• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn polijstmiddelen vervangen door poorboys ssr1-2-2.5-3

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste detailers,
Ik ben bezit van volgende polijstmiddelen;
MENZERNA POWER POLISH
MENZERNA SUPER FINISH
CHEMICAL GUYS 3
SMARTWAX ALL IN ONE
MEGUIARS 83.
Deze produkten wil ik vervangen door poorboys ssr- serie.
Reden voor vervangen is dat ik positieve reacties van gebruik ssr -serie.
Wat is jullie mening hier over?Is dat wel moeite waard om dat te doen?
De groeten
Omer

Ik heb de hele dag de zon op de oprit staan. Mij bevalt de Poorboy's SSR-serie (alleen) daardoor beter dan Monello/Menzerna.

De SSR-serie is namelijk WEL in de zon te gebruiken.

Wel is op het forum te lezen dat Monello vaker net eens stapje meer kan dan SSR, wanneer het harde recente (na +/- 2001) lakken betreft.

Maar ook dat verschilt van auto tot auto. Veel hangt dus af van je eigen situatie (zon/ geen zon) , lak van je auto en natuurlijk ook een stukje merkbeleving. (Monello heeft dat weer beter voor elkaar qua styling.)

Mocht je je mercedes gaan polijsten dan zou ik je toch willen aanraden om bij Menzerna/Monello te blijven in plaats van de SSR serie. Niet dat de SSR's niet werken, maar deze polijstmiddelen zijn meer gericht op de minder harde amerikaanse lakken, de Menzerna/Monello is ontwikkeld voor de harde europese lakken, sterker nog de Menzerna polijstmiddelen zijn ontwikkeld in samenwerking met Mercedes voor gebruik op de keramische lakken van dit merk. ;)
Voordeel wat je met SSR hebt is dat je het in de volle zon kunt gebruiken.

@Stimpy Is de aanname dat auto's van Europese makelij meteen harde lakken hebben niet wat voorbarig?

Dit moet je dus van auto tot auto bekijken. Ik heb al meerdere auto's van Europese makelij behandeld die een zachte lak hadden.

Laten we het zo zeggen, dat in ieder geval de meeste lakken van de amerikaanse auto's zacht zijn te noemen, en inderdaad, je weet dit pas na een testspot ;) Er zijn ook zachte Europese lakken, dat is helemaal correct. In dit geval doelde ik op de mercedes in zijn avatar, als hij die wil doen, dan zou ik sowieso kiezen voor menzerna/monello

Als dat de fles was die hij bij zich had toen Omer hier was dan is het de CGC3. (denk 90% kans daarop )

bedankt voor jullie adviezen detail vrienden,
dennis je hebt helemaal goed, wat een goede geheugen heb je zeg.dat is cgz 3
ik zal zeker jullie adviezen volgen
de groeten
omer

Heb destijds gevraagd of je per definitie kon bepalen welk merk bij welk type lakhardheid zou horen: helaas is elke lak anders.
Daarintegen bestaat er wel een handvat waaraan je jezelf een beetje aan kan vasthouden.
Zoals gezegd: is een indicatie, uitzonderingen bepalen zoals altijd de regel ;)
Info gevonden en verbouwd naar mijn kleurenpalet:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
@mod: hij mag verkleint worden hoor :-"

EDIT: Overzicht is aangepast :)

Seat en skoda is ook VAG groep... kzou dus niet weten waarom dit in een andere tabel staat. Zowiezo, testspot.....

@Dries: Staat per merk automerk, niet per groep ( zoals VAG ) vermeld denk ik ( heb het zelf ook niet verzonnen namelijk )

@Allemaal: Mochten door de jaren ervaring het grote deel van mening zijn dat er een merkje verschoven kan worden: dan passen we de gehele zooi toch gewoon aan :)

:-)^ dat is wel makkelijk deze lijst,geeft toch een kleine indicatie,welke maatregelen je moet nemen,bij welke auto :cool

om toch nog even terug te komen op deze vraag,Mezerna,niet ruilen voor de PB,ondanks dat de Mezerna een bitch is in de zon,en de PB daar niets om geeft,sucses met de keuze

Euhm... Subaru < 2001 Hard?? :no Boterzacht naar mijn mening het is meer > 2001 dat ze harder zijn volgens mij. Daarom is een lijstje zo moeilijk bij te houden! ;)