auto is makkelijker die 'natte' glans te behalen. Veel veilige kms gewenst.
 
En een nadeel van een witte: je ziet sneller dat die vies is (maar dan hebben we een excuus om nóg vaker met onze hobby bezig zijn :-b )

Mooie wagen btw
 
Ook in het wit is ie mooi en in de zomer staat de mijne ook op dezelfde velgen.
Op de zomervelgen gebruik ik reload wat makkelijk werkt.
Op mijn winterset zit collinite wat eigenlijk ook niet tegenvalt.
Binnenkort komt gyeon met de can coat misschien kan dat ook op velgen en is dat het proberen waard.
Automaat?
Wat voor bekleding zit erin?
 
Prachtige auto! Werkelijk 1 van de mooiste BMW modellen van afgelopen jaren. Zeker in het wit! Watvoor kleur interieur heb je erin?
 
Bedankt voor reacties en complimenten, binnen is het zwart lederen sportinterieur met zilveren (soort carbon look) interieurlijsten. En het is een automaat, beetje noodzaak maar rijd er graag mee.

Om hem proper te houden heb ik al wat dingen staan en voor wielen ga ik de reload eens proberen denk ik (al s die niet meer te verkrijgen bij carclean) omdat ik er al veel goeds heb van gelezen en is spraysealant dus makkelijk.

Nu er nog geen banden op 19ers liggen is dit perfecte moment om ze te behandelen want kan nog overal aan.
 
Heeft gisteren haar eerste handwas gekregen en toch tijdje aan bezig geweest (tot ik niet meer kon) en kan 1 ding zeggen: carwash reinigt wel, auto stond altijd proper maar toch vrij oppervlakkig, sommige delen zoals zijdrempels zijn veel verbeterd maar aan hoeken zijn die nog niet volledig wit, ook al eens tussen de kieren ed snel gegaan en toch al wat resultaat gehaald.

Verder zijn er hier & daar zwarte vlekjes en stukjes die ik (nog) niet volledig proper kreeg, wsl mede door witte kleur en dus andere producten ga nodig hebben (denk aan poorboys bug squash), na dit winter ga ik sowieso alles paneel per paneel reinigen, kleien, voorbereiden en waxen en interieur ook eens goed onder handen nemen.

De wielen zijn ook niet gemakkelijkste, vooral tussen de 2 spaken kon ik moeilijk, carpro borstel wel goed maar ga nog een mothers borstel bijkopen voor oppervlak en die spaken, toch tot de zomerwielen gaan komen (liggen al klaar in doos).

Wel paar van mijn nieuwigheden (die ik al tijdje liggen heb) kunnen proberen en zeer tevreden van de carpro schaapswollen mitt (vlakke delen), de poorboys rasta mitt werkt ook goed (zijkanten) en mijn oude meguiars (minste van de 3) hou ik voor voor-, achter- en onderkant. Ook het gardena kraantje met stukje slang om auto juist af te spoelen heb ik eerste keer gebruikt & werkt heel goed (zie foto & bedankt voor tip grandscenicman).


MIJNE92ZIJ0_zpsb1344e03.jpg

MIJNE92ZZTUINSLANG_zps03b0740e.jpg
 
Ziet er netjes uit zo op de foto. Denk dat je met wit toch snel vuil in kiertjes tegen komt. Vervelend, voor de zwarte puntjes zou je eens kunnen kleien. En als je je BMW in de wax hebt gezet, dat hecht het vuil de volgende keer veel minder goed en kun je makkelijker reinigen.